Senaste nytt Forums Kitesurfing Snökite Lite mycket tankar om vintern 2014

  • Lite mycket tankar om vintern 2014

    Publicerad av jmaster på 23 oktober, 2013 vid 10:12

    Hello på er Snowkitefriends. Tar mig friheten att lufta lite tankar jag har inför vintern 2014. Känn er fria att fylla i vad som händer mer och vad som tänks för visst ska väl nästa vinter ytterligare bli historisk? 🙂

    1. Det blir inte någon arrangerad samma typ av kickoff på blåhammaren nästa vinter. Det var awesome på alla sätt men det öppnar lite senare m.m. och ska jag styra den tror jag att jag måste fixa det lite mera med alla ansökningar/tillstånd m.m. STF tror jag inte tar upp den bollen men de har ju öppningserbjudanden som man får nyttja oavsett intresse så kanske man kan sammanstråla nånstans och ha en go helg. I framtiden vore det kul med en stående kickoff tex på blåhå för visst var det mäktigt?

    2. Det kommer testas ett nytt område som har stor potential i vinter. Grövelsjön. STF är jättepå där med sportchefen och ledningen som själva kontaktat mig och vill komma igång. Så vi ska reka av det ordentligt, kanske ännu ett mekka. De har också lagt upp ett datum för en kitehelg där med ett pris på helpension, boende och skotertransporter ut till spoten så även Mathias Bergmark får med sig sina tunga baggykläder 😉 Mer info kommer men det är upp till oss om vi ska köra en massiv gathering, koppla på tävlingar , ha demo med leverantörer m.m. för visst ska vi haka på när någon aktör som STF är på och har kontakt med samebyar, tillstånd m.m. se liten kort länk här: http://www.svenskaturistforeningen.se/sv/upptack/Omraden/Dalarna/Fjallstationer/STF-Grovelsjon-Fjallstation/Se–Gora/Vinter/Kitehelg/

    3. Jag håller på att titta på ett väldigt speciellt paket med en långtur. Detta är kanske inte är för dig som är självgående i fjällen utan för dig som vill maxa i 5 dagar med en guide och mat, övernattningar fritt i jämtlands fjällvärld. Inte så många platser och kommer kosta en slant men förhoppningsvis värt varenda krona.

    4. Se till att skriva under code of conduct och kika lite vad som är viktigt för kitarna. Har fått förmånen att vara talesman för sporten. Tror det är bra att vi syns i detta sammanhang. skriv på här http://www.hsr.se/startsidan

    5. Storlien är hetast på att vilja ha snowkite (i år igen) hehe. eventuellt kommer det bli en liten snowkitepark på kalfjället och inritat på pistkartan !!!
    coolt va? vi får också styra ett event där om vi vill med massa rails, hopp på kalfjället och vi kan få bygga typ en quarterpipe för snowkite med pistmaskin. rätt stört!!! Jaja, vi får se men storlien är väldigt välkomnande och det ska vi vara glada för oavsett vad som sker.

    6. Just det, världens första snowkitepark i östersund kan vi väl slänga upp ifall nån vill dona lite på. Den är lite tilltufsad och vindskyddet är stulet men då kommer jag behöva hjälp. det är en schysst samlingsplats och bra för oss att visa Östersund att vi är uthålliga och får hålla på!

    Gaaaah, snart är det vinter. All for now en stund !
    / Simon Jaktlund

    demoniak svarade 10 år, 4 månader sedan 4 Medlemmar · 3 Svar
  • 3 Svar
  • mannest

    Medlem
    28 oktober, 2013 vid 23:50

    Grymt att någon uppmärksammar Grövelsjön! Har kört där en del, det är ett kite mecka! Man tar skidliften upp, sedan är det bara att rigga och kötta loss..

  • snowkite

    Medlem
    2 november, 2013 vid 21:20

    Synd att det inte blir nå Blåhammaren.. det var ju episkt sist! Grövelsjön låter intressant 47 mil från Uppsala weekendavstånd! Förslag på datum, när är det som bäst?

  • demoniak

    Medlem
    5 januari, 2014 vid 14:31

    Tack Simon för lite idéer och inspiration inför vintern.
    Läste detta först nu när snön i Stockholm är lika frånvarande som aktiviteten på Kitenation.
    /Johan.

Logga in för att svara.

Installera Surfzone som app?

For IOS and IPAD browsers, Only option to install PWA is to use add to home screen in safari browser

Surfzones app (PWA) har installerats.

Registrera dig

Använd ditt Facebook-/Googlekonto.

Eller e-post

[RM_Form id='2']

Välkommen

Ny diskussion i forum

Senaste nytt Forums Kitesurfing Snökite Lite mycket tankar om vintern 2014

Du måste vara inloggad för att skapa nya diskussioner.