Senaste nytt › Forums › Kitesurfing › Konfen Kitesurfing › Liquid force Havoc -08 recension
-
jag dammade av min gamla c-kite för någon vecka sen.. en advnace kobra 9,4 =)som jag tokgillade innan jag gick över till sle/bowkites.. hade jag varit tvungen o köra på den restan av mitt liv hade jag slutat kita.
-
@nic 453827 wrote:
Det finns två stora kategorier av bow/sle-kites. Det som går att stalla (ensidig stall) runt sin egen axel och de som svänger tajt men med kraft i kiten hela vägen.
Några i första kategorin:
Naish Helix
Cabrinha Crossbow/SwitchbladeNågra i andra kategorin:
Best Waroo
Ozone (alla sport, edge, light .. utom ev. årets light har jag hört)En sak jag tycker är lite missvisande i testet är att ge alla bowkitar ett extremt lätt bomtryck för det är inte sant. Det beror helt på hur designern väljer att designa kiten. C-kites däremot har generellt tungt bomtryck.
Ozone Sport -08 har tex mer bomtryck (c-kite lik) en Ozone Edge -08.Jag ser inte att c-kitarna kommer att överleva länge till eftersom det du gillar hos c-kitarna finns i en sle nära dig fast slen har alltid bättre möjlighet till depower (om man ska generalisera en egenskap). Fast det kan ta ett tag att prova sig fram.
nic
Instämmer, bra recension.
Tror dock att C-kiterna kommer överleva. Den precisonen du får i kitelooparna är bättre än den som SLE-kiterna ger.
Testa Flexifoil HadlowPro så förstår du vad jag menar. Wakestylers som kan kanta ordentligt och hantera draget från en C-kite har lättare att sätta trick pga att väl i loopen så överraskar in en bra C-kite, den leverar ett stabilare drag.Åker ner till Skåne till helgen, LF-demo då?
Robert -
@Brushanen 453832 wrote:
Instämmer, bra recension.
Tror dock att C-kiterna kommer överleva. Den precisonen du får i kitelooparna är bättre än den som SLE-kiterna ger.
Testa Flexifoil HadlowPro så förstår du vad jag menar. Wakestylers som kan kanta ordentligt och hantera draget från en C-kite har lättare att sätta trick pga att väl i loopen så överraskar in en bra C-kite, den leverar ett stabilare drag.Åker ner till Skåne till helgen, LF-demo då?
Robertblåser det så finns vi på stranden,, bara o hugga tag i nån av oss om ni vill testa.
-
Testa Nobile NHP också. Jag har bara testat 9:an (hata stockholmssurf) men den är riktigt C. De flesta som jag snackar med som gillar C-kiter vill ha dom lite längre in i fönstret och det tycker jag inte någon platt hybrid riktigt fixar på samma sätt då de gärna rusar fram i fönstert så fort man släpper på bommen. NHP har samma form som en C-kite och den ligger gärna längre in i fönstret. På samma sätt som jag vill minnas att de C jag testat och gillat gör. (men jag kan ju ha blivit lite lurad av stoppern också, den hindrar ju att man släpper ut trycket och det borde ju betyda att kiten ligger kvar längre i fönstret – måste testa lite mera. Jippi 🙂 )
-
@mjersen 453831 wrote:
jag dammade av min gamla c-kite för någon vecka sen.. en advnace kobra 9,4 =)som jag tokgillade innan jag gick över till sle/bowkites.. hade jag varit tvungen o köra på den restan av mitt liv hade jag slutat kita.
Kanske inte rätt C kite att jämföra med… 🙂 🙂
Jag kommer köra mina torchs tills dem går i bitar varjefall, kommer sedan försöka få tag i fler så länge den tillverkas, inte för att jag inte gillar nya grejer men fatta hur skön den kiten är!
Finns tokbilliga MIG:s 2007 på http://www.closeoutdude.com…
-
mjersen;453831 wrote:jag dammade av min gamla c-kite för någon vecka sen.. en advnace kobra 9,4 =)som jag tokgillade innan jag gick över till sle/bowkites.. hade jag varit tvungen o köra på den restan av mitt liv hade jag slutat kita.
var det Da Vinci som uppfann den?
-
bra recension! gött med nåt seriöst å inte bara min är bäst! som det brukar bli på steffo. ni kanske ska börja bli seriösa å skriva (oberoende) recensioner, skulle behövas lite här.
får ta å testa dom snart, hoppas på att jag blir glatt överraskad mot förra gången jag testade martins i lättvind.
-
@mjersen 453831 wrote:
haha de va rätt sjukt!! va blev de 5 minuters kite den dagen typ.. va de inte så 🙂
Logga in för att svara.