Senaste nytt Forums Vindsurfing Konfen Vindsurfing Lite fler pix Torö söndags

  • fnassel

    Medlem
    7 oktober, 2008 vid 09:23

    Fasen va göttigt.
    Ruset kvarstår!
    Man har ju halkat med på några bilder.
    Några riktigt läckra bilder som faktiskt visar hur j-ligt blåsigt det var.
    Skönt med lite bilder från stranden på vågsurfarna, det förstärker känslan extra!

    Lägg gärna ut fler bilder om Ni har så ruset kan få ligga kvar till nästa storm!

  • electric

    Medlem
    7 oktober, 2008 vid 09:34

    Många riktigt bra bilder! Allra bäst i mitt tycke är nr 38 med vågsurfarna på väg ut, med fyren i bakgrunden och där vågorna forsar över vågbrytarna. Näst bäst är nr 25 med kitaren som får “draghjälp”. (Hur många kvm? Inte så många antar jag 🙂 ).

  • htn

    Medlem
    7 oktober, 2008 vid 09:40

    Weltklasse!
    Riktigt fina pix.
    /Henrik T.

  • rasmus_w

    Medlem
    7 oktober, 2008 vid 10:19

    Det är sånt där som kallas vrida om kniven i såret… Sist jag såg 3.7-vind i Stockholmstrakten var 2005. Då hade jag 4.5 som minsta och dörren var så vidöppen att det inte var nån idé. Nu har jag en 3.8 och kunde naturligtvis inte komma loss förrän det var nästan mörkt. Efter att ha planat i max nån minut så tvärdog det och det var mörkersim tillbaka.

    Fan vad surt det känns nu. Hur ofta kan man segla så här små segel i Stockholmområdet? Har jag missat en j-la massa riktigt blåsiga dagar de senaste åren eller är det bara vartannat – vart 3:e år man får chansen att segla riktigt små segel här i 08-land?

    Jag vet att man kan få mer av den varan om man åker till skåne, danmark eller gotland men så länge jag misstänker att bussen drar två liter milen känns det inte riktigt som ett alternativ, och gotlandsfärja tur och retur kostar väl också som en full tank.

  • simpa

    Medlem
    7 oktober, 2008 vid 10:48

    sablarns vilken härlig bild
    _MG_3868.jpg

  • hipshot

    Medlem
    7 oktober, 2008 vid 10:53

    @simpa 506145 wrote:

    sablarns vilken härlig bild
    _MG_3868.jpg

    Tjo!

    Jag tyckte det motivet var ganska coolt också! Problemet var att det tog bara ngn sekund så var frontlinsen på objektivet helt igenregnat. Försökte hålla för med handen, och att bara snabbt sikta och skjuta.

    Tog kanske 10 bilder och fick rengjöra linsen 2 gånger, och blev bara en skarp bild. Ville egentligen ha ett sådant där mäktigt vattenuppkast i bakgrunden…

    /P

  • andreas-f

    Medlem
    7 oktober, 2008 vid 11:00

    Suveränt skön stämning på bilderna!

  • kvabbso

    Medlem
    7 oktober, 2008 vid 11:03

    applåder!!! alla vågsurfar bilderna var grymma

  • stoorfaen

    Medlem
    7 oktober, 2008 vid 13:28

    Voine va grymt! En liten fråga bara, sjlæv var jag ute i kapellskær och laddade macka med min nya 4,2 k-onda och allt var bara kokobahia…hur mycket blåste det på Torø och hur stora segel kørdes det med?

  • fnassel

    Medlem
    7 oktober, 2008 vid 13:47

    Gissningsvis var 3,5 kvm lagom?! Jag körde ju 4,4 och det var mestadels tok stort! Lary körde 3,7 och han såg ju ut att kunna hantera det riktigt fint!

    Medelvinden i Kärringviken lär väl ha legat på 20+. Det mättes upp 32 m/s men det kan ju vara lokala stigningar på land mm.

    Hur som det var i särklass det mesta jag seglat i! och då har jag i alla fall 6 månader på pozo totalt!

  • gammel-ippa

    Medlem
    7 oktober, 2008 vid 16:46

    Det är sådär vi vill se bilder. Mera perspektiv i vågor/seglare så att man ser hur
    monstervågornas storlek. Toppklass!

  • svenne

    Medlem
    7 oktober, 2008 vid 17:05

    Fy saukran Mr P! Riktigt sköna pix. 🙂

  • Knatte

    Gäst
    7 oktober, 2008 vid 17:10

    Grymma bilder! Vad har du fotat med och brännvidd mm. ?
    När du har panorerat bilderna. Vad har du haft för slutartid då??

    Tycker denna är skön :laugh:

    _MG_3543.jpg

  • rasmus_w

    Medlem
    7 oktober, 2008 vid 17:19

    Också intressant att se att gamla mylarsegel från tidigt 90-tal (-91 eller -92? -90 var väl året när NP hade cambers i vågseglen?) fortfarande kan prestera.

  • gur

    Medlem
    7 oktober, 2008 vid 17:32

    seglet är np raf wave från 89, funkar fortfarande utmärkt

    /gurra (som är på bilden)

Sida 1 av 4

Logga in för att svara.

Installera Surfzone som app?

For IOS and IPAD browsers, Only option to install PWA is to use add to home screen in safari browser

Surfzones app (PWA) har installerats.

Registrera dig

Använd ditt Facebook-/Googlekonto.

Eller e-post

[RM_Form id='2']

Välkommen

Ny diskussion i forum

Senaste nytt Forums Vindsurfing Konfen Vindsurfing Lite fler pix Torö söndags

Du måste vara inloggad för att skapa nya diskussioner.