Senaste nytt Forums Övriga Branschnyheter Life of Fredde: Måndag hela veckan: Frippes

  • Life of Fredde: Måndag hela veckan: Frippes

    Publicerad av _frippe_ på 3 juni, 2015 vid 19:40
    Surf%2B150603.png

    Historien upprepar sig, R tog I till simskolan och pappa fick surfledigt på eftermiddagen. Prognoserna visade mer vind idag än i måndags och när jag kom till Kallhällsbadet gungade träden på bra men det såg lugnare ut på vattnet. Det berodde troligen på vinkeln som nog låg på VSV, inte lika bra för Kallhällsbadet då vinden lyfter över det höga landet. Efter lite velande valde jag att rigga 5.7 (5.0 i måndags) för att slippa guppa mellan byarna som jag t o m kunde se från land.

    Det var bra tryck direkt ute på vattnet och jag körde 75 minuter med få tillfällen utan planing. Jag tränade lite slag och satte faktiskt ett på första försöket. Jag fick lite inspiration från en video jag tittade på igår där jag insåg att jag “springer” lite för snabbt fram runt masten vilket ofta resulterar i att jag åker i vattnet över fören. Idag tänkte jag på att ta det lugnare och luta bak riggen, det gav resultat och i alla fall några lyckade slag. Det var som sagt fullt tryck hela tiden, i stundtals väldigt choppigt vatten av vågor som möttes mitt på fjärden. Jag hade ändå väldigt bra fart ibland och det var en riktigt skön surfdag på Mälaren igen.

    Mer…

    _frippe_ svarade 8 år, 11 månader sedan 1 Medlem · 0 Svar
  • 0 Svar

Tyvärr, inga svar hittades.

Logga in för att svara.

Installera Surfzone som app?

For IOS and IPAD browsers, Only option to install PWA is to use add to home screen in safari browser

Surfzones app (PWA) har installerats.

Registrera dig

Använd ditt Facebook-/Googlekonto.

Eller e-post

[RM_Form id='2']

Välkommen

Ny diskussion i forum

Senaste nytt Forums Övriga Branschnyheter Life of Fredde: Måndag hela veckan: Frippes

Du måste vara inloggad för att skapa nya diskussioner.