Senaste nytt Forums Kitesurfing Konfen Kitesurfing Lite film från Lagaoset igår

  • richard-m

    Medlem
    20 februari, 2012 vid 13:17

    Nice…

    Vilken dräkt hade du?

  • lima-ko

    Medlem
    20 februari, 2012 vid 19:51

    Kalle är lite klen 😉 så han kör Mystic Lightning 6/5/4 med inbyggd huva, jag som är hård kör med Lightning 5/4, huva med krage samt min bästa accessoar, en kite windstopperjacka.
    Det jag, och förmodligen många med mig, blir kall om först är tårna/fötterna. En del löser det med att köra en tunnare neoprenstrumpa samt closed toe boots, något som jag är keen att pröva.

  • jenselias

    Medlem
    21 februari, 2012 vid 09:14

    Jag skaffade Atan 6,5 mm skor i höstas och sedan dess har surflivet endast bestått av varma fotbad. Det är mycket bra känsla i dem, eftersom sulan bara är påmålad latex. Nästan lite för mycket grepp.

    Jag hittade mina på Surfspot. Vet inte om någon säljer dem på framsidan.

    Förtala är silver, förtiga är guld.

  • kalle07

    Medlem
    21 februari, 2012 vid 09:30

    Kan vara vär att prova men 6mm skor är ju nästan ett måste…
    De andra körde 5/3or, påstod att det var helt ok..
    Skall testa idag igen får se om ishögarna är kvar

  • milkman

    Medlem
    21 februari, 2012 vid 09:43

    Om man vill ha lite mer känsla och därför föredrar tunnare skor så fungerar det att ta med varmvatten och fylla på innan man kliver i. Tejpa gärna så att det inte kan komma in kallt vatten på insidan. Förutsätter naturligtvis täta skor och hur länge det håller har med hur kallt det är, hur aktiv du är, och hur tunna skor man har. (att stå still på stranden är inte aktuellt med 3mm skor ens i 10plus tex)

  • pepa

    Medlem
    21 februari, 2012 vid 10:35

    Ser grymt ut! Den där isen lär ju ligga ett tag, fin lagun.

  • langdon

    Medlem
    21 februari, 2012 vid 14:45

    Snyggt.

    Miljön påminner lite om någon polcirkel, eller taget direkt från “Titanic” 🙂

  • brushanen

    Medlem
    21 februari, 2012 vid 20:12

    Vackert

  • above_the_law

    Medlem
    24 februari, 2012 vid 20:46
    kalle07;681919 wrote:
    http://youtu.be/AgTASG5DAyQ?hd=1
    Februaripremiär 4-6ms i en fantastisk ismiljö.
    Körde med Flysurfer Speed3, 21 och North Rebel 12 och SUESIAS lättvindsbräda.

    Cool miljö men lite nedslående på samma gång för den som gillar vågor!

  • rydstrom

    Medlem
    24 februari, 2012 vid 22:32

    Laganoset är förövrigt ett otroligt fint spot, Ser olika ut varje gång man kommer dit så det är inte omöjligt att isen har försvunnit. Det kan vara rätt starka strömmar ibland.

  • pelle-surf

    Medlem
    14 mars, 2012 vid 10:38
    Lima-ko;681956 wrote:
    Kalle är lite klen 😉 så han kör Mystic Lightning 6/5/4 med inbyggd huva, jag som är hård kör med Lightning 5/4, huva med krage samt min bästa accessoar, en kite windstopperjacka.
    Det jag, och förmodligen många med mig, blir kall om först är tårna/fötterna. En del löser det med att köra en tunnare neoprenstrumpa samt closed toe boots, något som jag är keen att pröva.

    Är det någon som provat att komplettera med neoprenstrumpa i vanlig våtsko, hjälper det?
    Hittat en 2mm strumpa som jag funderar på att testa med.

  • lima-ko

    Medlem
    14 mars, 2012 vid 10:58

    Har personligen inte prövat men det borde ju bli varmare, om det finns utrymme det vill säga.
    Om den här värmen fortsätter är det ju dock snart läge att skippa skorna helt.

  • jenselias

    Medlem
    15 mars, 2012 vid 09:07
    pelle surf;683628 wrote:
    Är det någon som provat att komplettera med neoprenstrumpa i vanlig våtsko, hjälper det?
    Hittat en 2mm strumpa som jag funderar på att testa med.

    Ja det funkar utmärkt.

  • pelle-surf

    Medlem
    16 mars, 2012 vid 19:30

    Tackar för svar. Var och testade idag, men det kändes ganska trångt och strumpa kostade drygt 200, så det kändes dumsnålt att inte köpa ordentliga 7 mm vinterskor för 550 istället. Det ser mycket lovande ut för Måndag, Tisdag så då slipper man förhoppningsvis frysa, men som du lima skriver, så kan man snart skippa skorna, 14 grader i Halmstad idag.

Logga in för att svara.

Installera Surfzone som app?

For IOS and IPAD browsers, Only option to install PWA is to use add to home screen in safari browser

Surfzones app (PWA) har installerats.

Registrera dig

Använd ditt Facebook-/Googlekonto.

Eller e-post

[RM_Form id='2']

Välkommen

Ny diskussion i forum

Senaste nytt Forums Kitesurfing Konfen Kitesurfing Lite film från Lagaoset igår

Du måste vara inloggad för att skapa nya diskussioner.