Senaste nytt Forums Kitesurfing Konfen Kitesurfing Linor på Slingshpt Fuel

• Linor på Slingshpt Fuel

Publicerad av martin på 24 september, 2002 vid 21:19

Jag har en Slingshot Fuel 14.0 som jag har lite problem med när det gäller trimmet av längden på linorna. För att kiten ska fungera hyffsat i luften måste jag sätta dit ytterlinorna på de absolut kortaste trimknutarna och depowerlinorna på de absolut längsta, både på kiten och på bommen. Kan det vara så att jag har monterat fel linor på på respektive ställe?

Två av de fyra tjocka linorna (närmast bommen) har fyra knutar för längdtrimning och de andra två har bara en knut (plus en plastkula på den ena). Ska man använda de med längdtrimsmöjligheten till depower eller till ytterlinorna? Plastkulan antar jag ska vara till leachen och därför har jag satt de linor med bara en fästpunkt som ytterlinor.
    Är det någon som kan komma med några tips?

anonym-anvandare svarade 22 år, 7 månader sedan 2 Medlemmar · 1 Svar
  • 1 Svar

Logga in för att svara.

Installera Surfzone som app?
PNFPB Install PWA using share icon

Installera Surfzone appen genom att använda funktionen "Lägg till på hemskärmen" i Webbläsaren. På din iPhone/iPad, klicka på "dela" ikonen i webbläsaren och välj "Lägg till på hemskärmen".

PNFPB Install PWA using share icon

Installera Surfzone appen genom att använda funktionen "Lägg till på hemskärmen" i Webbläsaren. På din iPhone/iPad, klicka på "dela" ikonen i webbläsaren och välj "Lägg till på hemskärmen".

Surfzones app (PWA) har installerats.

Push notification permission blocked in browser settings. Reset the notification settings for website/PWA

Registrera dig

Använd ditt Facebook-/Googlekonto.

Eller e-post

[RM_Form id='2']

Välkommen

Ny diskussion i forum

Senaste nytt Forums Kitesurfing Konfen Kitesurfing Linor på Slingshpt Fuel

Du måste vara inloggad för att skapa nya diskussioner.