Senaste nytt Forums Vindsurfing Konfen Vindsurfing Lite fler pix Torö söndags

  • mag

    Medlem
    8 oktober, 2008 vid 20:30

    Japp, dem vågorna är fortfarande stora!
    Manlig segling helt klart.
    /Magnus

  • k-w

    Medlem
    9 oktober, 2008 vid 19:32

    Bidrar med lite bilder från i söndags, både Kärringviken och Stenstranden. Ingen vidare kvalitet eftersom det är saxat från det som jag filmade med videokameran.
    Kan bara instämma i berömmet åt Jesper, Ola och det fåtal till som gav sig ut på Stenstrand, grymt starkt jobbat!

  • tall-jonny

    Medlem
    9 oktober, 2008 vid 21:02

    Sköna bilder – hyfsat bra höjd Larry levererar på första bilden.Kan du inte slänga upp lite film oxå?

  • poppo

    Medlem
    10 oktober, 2008 vid 05:54

    [img]http://www.surfzone.se/forum/attachment.php?attachmentid=40691&stc=1&thumb=1&d=1223580228[/img]

    nära ögat för jeppe! var det denna du åkte dit på?

  • swe22

    Medlem
    10 oktober, 2008 vid 06:28

    JA Cred till pojkarna på stenstrand.. och Larry ägde kärringviken..

    Tack Peder för 3,5 & 3,7 lånet!

  • koa

    Medlem
    10 oktober, 2008 vid 06:39

    Gnarly!

  • k-w

    Medlem
    10 oktober, 2008 vid 06:54
    poppo;506937 wrote:
    [IMG]http://www.surfzone.se/forum/attachment.php?attachmentid=40691&stc=1&thumb=1&d=1223580228[/IMG]

    nära ögat för jeppe! var det denna du åkte dit på?

    ____________________________________________________

    :blush: Nej, här klarade han sig precis men det var sååååå nära ögat! Han lyckades träffa precis i öppningen mellan vitvattnet men en halv sekund senare hade det varit kört….

    Försökte lägga upp filmen i går kväll men det strulade på något sätt, skall försöka igen ikväll.

    /K

  • dr-masse

    Medlem
    10 oktober, 2008 vid 07:11

    @K W 506955 wrote:

    ____________________________________________________

    :blush: Nej, här klarade han sig precis men det var sååååå nära ögat! Han lyckades träffa precis i öppningen mellan vitvattnet men en halv sekund senare hade det varit kört….

    Försökte lägga upp filmen i går kväll men det strulade på något sätt, skall försöka igen ikväll.

    /K

    Märkligt, det där med Jeppe på Torö. Det är ofta det är sååååå nära ögat… :tongue:

    Vad jag fattade så åkte han på stora tvättprogrammet betydligt längre ut. En bra bit utanför nedre allmänningen brukar ju vågorna “jacka upp” lite extra och bjuda på hoppramper. Denna dag var det fullt bryt ända därute och Jeppe fick sig en rejäl åktur. Skulle verkligen inte vilja bli spolad långt därute… :crazy:

  • ola-h

    Medlem
    10 oktober, 2008 vid 07:25

    Jeppe var nog mer rörd än skakad av spolningen, verkade det som.

    Jag fick mig själv en spolning hela vägen utifrån och in. Jag mötte ett megaset och tog mig över ett par tre vågor smärtfritt. Men i den näst sista fick jag lite luft och tappade farten. Eftersom det inte är mycket vind i vågdalen blev jag nästan stillastående när nästa monster kom. Men med lite tur lyckades jag falla av lite och träffa en del av vågen som redan börjat bryta så att jag inte fick hela vågenergin på mig. Men det blev ändå en rätt så omtumlande åktur in, hängandes i bommen. Först ett tag nära ytan, men sedan sögs jag liksom ned. Men så småningom blev jag utspottat. 2-3 mindre vågor senare var jag inne vid stranden och gick upp och vilade lite.

    Jeppe gick nog istället “over the falls” vilket är en mer “energirik” upplevelse.

  • oldschool

    Medlem
    10 oktober, 2008 vid 07:29

    @poppo 506937 wrote:

    [img]http://www.surfzone.se/forum/attachment.php?attachmentid=40691&stc=1&thumb=1&d=1223580228[/img]

    nära ögat för jeppe! var det denna du åkte dit på?

    ja herre jävlar!!! brutalt är det rätta ordet. tur att man inte hade wankerutrustningen med sig, då hade det blivit dyrt 🙂 stor respekt till alla som var ute å lekte.

    …å det där där eländet var man ute å paddlade i….haha..vilken dårskap 😀

    många dårar i detta avlånga land för den delen

    skål för höststormar!!!

  • fnassel

    Medlem
    10 oktober, 2008 vid 08:42

    @K W 506955 wrote:

    ____________________________________________________

    :blush: Nej, här klarade han sig precis men det var sååååå nära ögat! Han lyckades träffa precis i öppningen mellan vitvattnet men en halv sekund senare hade det varit kört….

    Försökte lägga upp filmen i går kväll men det strulade på något sätt, skall försöka igen ikväll.

    /K

    Ååååå vad jag länktar efter den filmsnutten!!!

  • calle_b

    Medlem
    10 oktober, 2008 vid 10:06

    Jag med! Så sjuuuuuuuuukt galna förhållanden att segla. All heder. galenpannor.

  • sinclair

    Medlem
    10 oktober, 2008 vid 10:42

    Lite fler bilder,

    Som ni ser så låg focus inte på bilderna den här dagen.

  • sinclair

    Medlem
    10 oktober, 2008 vid 10:45

    Lite fler pics

  • sinclair

    Medlem
    10 oktober, 2008 vid 10:48

    @Sinclair 507041 wrote:

    Lite fler pics

    lite till

Sida 3 av 4

Logga in för att svara.

Installera Surfzone som app?

For IOS and IPAD browsers, Only option to install PWA is to use add to home screen in safari browser

Surfzones app (PWA) har installerats.

Registrera dig

Använd ditt Facebook-/Googlekonto.

Eller e-post

[RM_Form id='2']

Välkommen

Ny diskussion i forum

Senaste nytt Forums Vindsurfing Konfen Vindsurfing Lite fler pix Torö söndags

Du måste vara inloggad för att skapa nya diskussioner.