Senaste nytt Forums Kitesurfing Konfen Kitesurfing Lite film från TT för några dagar sedan…

  • Lite film från TT för några dagar sedan…

    Publicerad av above_the_law på 18 juli, 2010 vid 06:54

    [ame=”http://www.vimeo.com/13421815″]Kite Torkelstorp Juli 2010 on Vimeo[/ame]

    Inget märkvärdigt p g a den mesiga sommarvinden men kanske lite kul för dom som var där och körde.
    Först: Filmat med stationär kamera innifrån bilen genom framrutan med vidvinkel i dåligt ljus och för långt ifrån (som vanl när man vill få med sig sjäv).
    Sedan (jag filmat från piren i sol): Danne testar sin nya LF hifi, Virena kör lite själv efter 6 h kitekursande och Jao tvättar båtskrov:wink:

    wakenils svarade 13 år, 10 månader sedan 7 Medlemmar · 11 Svar
  • 11 Svar
  • stebe

    Medlem
    18 juli, 2010 vid 10:22

    Nu sitter den ju Danne, 313 🙂 gött!!!

  • wakenils

    Medlem
    18 juli, 2010 vid 13:20

    gött gubbs! svårt o se men langade du in raley2blind i din nicco? gött isf!

  • virena

    Medlem
    18 juli, 2010 vid 15:14

    Gott Nicco! Synd att man inte viste att du filmade så att man kunde försökt peppa igång sig efter flera km vandring i den där sörjan under 6 timmar:). Kul att du gör lite filmer. Yes, Nils, nicco laddar på riktigt fina R2B. Idag var det helt perfekt kursväder igen:)

  • gadget

    Medlem
    18 juli, 2010 vid 18:02

    Fint pöjkar.
    Måste också börja traggla lite med raley2wrapped, den är riktigt grym.
    Förmodligen en bra språngbräda till fs3 också.

  • dak

    Medlem
    18 juli, 2010 vid 20:20
    stebe;621311 wrote:
    Nu sitter den ju Danne, 313 🙂 gött!!!

    Ett litet steg för mänskligheten men stort för mig ;). Leashen fastnar ofta runt kroken dock vilket gör det svårt att passa bommen detta händer ofta, så jag får nog köpa mig en fetare leash som inte hakar sig så lätt.. Någon som har samma problem med R2wrapped samt 313?

  • virena

    Medlem
    18 juli, 2010 vid 20:54

    Har fått det problemet nu när jag gör R2B. Innan hände det aldrig, men nästan varända gång jag skall passa bommen så tar det stopp och när jag kollar så har leachen hamnat ett varv runt kroken.

  • dak

    Medlem
    18 juli, 2010 vid 21:07
    Virena;621365 wrote:
    Har fått det problemet nu när jag gör R2B. Innan hände det aldrig, men nästan varända gång jag skall passa bommen så tar det stopp och när jag kollar så har leachen hamnat ett varv runt kroken.

    Usch va otäckt. Detta problem är kanske vanligare än jag tidigare trott, måste göra ngt åt detta hemska fenomen….

  • above_the_law

    Medlem
    19 juli, 2010 vid 08:53
    WakeNils;621326 wrote:
    gött gubbs! svårt o se men langade du in raley2blind i din nicco? gött isf!

    Ja min del i den snutten är ju rena skämtet rent visuellt, men visst var det en r2b.
    Den sitter åt vänster men bara när det inte är alltför choppigt.
    Som Danne sa; Ett litet steg för mänskligheten men ett stort steg för mig:tongue:…

    Tror Danne har rätt bra filmklipp från igår em när vi körde en skön session i “hagen” Getskär i sol och avslutade med grillning och fegisöl?!
    Caroline filmade men lyckades naturligtvis missa samtliga r2b:s… hennes kommentar var att jag skulle vara glad för att hon filmade alls eftersom hon fick äran att passa Filip på stranden:crazy:

    Fick du tillbaka din wakeskate Nils??!

    Hoppas vi ses på vattnet snart igen!

  • wakenils

    Medlem
    19 juli, 2010 vid 09:13

    japp skaten är tillbaka! vanliga problemet, ingen vill filma…
    har också haft leachkroksproblemet, vet inte vad det beror på, antagligen att kiten är för högt =P ni får köra med längre leach så det går att passa iaf och sen blir man snabb på att trassla upp

    kan bli en session idag

  • bennylundin

    Medlem
    19 juli, 2010 vid 09:57

    ska du ut o poppa ida nisse?
    /glenn

  • wakenils

    Medlem
    19 juli, 2010 vid 10:00

    6ms är väl lite i underkant även för en lättvindsladdare som mig men tittar solen fram så… =)

Logga in för att svara.

Registrera dig

Använd ditt Facebook-/Googlekonto.

Eller e-post

[RM_Form id='2']

Välkommen

Ny diskussion i forum

Senaste nytt Forums Kitesurfing Konfen Kitesurfing Lite film från TT för några dagar sedan…

Du måste vara inloggad för att skapa nya diskussioner.