Senaste nytt Forums Kitesurfing Konfen Kitesurfing Lite störr, lite värr.. 74 meter

  • e_axel

    Medlem
    14 maj, 2005 vid 09:59

    2.

  • e_axel

    Medlem
    14 maj, 2005 vid 10:00

    3.

  • mrmille

    Medlem
    14 maj, 2005 vid 10:32

    hmmm, lite coolt faktiskt.
    Provade en gång 10 meters på nån foil, snacka om gocart! Men hur blir 75 meter? liiiita segt va? =)

  • luuddee

    Medlem
    14 maj, 2005 vid 12:59

    hehe ganska ball.. hur funka de?

  • ric

    Medlem
    14 maj, 2005 vid 13:33

    har funderat på det där med lin längd några ggr. kan man med kortare eller längre linor kräma ur mer med sim kite? har 24m nu det är väl ganska standard. har några kassa launchspots runt uddevalla kanske skulle testa kortare om det nu inte av någon anledning är klart sämre?!

    luudde du verkar kunna och svara massa överallt hjälp mig nu då! smile.gif

  • zoolander

    Medlem
    14 maj, 2005 vid 14:37

    den blir jävligt möe snabbare och genererar inte lika mkt tryck.. så om det blåser för mkt nån gång så kör med kortare

  • samhansson

    Medlem
    14 maj, 2005 vid 15:33

    Det blev inte så segt (EH-15 iofs), genererade en hel del mer tryck. Kul å testa men nästa gång blir det 100+

  • luuddee

    Medlem
    14 maj, 2005 vid 19:36

    jag körde med 20 meters idag och jämförde med mina 27m.. hmmm drkaen blir klart snabbare.. dock inte lika mycket tryck..men det vinner man igen av att den blir snabbare.. men draken blir itne sjuklt mycket snabbare som vissa säger..körde 15 ida.. tyckte till och med att det var löättare att loppa den med längre linor. kanske till stor del av att den då har längre tid på sig att loopa runt.. så det gör inte jätte stor skillnad.. men det va klart skönt. har man dessutom mycket tryck e det bra med kortare lin or då du kan hålla draken längre. testa på..

  • skanepaul

    Medlem
    14 maj, 2005 vid 21:52

    Nu ska jag vara en besserwisser och säga att draken inte blir snabbare av kortare linor… smile.gif Eftersom vindfönstret blir mindre tar det inte lika lång tid för kiten att flyga genom det och upplevs då snabbare…fast det är ju nästan samma sak som att den blir snabbare… smile.gif

  • luuddee

    Medlem
    15 maj, 2005 vid 00:50

    mm det gör det å det e det som räknas.

  • hugeo

    Medlem
    19 juli, 2007 vid 10:02

    Härlich!

  • bohm

    Medlem
    19 juli, 2007 vid 10:23

    Där var den… gissa om jag letat efter dessa bilderna när folk har tjatat om olika linlängder!!

  • gh0st

    Medlem
    19 juli, 2007 vid 20:54

    Var kul att se Hugge, ludde o henke igår på 74m linor. Ser ju sjukt ut! o riktigt nice häng i hoppen!

  • tobas

    Medlem
    19 juli, 2007 vid 21:50

    Har kört tro det eller ej Venom 19 med dubbla linlängder dvs 52m en hel del i lättvind. Blir en hel del mer tryck och luftfärderna blir lite mer downvind än med enkla längden, speciellt om man loopar i landningen 😉 Man behöver dock inte vara så orolig för att råka styra ner kiten då den är riktigt långt upp till att börja med. Det man däremot får vara beredd på är att kanta emot som en galning då den har en bra bit att flyga innan den kommer ut i kanten på fönstret igen.

    V19 is da shit / Tobas

Logga in för att svara.

Installera Surfzone som app?

For IOS and IPAD browsers, Only option to install PWA is to use add to home screen in safari browser

Surfzones app (PWA) har installerats.

Registrera dig

Använd ditt Facebook-/Googlekonto.

Eller e-post

[RM_Form id='2']

Välkommen

Ny diskussion i forum

Senaste nytt Forums Kitesurfing Konfen Kitesurfing Lite störr, lite värr.. 74 meter

Du måste vara inloggad för att skapa nya diskussioner.