Senaste nytt Forums Vindsurfing Konfen Vindsurfing Limtajm. Roadtrippin’

  • ola-h

    Medlem
    16 mars, 2013 vid 13:24

    Själv håller jag på och sätter upp ett litet basecamp i närheten av Ericeira och hoppas kunna hysa plats för både en och flera surfsugna gäster. Det känns som just höst vinter och vår när man kanske inte riktigt lika gärna åker ner och bor i bussen är tiden när Portugal har som mest potential (även om sommarsemester i buss i Portugal är grymt även det). Segling i filmen såg ju grym ut och en bonus på vintern är ju att de annars rätt fullknökade finaste surfspotten i princip är tomma. Och det är fortfarande varmare än t ex en typisk svensk seglingsdag på senvåren. Också för SUP verkar potentialen vara grym.

    Ericeira i somras:
    _Z0D8886-2.jpg
    _Z0D8900.jpg

  • svenne

    Medlem
    16 mars, 2013 vid 13:42

    Näe, Jesper, min -88 är inte till salu. Fast Audi-låda är grejen. 🙂

    Ola, säg till när du drar igång. Jag skaffar stamkort på direkten.

  • dr-masse

    Medlem
    17 mars, 2013 vid 12:07

    Att åka ner till Portugal under vår och höst måste göras.

    Kanske framförallt våren, då nortadan brukar kunna dra igång rätt fint vissa perioder tack vare temperaturskillnaderna. Har varit nere i mars/april några gånger (utan surfprylar, fråga inte) och sett fina förhållanden, bättre vågor och minder ‘nuke’ än på somrarna. På hösten ere lite av motsatsen, då kan det mer stänga av helt vindmässigt är min erfarenhet i alla fall.

    Basecamp i Ericeira låter suveränt, helt klart min nya favorit i Portugal trots mina år av spolningar på Guincho.

  • dr-masse

    Medlem
    17 mars, 2013 vid 12:56

    @Mag 708116 wrote:

    Är det fler än jag som börjar ana eller till och med misstänker, kanske rent av tror eller helt enkelt är övertygad om att Masse egentligen inte alls till något pris vill åka till Maui?!? Nu glider han återigen bort över isen. Kanske har han kanske kommit åt bandyportföljen igen?! Illa illa. Eller ingår det i hans grumliga strategiska surfplan? Hmmm

    Omröstning??

    Omröstning behövs nog inte…

    Stockholm Arlanda – Copenhagen Kastrup
    SK 403 / 16DEC 09:15 10:25
    Copenhagen Kastrup – San Francisco Int
    SK 935 / 16DEC 12:25 14:45
    San Francisco Intl – Kahului 1PC
    UA 256 / 17DEC 08:40 11:57
    Kahului – San Francisco Intl 1PC
    UA 1741 / 11JAN 22:30 05:20
    San Francisco Intl – Copenhagen Kastrup
    SK 936 / 17JAN 17:35 13:15
    Copenhagen Kastrup – Stockholm Arlanda 1PC
    SK 1422 / 18JAN 14:15 15:25

    :santa:

  • svenne

    Medlem
    18 mars, 2013 vid 11:18

    Ja ja, men det där är ju nästa säsong.

  • dr-masse

    Medlem
    18 mars, 2013 vid 13:09

    Yepp. Man kan ju fortfarande åka till Portugal, lite lurigare att få in i programmet nu bara. :cool2:

  • jesper-b

    Medlem
    18 mars, 2013 vid 15:57

    Tänkte på en grej: Senaste vändorna jag gjort ner till Portugal har det varit grym vindsurfing, i synnerhet när jag inte åkt mitt på sommaren. Då har det slagit mig, precis som när jag ser filmerna i den här tråden: Vad faan gör localsen? Var är dom? De har världsklassvågsegling runt hörnet, men det är knappt några som utnyttjar den?

    Så kom jag på det, samma spots och samma tid, men lite andra verktyg:

    http://www.surfline.com/video/webisodes/francisco-alves_93679

    /JB

  • svenne

    Medlem
    18 mars, 2013 vid 19:55

    Vindsurf är en snobbsport, det är ingen som har råd med det helt enkelt. För en portugis är vågsegling lika mycket rikemansfrosseri som VIP-kort på Rich och egen limo. Typ,
    Fast det är ju bara trevligt att de istället kan rippa järnet som vanliga surfare, och det gör ju nästan varenda en av dem. 🙂

  • jesper-b

    Medlem
    19 mars, 2013 vid 09:01

    Så sant, så sant. Och visst var Portugiserna lite rikare för 10-15 år sedan (om än rätt mycket lånade slantar). Samma förhållanden förklarar också varför Portugal är en så pass stor och framstående bodyboardnation. Det är helt enkelt en fattigmans/kvinnas version av surfing.

    Tänkte inte på det…

    /JB

Sida 2 av 2

Logga in för att svara.

Installera Surfzone som app?

For IOS and IPAD browsers, Only option to install PWA is to use add to home screen in safari browser

Surfzones app (PWA) har installerats.

Registrera dig

Använd ditt Facebook-/Googlekonto.

Eller e-post

[RM_Form id='2']

Välkommen

Ny diskussion i forum

Senaste nytt Forums Vindsurfing Konfen Vindsurfing Limtajm. Roadtrippin’

Du måste vara inloggad för att skapa nya diskussioner.