Senaste nytt Forums Vindsurfing Konfen Vindsurfing Lite tidigt??

  • calle_b

    Medlem
    2 augusti, 2006 vid 05:57

    Morrn Pete… Jag tolkar det som om dataprogrammen återigen spått helt åt skogen. Själva “Pulvret” eller vinden på svenska, verkar ha skjutits fram till Söndag enligt andra prognoser (windguru, windfinder). Jag vet faktiskt inte vad jag ska tro, förrutom att alla är överens över att det ska blåsa, mycket. Får se när det kommer bara..

    Mojj

  • svenne

    Medlem
    2 augusti, 2006 vid 06:04

    Vindvridningarna beror på att ett par koncentrerade lågtryck kommer att passera de närmsta dagarna, och stämmer prognoserna kommer centrum glida rakt över Gotland.

  • frippe75

    Medlem
    2 augusti, 2006 vid 06:23
    Svenne wrote:
    Vindvridningarna beror på att ett par koncentrerade lågtryck kommer att passera de närmsta dagarna, och stämmer prognoserna kommer centrum glida rakt över Gotland.

    Om centrum på lågtrycken passerar direkt över gotland blir prognosen ganska osäker och risken för utebliven surf ganska stor….

    Tänkte följa upp med lite fler windguruprognoser… och den sjunker….

  • fastlandsguten

    Medlem
    2 augusti, 2006 vid 06:30

    hm söndag och måndag. Det lär blåsa, men när vinden kommer lär det bli en överraskning….

  • fastlandsguten

    Medlem
    2 augusti, 2006 vid 06:30

    Frippe, kan du lägga in prognosen för sandviken?

  • calle_b

    Medlem
    2 augusti, 2006 vid 06:42

    Tror den ligger där som “Sandviken”, men det finns ju kanske fler sandiga vikar…

    Lite humörsfrämjande material iaf:
    SMHI: Lör: Nordost, 8-12 m/s Dygnets högsta vindhastighet 12 m/s.
    Sön: Nordost, 8-12 m/s Dygnets högsta vindhastighet 12 m/s.

  • basse

    Medlem
    2 augusti, 2006 vid 07:09
    Ola_P wrote:
    Basse, ska vi dra ihop ett gäng, hyra ett släp och fylla det med prylar? Om det nu verkar som gotland blir det enda stället som går av…
    Vädret ser ju inte så kul ut, så man kanske inte vill bo i buss i vilket fall som helst…

    Hade varit grymt men jag är upptagen. Snacka med Adde… han sa han var sugen!

  • svenne

    Medlem
    2 augusti, 2006 vid 07:41
    frippe75 wrote:
    Om centrum på lågtrycken passerar direkt över gotland blir prognosen ganska osäker och risken för utebliven surf ganska stor….

    De ser ut att röra på sig ganska fort och med tanke på väderläget så tror jag att det kommer att blåsa, fråga är bara när det blåser åt vilket håll…
    Ju högre hastighet i simuleringar desto större chans att det slår fel. :frown:

  • calle_b

    Medlem
    2 augusti, 2006 vid 10:12

    Översikt:
    Ett lågtryck på Nordsjön splittras upp. Ett centrum rör sig in över Sydsverige, ett annat förskjuts åt sydväst. Ytterligare ett lågtryck finns över Baltikum och förskjuts sent i dag ut över Östersjön. Utvecklingen av detta lågtryck är osäkert, men det kan fördjupas. Områden med regn och skurar berör tidvis Nordsjön och de södra farvattnen. Regnet kan lokalt vara kraftigt och det är risk för åska och måttlig till dålig sikt.

    SMHI. Det är bara att hoppas att lågtrycket fördjupas, så blir det fett.

  • xhib

    Medlem
    3 augusti, 2006 vid 19:56

    Prognosen ser ju fortfarande bra ut för lördag-måndag så jag drar nog dit.
    Finns det någon som har tips på var man kan vildcampa i tält nära ekeviken på Fårö ?

  • calle_b

    Medlem
    3 augusti, 2006 vid 20:40

    Ligger en camping i närheten, men vildcampning går nog helt ok lite varsom…
    Du blir inte ensam i vattnet iaf.. :d

  • divander

    Medlem
    3 augusti, 2006 vid 22:17

    Sitter på Gotland med ett 7.5 som minsta segel. Känns aningen stort (hoppas kunna hitta ett begagnat som passar min nuvarande prånbok innan semestern är slut). Vilka ställen kring mellersta och södra Gotland är de bästa med den förmodade kommande vinden?

  • fastlandsguten

    Medlem
    4 augusti, 2006 vid 04:18

    Jag har ett beggat SO 5.8 2003 du kan köpa, ring eller skicka ett mail.
    hälsar, Peter

Sida 2 av 2

Logga in för att svara.

Installera Surfzone som app?

For IOS and IPAD browsers, Only option to install PWA is to use add to home screen in safari browser

Surfzones app (PWA) har installerats.

Registrera dig

Använd ditt Facebook-/Googlekonto.

Eller e-post

[RM_Form id='2']

Välkommen

Ny diskussion i forum

Senaste nytt Forums Vindsurfing Konfen Vindsurfing Lite tidigt??

Du måste vara inloggad för att skapa nya diskussioner.