Senaste nytt Forums Vindsurfing Konfen Vindsurfing Lillis gick av!

  • Lillis gick av!

    Publicerad av maglu på 27 september, 2014 vid 07:52

    Det seglades 4.2-4.7 hela eftermiddagen fredag.
    Sjukt fina linjer, hann inte bygga jättestort, det var väldigt onshore, men man kunde backside-segla samma våg över hela viken. Underbara ramper för hopp.
    Årets surfdag!

    maglu svarade 9 år, 5 månader sedan 6 Medlemmar · 10 Svar
  • 10 Svar
  • maglu

    Medlem
    27 september, 2014 vid 16:22

    En bild från igår

  • maglu

    Medlem
    1 oktober, 2014 vid 14:43
  • maglu

    Medlem
    27 oktober, 2014 vid 13:35

    4.2-segling en gång till i fredags 24:e, denna gången kraftigt överriggat. En monsterprognos med sydlig vind >15m/s i flera dagar visade upp mot >4m. Eftersom Lillis är så långgrunt är det ändå väldigt snällt, bara att välja storlek på vågor. Riktigt fint var det med lång period mellan vågorna. Hade tyvärr svårt med vågseglingen med så överriggat, men många sköna hopp blev det.
    Klart bekvämt med +50cm högvatten, då det blev surfbart ända från riggytan och över hela “kite”-plattvattnet.
    Lyckades stuka foten in en landning då jag gled ur fotstroppen, så ingen mer segling resten av helgen, men Lillis bjöd på fina dagar även lördag och söndag.

  • johnjrambo

    Medlem
    4 november, 2014 vid 21:41

    härligt med lite hemma rullar, blev måttligt jävla sugen att kötta lite nu, tackar vi för!! kör hårt o hoppas foten repat sig! aloha.

  • deimos

    Medlem
    5 november, 2014 vid 15:42

    När jag ser denna filmen tänker jag:
    Fi f-n vad jag är kass på att vindsurfa :mad2:

  • sea_surf

    Medlem
    5 november, 2014 vid 20:57

    Lugnt. Bra argument för att få loss tid för exempelvis 1: Behöver träna gippar, strandstart, vattenstart på Haga Park 2: Behöver få träna i ren sidvind på danska Västkusten, boka in några veckor i Klitmöller. Fina sandstränder för familjen! 3: Maui North Shore är nog Universums bästa ställe att bli bättre vågseglare på – och varmt och skönt för familjen (berätta inte att det blåser typ styv kuling sommarhalvåret)
    hälsar
    Christer O
    Proud member of Tungsurf Club Gävle

  • spinl

    Medlem
    5 november, 2014 vid 21:58

    Bra med videoklipp lagom till när surfabstinensen sätter in. Ser kul ut!

  • maglu

    Medlem
    7 november, 2014 vid 09:17

    Nu är ju då alla misslyckade gippar osv bortklippta. Känner mig själv rätt kass också om man jämför med de flesta klipp som läggs upp 🙂

    Apropå det är det någon som har klipp eller tips för frontsidesegling i onshore/cross on? Tittar man på typ Beginner to Wave sailor är ju fokus väldigt mycket på fina sideshore förhållanden.

    Har svårt att komma runt med fart, speciellt i lite mindre vågor.
    Provat ligga och guppa med vågen tills den tornar upp sig. Då går det bra att följa vågen backside, men inte nån fart för nån toppsväng direkt.
    Provat ibland att komma med fart typ gipp, och lägga ned, brett grepp, kommer till strax innan toppsväng, ska flytta fram bakhanden, men får då oftast bakvind och trillar. Antar jag måste öppna upp mer? Flytta fram handen tidigare eller behålla brett grepp?
    Tips och idéer?

  • dr-masse

    Medlem
    7 november, 2014 vid 10:05

    Den nyligen korade Champ of the World i vågorna (så välförtjänt!) kanske har några tips?

    http://www.boardseekermag.com/features/ride-onshore-w-thomas-traversa/

    Bra tips från Horrocks oxå: http://mpora.com/videos/AAd8w8a7t814

  • maglu

    Medlem
    7 november, 2014 vid 10:24

    Tackar.
    Haha…1.05 in i videon på den andra länken, seglaren i bakgrunden. Exakt så gör jag =)

Logga in för att svara.

Installera Surfzone som app?

For IOS and IPAD browsers, Only option to install PWA is to use add to home screen in safari browser

Surfzones app (PWA) har installerats.

Registrera dig

Använd ditt Facebook-/Googlekonto.

Eller e-post

[RM_Form id='2']

Välkommen

Ny diskussion i forum

Senaste nytt Forums Vindsurfing Konfen Vindsurfing Lillis gick av!

Du måste vara inloggad för att skapa nya diskussioner.