Senaste nytt Forums Övriga Branschnyheter Life of Fredde: Vargas i toppform: Frippes

  • Life of Fredde: Vargas i toppform: Frippes

    Publicerad av _frippe_ på 7 augusti, 2014 vid 19:50

    Vinden idag skulle ligga på ungefär samma styrka som igår. Efter ett stopp i Pozo för att inventera de lokala surfbutikerna kunde vi konstatera att begagnade brädor kostar som hemma men är i sämre skick och att det kan gå att göra en bra deal på en NP rdm-mast. Vi kunde även konstatera att det blåste bra i Pozo och kanske att även vågorna såg lite finare ut än igår.

    Vi valde dock att åka vidare upp till Vargas och det var ett bra beslut. Vi mätte upp 15 m/s i medelvind och 20 i byarna så vinden fanns där. Vågorna var också ganska fina med ett lite tydligare bryt vid stranden än i Pozo.

    Jag körde på gårdagens vinnande koncept och gick ut med 4.0. Idag var vinden något starkare och framför allt jämnare så 4.0:an satt perfekt. Jag hade ändå lite dåligt flyt i början men efter en stund hittade jag rätt bland vågorna och fick även en del fina hoppramper. Det blev inget mer avancerat än vanligt raka hopp men kul var det i alla fall.

    Efter ca en timme gick jag upp och vilade och från stranden såg jag att det var klart mindre folk och finare vågor söder om parkeringen. Så andra passet körde jag mer där och det gav utdelning i form av större vågor där den största var klart över huvudhöjd, ca 2,5 meter. Det blev en timme till på vattnet innan kropp och händer tyckte att det räckte för dagen.

    Vargas är riktigt trevligt, ffa på lågvatten så det kommer säkert bli fler dagar där innan vi åker hem.

    Mer…

    _frippe_ svarade 9 år, 9 månader sedan 1 Medlem · 0 Svar
  • 0 Svar

Tyvärr, inga svar hittades.

Logga in för att svara.

Installera Surfzone som app?

For IOS and IPAD browsers, Only option to install PWA is to use add to home screen in safari browser

Surfzones app (PWA) har installerats.

Registrera dig

Använd ditt Facebook-/Googlekonto.

Eller e-post

[RM_Form id='2']

Välkommen

Ny diskussion i forum

Senaste nytt Forums Övriga Branschnyheter Life of Fredde: Vargas i toppform: Frippes

Du måste vara inloggad för att skapa nya diskussioner.