• Lilla Curacao

    Publicerad av mattias-j på 27 maj, 2012 vid 19:47

    Är en liten ö 2,2 km lång och 400 meter bred som ligger mellan Bonaire och Curacao. Jag funderar på att köpa fyrhuset och göra om till B&B tills jag blir pensionär. Varje dag kommer vi köra slalom tävlingar utanför den underbara stranden där det blåser mer än 10 m/s 300 dagar per år. Från samma riktning dessutom så det kommer alltid vara plattvatten slalom. Är det några fler som vill vara med och investera?? Huset är till salu för ca 250 000:- Euro, och man får typ halva ön på köpet…. Skön dröm 😀

    surfan svarade 11 år, 11 månader sedan 6 Medlemmar · 8 Svar
  • 8 Svar
  • klang

    Medlem
    28 maj, 2012 vid 08:39

    Så jäkla nice… är det billigare nu när man vattennivån antas höjas… 😉

  • mick

    Medlem
    28 maj, 2012 vid 08:53

    Harrejävlar vad coolt! Jag är på. På riktigt.

  • badjanne

    Medlem
    28 maj, 2012 vid 09:47

    Härligt renoveringsobjekt.
    Såg ön när jag flög från Curacau till Bonair förra året. Ingår ön i Holländska antillerna?
    Sluta drömma. Handla innan någon rik Holländare gör det.
    Jag kan vara fyrvaktare

  • hdtv

    Medlem
    28 maj, 2012 vid 11:43

    Nice, skall till Bonair och Curacao till jul och nyår så jag kan reka (om inte jorden går under den 22:e december):smile:

  • mattias-j

    Medlem
    28 maj, 2012 vid 21:04
    Klang;689666 wrote:
    Så jäkla nice… är det billigare nu när man vattennivån antas höjas… 😉

    Kommer nog bli ungefär lika billigt som i Skåne :grin:, och ungefär lika blött….

  • klang

    Medlem
    29 maj, 2012 vid 06:32

    Hehehe… Lund ligger på en kulle, men jag har börjat anlägga brygga. Förväntar mig strand tomt inom 10 år… Har även planerat in ett utehus för Ulf och Paddy som idag bor 200m från sundet… 😀

  • mattias-j

    Medlem
    1 juni, 2012 vid 18:23

    Fasen, det blåser ju riktigt bra på den där lilla ön…. Sitter och drömmer mig bort i regnet :cool2:

  • surfan

    Medlem
    1 juni, 2012 vid 20:21

    bara och köpa!!!

Logga in för att svara.

Installera Surfzone som app?

For IOS and IPAD browsers, Only option to install PWA is to use add to home screen in safari browser

Surfzones app (PWA) har installerats.

Registrera dig

Använd ditt Facebook-/Googlekonto.

Eller e-post

[RM_Form id='2']

Välkommen

Ny diskussion i forum

Du måste vara inloggad för att skapa nya diskussioner.