Senaste nytt Forums Vindsurfing Slalom, Speed & Racing Lite bilder i Höst mörkret.

  • bjornen

    Medlem
    29 oktober, 2008 vid 07:34

    Som jag förstått så brukar väl du åka till Egypten rätt ofta. Hur sent på hösten är det ok att åka om man ska vindsurfa ? Vilka ställen rekomenderar du ? Ser riktigt trevligt ut på bilderna 🙂

    //Björn

  • imported_mickeo

    Medlem
    29 oktober, 2008 vid 13:09

    @mackee 512551 wrote:

    Kan bara hålla med övriga, bra jobbat och få upp en 120 litare i dom farterna.
    Gött jobbat Micke

    Man tackar, tyvärr så la ju GPSen av så det blev inga fler försök under tiden jag var där. Då jag bara har Garmin Fortrex som reserv fick några ok repor med 59an ochså men som sagt med Gamla GPSen.
    Mvh
    MickeÖ

  • imported_mickeo

    Medlem
    29 oktober, 2008 vid 13:18

    @Bjornen 512621 wrote:

    Som jag förstått så brukar väl du åka till Egypten rätt ofta. Hur sent på hösten är det ok att åka om man ska vindsurfa ? Vilka ställen rekomenderar du ? Ser riktigt trevligt ut på bilderna 🙂

    //Björn

    Jag har varit i Safaga och Soma Bay 8 gånger dom senaste 5 åren.
    Jag upplever att bra tid är Oktober-November samt Mars -April men på somaren så blåser det som mest.
    Men det är sjukt varmt över 40 grader.
    Jag har de senaste åren åkt i Oktober och April och då har jag som regel haft 14 dagar surfing.
    Men räkna inte med vindar över 15ms det förekommer i princip inte vinden ligger nog mer mellan 8-10ms.
    Det blåser oftast som mest på morgonen från kl 0600 till 1100/1200 tiden efter det så droppar det ganska snabt.
    Fördelen är ju att man kan ta med sig familjen surfa på morgonen och sedan umgås efter lunch.
    Mvh
    MickeÖ

  • bjornen

    Medlem
    29 oktober, 2008 vid 17:24

    Tjena, hur tar ni er till dessa resmål är det charter som gäller och i så fall vilken resebyrå ? Det skulle vara kul om man fick med sig egna pylar för en hyffsad pris. Tips på boende ?

    //Björn

  • imported_mickeo

    Medlem
    29 oktober, 2008 vid 18:45

    @Bjornen 512747 wrote:

    Tjena, hur tar ni er till dessa resmål är det charter som gäller och i så fall vilken resebyrå ? Det skulle vara kul om man fick med sig egna pylar för en hyffsad pris. Tips på boende ?

    //Björn

    Tjena vi flyger med tillex Apollo eller Ving till Hurghada och där hämtar dom från Hotellet.
    Vi har sista tiden bott på Intercontinental Abu Soma jag tror inte det finns någon svensk charter arangör till Safaga.
    Jag hadde denna gång 3 Brädor och fyra riggar med mig och det gick på 1600:-
    Mvh
    MickeÖ

Sida 2 av 2

Logga in för att svara.

Registrera dig

Använd ditt Facebook-/Googlekonto.

Eller e-post

[RM_Form id='2']

Välkommen

Ny diskussion i forum

Senaste nytt Forums Vindsurfing Slalom, Speed & Racing Lite bilder i Höst mörkret.

Du måste vara inloggad för att skapa nya diskussioner.