• Publicerad av putte på 18 januari, 2004 vid 15:19

    Var får man tag på orginallinor till flysurfer?
    En förbannad liten 50+ tant knipsade mina idag! frown.gif
    Dessutom fick en polar sina kapade oxå…

    Är inte Kajtech nån slags flysurfer spec.?

    *snyft*

    virre_bu svarade 20 år, 4 månader sedan 9 Medlemmar · 13 Svar
  • 13 Svar
  • curry

    Medlem
    18 januari, 2004 vid 15:22

    va??? seriöööst? fyfaaan vilken surkärring det måste varit…
    vart var ni och åkte?

  • mav

    Medlem
    18 januari, 2004 vid 15:59

    hur fean gick det till???

  • teda

    Medlem
    18 januari, 2004 vid 16:05

    *ler*
    nästan som man skulle vilja sett hur i hela … det gick till grin.gif

  • jap

    Medlem
    18 januari, 2004 vid 17:48

    Ja verkligen, hur gick det till???
    Förjävligt ifall det var en surkärring!

    Prata med Kaj, han har alla lösningar till flysurfer frågor.

  • cortex

    Medlem
    18 januari, 2004 vid 18:04

    Tjena!

    Special-Kaj här. 🙂
    Hur gick det till? Antar att ni fick tag i kärr… ehh tanten och förklarade att hon får betala linorna??

    Anyway, klart jag fixar linor åt er. Ring mig på 0708-306020 eller maila på kaj@kajtech.nu och berätta vilka linor ni behöver.

    /Kaj(Tech)

  • putte

    Medlem
    18 januari, 2004 vid 19:32

    Tjo!

    Vi körde på grisslingefjärden (värmdö), den låg ganska fin, liteknaggligt, men tjock och fin is, ganska mycke utrymme, ca 3-4 m/s…
    Hursomhelst mycke folk.

    Jag körde en annan drake när mina linor blev klippta, men den låg parkerad, fast-leashad i en isskruv…
    Tjärringa’ kom åkande, folk började (enligt uppgift) skrika, sen sa det snap! frown.gif

    Polarens linor blev klippta av en knodd med hårdslipade hockeyrör! Han gjorde en spurt över linorna, så gick dom oxå crazy.gif

    Får väll skylla mejsjälv som lät kiten ligga sådär öppet, man hoppas ju att folk ska använda huvet lite…

    Har raggat upp ett par oranga koner nu, som jag kommer spärra av någon slags “landningsplats”, så att det blir lättare för ärthjärnorna att fatta… cool.gif

  • cortex

    Medlem
    18 januari, 2004 vid 19:38

    Aha, det var en olyckshändelse alltså. Trodde först att det var någon som kapade linorna för att “djävlas”. tongue.gif

    /Kaj

  • zebulon

    Medlem
    18 januari, 2004 vid 20:52

    Ibland sker ting av en anledning wink.gif

    Dags för uppgradering till käringsäkra (orange-fluorocerande), anti-trassel Q-PowerLines…

    /Jonas
    http://www.kiteskiing.se

  • webbe

    Medlem
    18 januari, 2004 vid 21:12

    http://www.kiteskiing.se

    måste bara säga att snowkitefilmen på hemsidan var hur skön som helst!!! riktigt grym!

  • zebulon

    Medlem
    18 januari, 2004 vid 22:43

    Filmens stjärna är Pascal Joubert som åker i La Grave och i Norge (närheten av Finse), mest med Offroad kiter. Tyvärr kraschade Pascal, med sin Diablo, i ett stenrös förra året under sista vinterfotograferingen för säsongen men han är sakta på väg tillbaka… Typ, 38 ben brutna frown.gif

    Jag försöker få hit gänget i vår–vore ju rätt coolt!!! En gammal bekant från min tid som Vilhelmina stationerad!?!?!? (jobbade på Skyways) äger hotellet i Kittelfjäll som ju ska va grymt enligt uppgift.

    Vi får se hur det går, men för att hålla mig till ämnet, linorna är grymma. Alla som köpt är EXTREMT nöjda!

    /Jonas
    http://www.airborn.se

    Pascal Joubert, La Grave:

  • virre_bu

    Medlem
    18 januari, 2004 vid 22:52

    Åkningen i kittel fjäll är rätt grym…
    hotellet vet jag inte nåt om…..
    men ska upp till helgen…
    hör av dej om du ska upp dit och kita!
    (vi har stuga där uppe, ska börja fara dit mer nu framåt våren)

  • zebulon

    Medlem
    18 januari, 2004 vid 22:59

    Ja det var naturligtvis åkningen jag menade trots mitt syftningsfel. Kul! Jag har också hört att det är grymt. En gammal klasskompis till mig från 9:an har gjort en film om Kittel fjäll–kolla in länken

    /Jonas
    http://www.airborn.se

  • virre_bu

    Medlem
    19 januari, 2004 vid 07:10

    Skön film!
    Kan erkänna att jag lätt blev dubbelt så sugen på att dra upp nu till helgen! Efter sett den där filmen…fast dom flesta åk cener var toppturer, och inte på kittelfjället utan på närliggande fjäll!

Logga in för att svara.

Registrera dig

Använd ditt Facebook-/Googlekonto.

Eller e-post

[RM_Form id='2']

Välkommen

Ny diskussion i forum

Du måste vara inloggad för att skapa nya diskussioner.