Senaste nytt Forums Kitesurfing Resmål & Spots Lignano, Italien

  • Lignano, Italien

    Publicerad av anonym-anvandare på 2 juli, 2003 vid 09:58

    Tjena

    Sitter o planerar inför sommarsemestern och fick ett tips om Lignano på Italiens östkust av en kompis. Ser ut att vara ok för både wind- o kitesurfing.
    Någon som varit där, eller hört nåt om det?

    anonym-anvandare svarade 20 år, 10 månader sedan 1 Medlem · 3 Svar
  • 3 Svar
  • anonym-anvandare

    Medlem
    4 juli, 2003 vid 08:15

    Tjena!!
    Skall själv till Lignano från 22 juli till 6 aug. Har precis börjat kitesurfa. Jag kolla runt om kite klubbar och hitta en som heter “Island Lignano kiteklubb” och håller tydligen till längst ute på spetsen i Lignano. Sen på en av stränderna nära campingen utanför staden håller vindsurfarna till som jag fatta de.Sidan var bara på italienska så jag fatta inte så mycket he he. När skall du dit skulle vara kul med lite svenskt kitesällskap?

    Uttern

  • anonym-anvandare

    Medlem
    7 juli, 2003 vid 13:02

    Hej!!

    Lignano är bra!
    Kan bli ganska mycket vågor, bra att veta när man åker dit och är nybörjare….
    Har varit där några gånger förra året men såg inte till så mycket kite surfing. Det var mest vindsurfing som verkade gälla där. Det har varit schysst vind alla gånger jag varit där, men åk dit nu på sommaren… det kan vara svinkallt på vintern!

    Ha det så kul!
    Anna

  • anonym-anvandare

    Medlem
    9 juli, 2003 vid 09:24

    Nu har jag pratat med en Stefano he he som äger en surfbutik i Lignano Detta sa han…..”The spot is an Island and to go there we have one little boat so you and your friend can come with us everyday at 14:00 and come back at 17:00.
    Does it takes only five minutes. The spot is great: no people, flat water, no deep, on shore conditions, sand at the beach. Perfect to practice and learn.
    We don’t have some gear to rent, we only teach but if you are good kitesurfer I can speack with other NEKA guys about rent possibility.
    If you take lessons we get 40euros for hour, all inclusive.

    For more informations and contact me come in my shop
    ISLAND
    Corso degli Alisei, 52
    Lignano Pineta

    tel. +è39.0431.422248
    laugh.gif laugh.gif laugh.gif laugh.gif

    Uttern

Logga in för att svara.

Installera Surfzone som app?

For IOS and IPAD browsers, Only option to install PWA is to use add to home screen in safari browser

Surfzones app (PWA) har installerats.

Registrera dig

Använd ditt Facebook-/Googlekonto.

Eller e-post

[RM_Form id='2']

Välkommen

Ny diskussion i forum

Senaste nytt Forums Kitesurfing Resmål & Spots Lignano, Italien

Du måste vara inloggad för att skapa nya diskussioner.