Senaste nytt Forums Vindsurfing Konfen Vindsurfing Lite synpunkter om vinterdräkter!

  • Lite synpunkter om vinterdräkter!

    Publicerad av nikke på 10 januari, 2014 vid 13:38

    Letar ny vinterdräkt för Windsurfing! Vad tror ni om Simmer Generator 6/5/4 jämfört med Rip Curl Flash bomb, Xcel Infiniti 6/54?

    robin svarade 10 år, 3 månader sedan 9 Medlemmar · 8 Svar
  • 8 Svar
  • jesper-b

    Medlem
    10 januari, 2014 vid 15:45

    Känns som 54 kan bli lite tjockt?

    /JB

  • markan

    Medlem
    10 januari, 2014 vid 19:15

    Jag är väldigt nöjd med min XCEL infinity, galet varm, nästan 54mm varm!

    Sidospår: hade jag inte kört i vågor hade jag gått på torrdräkt, skönt att slippa byta om och enkelt att variera värmen i!

  • mag

    Medlem
    10 januari, 2014 vid 20:59

    Jag kör med Oneill RG8, 5,5 o 4 med integrerad huva. Den har väl bytt namn till Pyrotech eller nåt sånt 2014? Riktigt tät och flexibel! Den ska sitta rätt tight så att inget vatten får plats inuti. Stor skillnad på neoprenets flexibilitet jämfört med bara typ 3 år sedan. Så mycket bättre nu.

  • mick

    Medlem
    10 januari, 2014 vid 23:28

    http://www.ianovated.co.uk

    Bästa dräkten jag någonsin haft. Fantastiskt att slippa frysa om händerna.

  • andersbq

    Medlem
    11 januari, 2014 vid 09:28

    Ja det blir nog Ianovated-dräkten idag, plus ett Tiki-värmebälte runt magen. http://www.tikisurf.co.uk/images/ready/THERMO-BELT.jpg
    Det är en del i omgivningen (vindsurfare inkluderade) som tycker jag är knäpp som vill segla nu, men dom har ju inte skaffat rätt prylar.

  • joloo

    Medlem
    11 januari, 2014 vid 10:42

    Lika bra att passa på ju! Att få finfin åkning så här års är helt klart värt även fast man bara orkar hålla på i 30-40 min. Hade 5/4 när jag körde igår och det funka.

  • billie

    Medlem
    11 januari, 2014 vid 11:06

    Är det inte is så är 6 grader i luften inte så kallt eg. om man seglar där det någorlunda grunt så man inte ligger i vattnet för mycket. Så klart ett par bra handskar gör susen.
    Men det värsta är ju att byta om brrr då kan det bli kallt .
    Själv har jag en polar från surfspot ett par skor från lidl , DKW och en huva som funkar bra
    Men vad gör man åt den envisa förkylningen som började i mitten av november och som kommer och går ?

  • robin

    Medlem
    11 januari, 2014 vid 11:58

    Om det blir segling imorrn så blir det med en 5/3 med impact-väst som isolerar bra, atan vinterdojor, en tjock huva som även tätar mot halsöppningen och vantar. Och hjälm, den är nödvändig för att hålla huvan tät mot spolningar. När jag körde så den 21 december i lejet badade jag asmycket men kunde ändå segla 90 minuter plus lite pauser. Det enda jobbiga var första spolningen som gjorde ont i ansiktet.

Logga in för att svara.

Installera Surfzone som app?

For IOS and IPAD browsers, Only option to install PWA is to use add to home screen in safari browser

Surfzones app (PWA) har installerats.

Registrera dig

Använd ditt Facebook-/Googlekonto.

Eller e-post

[RM_Form id='2']

Välkommen

Ny diskussion i forum

Senaste nytt Forums Vindsurfing Konfen Vindsurfing Lite synpunkter om vinterdräkter!

Du måste vara inloggad för att skapa nya diskussioner.