Senaste nytt Forums Vindsurfing Resor & Transport Lista med en massa bra surf-boende i Kapstaden

  • Lista med en massa bra surf-boende i Kapstaden

    Publicerad av robinthewater på 22 augusti, 2006 vid 20:27

    Åker till Kapstaden 24 dec till 14 jan. Har nog spenderat 20 timmar framför internet med att hitta bra boende nära surfet. Hittade till slut ett boende för två i Sunset Beach (Atlanitc Beach Villa B&B). R450 per natt för två inklusive frukost. Under mitt letande skapade jag en lista som jag tänkte att fler skulle kunna vara behjälpta av (så ni kan surfa på vattnet istället för på nätet…).

    Jag letade boende för mig och tjejen nära surfet i antingen Big Bay eller Sunset. Inte för sunkigt och gärna self catering eller B&B. 21 nätter. Budgeten var max 10 000 kr för hela vistelsen. Även om det är betydligt dyrare under högsäsong, eller Peak Season som de kallar det som är högsäsong i högsäsongen, så går det att pruta ca 10 % om man stannar en längre tid, typ tre veckor eller längre.

    Gick inte att ladda upp excelfiler och Word blev för stort tyckte Steffo så ni får nöja er med en jpg-bild. Maila om ni vill ha exceldokumentet.

    Håll till godo!

    /Robert

    robinthewater svarade 17 år, 8 månader sedan 3 Medlemmar · 4 Svar
  • 4 Svar
  • styret

    Medlem
    24 augusti, 2006 vid 19:22

    tycker du det är billigt? det går att hitta mycket mycket billigare.
    förra året bodde vi i en skitfin lägenhet mittemellan biggan och sunset där jag såg både berget och havet genom glasdörrarna från min dubbelsäng.
    Vakt vid grinden, pool, tennisbana, tvättstuga, sängkläder och allt sånt för 6000 sek i månaden (4bäddars).
    sen flyttade vi till ett typ radhus med trädgård, 6 bäddar, centralt som fan, 50 meter från havet, garage, trädgård med grill, lite sunkigare än tidigare men efter ett par telefonsamtal till värden så var det grymt. 7200 sek i månaden.

    ett annat tips om man vill pressa priset lite är att boka en “Bakkie”, dvs en pick up med hard top, som är tillräcligt stor för surfgrejerna ett par dagar och bo på hostell första nätterna och kolla in på internetcafet i tableview och på utsidan på lägenhetsuthyrningsfirmorna i samma kvarter. går att hitta riktigt billiga alternativ där. så hade nog jag gjort om jag hade åkt med tjejen eller med bara en polare. lär iofs vara rätt fullt runt jul…

    ha en grym kapstadenvistelse!

  • robinthewater

    Medlem
    27 augusti, 2006 vid 16:55

    Nä, jag håller med. Billigt är inte det första ord som dyker upp i skallen när man ser 10 000 kr för boendet. Men vi är så grymt nöjda med att bo i ett fint område 300 m från surfet, sängar som bäddas, pool och inte minst serverad frukost. Det får liksom vara värt det… intalar vi oss. Glada att vi hittade detta under Peak Season.

  • tall-jonny

    Medlem
    28 augusti, 2006 vid 14:29
    styret wrote:
    tycker du det är billigt? det går att hitta mycket mycket billigare.
    förra året bodde vi i en skitfin lägenhet mittemellan biggan och sunset där jag såg både berget och havet genom glasdörrarna från min dubbelsäng.
    Vakt vid grinden, pool, tennisbana, tvättstuga, sängkläder och allt sånt för 6000 sek i månaden (4bäddars).
    sen flyttade vi till ett typ radhus med trädgård, 6 bäddar, centralt som fan, 50 meter från havet, garage, trädgård med grill, lite sunkigare än tidigare men efter ett par telefonsamtal till värden så var det grymt. 7200 sek i månaden.

    Kan leta reda på adresserna till uthyrarna om du vill. dom har en hel del annat att hyra ut med.

    ett annat tips om man vill pressa priset lite är att boka en “Bakkie”, dvs en pick up med hard top, som är tillräcligt stor för surfgrejerna ett par dagar och bo på hostell första nätterna och kolla in på internetcafet i tableview och på utsidan på lägenhetsuthyrningsfirmorna i samma kvarter. går att hitta riktigt billiga alternativ där. så hade nog jag gjort om jag hade åkt med tjejen eller med bara en polare. lär iofs vara rätt fullt runt jul…

    ha en grym kapstadenvistelse!

    Tjenare,

    Är själv på väg ner i januari med familj – vore grymt bra om du hade adresserna till boendet som du beskrev eller liknande.

  • robinthewater

    Medlem
    28 augusti, 2006 vid 19:52

    Skicka din mail-adress till robert.asa@bredband.net så får du listan.

    /Robert

Logga in för att svara.

Installera Surfzone som app?

For IOS and IPAD browsers, Only option to install PWA is to use add to home screen in safari browser

Surfzones app (PWA) har installerats.

Registrera dig

Använd ditt Facebook-/Googlekonto.

Eller e-post

[RM_Form id='2']

Välkommen

Ny diskussion i forum

Senaste nytt Forums Vindsurfing Resor & Transport Lista med en massa bra surf-boende i Kapstaden

Du måste vara inloggad för att skapa nya diskussioner.