Senaste nytt Forums Kitesurfing Konfen Kitesurfing Liquid force?

  • Liquid force?

    Publicerad av fabulan på 6 oktober, 2006 vid 14:46

    Kollat in billiga nya LiquidForce-stuff (-06). Fanns bara C-kites kvar, men på vilka sätt är bow bättre/sämre? Det enda jag testat är nämligen c-kites på surfskolan.

    Funderar på:

    Element 134 eller Drop LTD 132/138
    Menance 14m2

    Nån som kanske testat, eller allmänt kan rekommendera nåt?
    Anledningen till att handla nu är ju egentligen bara priset. Från LF blir det runt 8500 komplett.

    tote svarade 17 år, 8 månader sedan 3 Medlemmar · 2 Svar
  • 2 Svar
  • davids

    Medlem
    6 oktober, 2006 vid 15:44

    vet inte med just de grejerna men jag har en LF MLF 120a som funkar fin fint.. Hade LF wakebindningar innan och kvaliteten och känslan är det inget fel pa iaf

  • tote

    Medlem
    6 oktober, 2006 vid 17:10
    fabulan wrote:
    Kollat in billiga nya LiquidForce-stuff (-06). Fanns bara C-kites kvar, men på vilka sätt är bow bättre/sämre? Det enda jag testat är nämligen c-kites på surfskolan.

    Funderar på:

    Element 134 eller Drop LTD 132/138
    Menance 14m2

    Nån som kanske testat, eller allmänt kan rekommendera nåt?
    Anledningen till att handla nu är ju egentligen bara priset. Från LF blir det runt 8500 komplett.

    Tjenare

    Har faktiskt Element 34 som jag är mycket nöjd med och kan rekomendera starkt. Särskilt med Luxurystrap kitet. Den är rätt hård då det i grund och botten är en wakestylebräda men den funkar fint till allt! Tror att Drop LTD brädan är lite “snällare”.
    Hade en Menace 12:a ett tag och var grymt nöjd även med den. Bra drag och snabb. 5:e lina gör den säker (koppla leashen till 5:e linan) och mycket lätt att vattenstarta. Mkt bra kvalitet också. Robust sydd. Sen är den grymt snygg med…=) Kör fortfarande LF fast bow. Du behöver inte vara orolig över att få kassa prylar iaf!

    Kör hårt!

Logga in för att svara.

Installera Surfzone som app?

For IOS and IPAD browsers, Only option to install PWA is to use add to home screen in safari browser

Surfzones app (PWA) har installerats.

Registrera dig

Använd ditt Facebook-/Googlekonto.

Eller e-post

[RM_Form id='2']

Välkommen

Ny diskussion i forum

Senaste nytt Forums Kitesurfing Konfen Kitesurfing Liquid force?

Du måste vara inloggad för att skapa nya diskussioner.