Senaste nytt Forums Kitesurfing Kitesurfing 4 dummies Linorna runt en ballong, Kan det va något ?

  • kleverboi

    Medlem
    18 augusti, 2004 vid 11:46

    Mycket kul trix du har för dig…
    Har du varit ute på kiten nån gång än?
    Visst var det du som var ensamsurfaren som inte ville ta en kurs?

  • Kjellorix

    Gäst
    18 augusti, 2004 vid 12:15

    Jag har fortfarande aldrig sett en kitesurfare live, det beror på att jag har sommarstället längst ut i Roslagen, bara vindsurfing som passar där vid min udde.
    Men nu tillbaks på jobbet och tänker försöka komma igång med kite här runt Stockholm i höst (det va därför jag köpte kiteprylarna)
    Svår start, jag är ledig när alla andra jobbar, och jobbar när alla andra är lediga.
    Jag vill ta en kurs, men svårt att få till det i Stockholm mina tider.
    Därför spånar jag på andra lösningar.

  • sidpiraya

    Medlem
    18 augusti, 2004 vid 12:42

    Svar till:


    Svår start jag är ledig när alla andra jobbar, och jobbar när alla andra är lediga.

    [/ QUOTE ]

    Märkligt de flesta surfare här nere jobbar inte så det är ju inget problem 🙂

  • Kjellorix

    Gäst
    18 augusti, 2004 vid 13:01

    Jag borde åka till något kitesurfställe nästa gång jag blir ledig och se vad som händer. Det kan bli nästa Måndag, Tisdag. Men en sak kan krångla till det, min mor som är väldigt gammal vill att jag kommer ut till sommarstället i Roslagen.
    En annan möjlighet är att jag åker en morgon till något ställe, men då blir jag troligen ensam, för det måste bli tidigt så jag hinner bli klar till jobbet 14.30.
    Jag ställer till katastrof om jag inte kommer till jobbet.
    (inställd föreställning på Stockholms Stadsteater Stora Scen) HAMLET

  • kleverboi

    Medlem
    18 augusti, 2004 vid 13:53

    Inte helt lätt liv du lever…
    Men har du problem att komma ut på vattnet kanske nån annan stackars stockholmare kan offra sig. Då finns det åtminstone nån poå plats som kan larma om det händer nåt (vilket det inte kommer att göra så försiktig som du är)

    Jag hade gärna ställt upp men det är 80 mil till din spot så jag passar denna gången…

    Sen vad gäller jobb så har dom nog rätt pajkarna.. De flesta verkar ha väldigt lite annat att göra än att antingen surfa på vattnet eller på steffo wink.gif

  • anonym-anvandare

    Medlem
    1 september, 2004 vid 22:26

    är ledig på dagarna jag med bor i hässelbystrand köpte en wakebordbåt med en v8 på 350hk men den sjönk efter ett par veckor och blev förstörd gav bort den så nu har jag köpt en kite jag har en gummibåt med motor men är ensam så hör av dig och kom ut har en bra udde utanför fönsteret som passar bra att lära sig i från… monalisaoverdrive666@hotmail.com

  • mrmille

    Medlem
    12 september, 2004 vid 19:52

    Skippa balongerna =)
    verkar jobbigt och även om du lindar i åttor så är risken för trassel överhängande. Linorna kan ju dessutom tvinnas en del vilket förr eller senare kommer att trassla sig.

    Då är det bättre att hoppa i plurret och lägga kiten med LE bladdern nedåt och linda ut linorna från bommen i vattnet medans draken driver iväg.

Logga in för att svara.

Installera Surfzone som app?

For IOS and IPAD browsers, Only option to install PWA is to use add to home screen in safari browser

Surfzones app (PWA) har installerats.

Registrera dig

Använd ditt Facebook-/Googlekonto.

Eller e-post

[RM_Form id='2']

Välkommen

Ny diskussion i forum

Senaste nytt Forums Kitesurfing Kitesurfing 4 dummies Linorna runt en ballong, Kan det va något ?

Du måste vara inloggad för att skapa nya diskussioner.