Senaste nytt Forums Kitesurfing Konfen Kitesurfing Liten film från Dahab :)

  • davids

    Medlem
    15 oktober, 2010 vid 04:41

    9 min lång, världens sämsta musik (hoppa fram 6 min och då var det istället porrfilmsmusik) och sne horisont på fösta klippet.. finns inte en chans att jag kollar den, sorry

  • pontusande

    Medlem
    15 oktober, 2010 vid 09:10

    Det var ju ingen Hadlow-åkning direkt men rogivande att kolla på till frukost… Bättre att posta än att inte göra det det händer ju ändå ingenting på det här forumet!

    Ska bli kul att se nästa film då sätter du säkert alla tricken 🙂

  • beamon

    Medlem
    15 oktober, 2010 vid 11:18
    Davids;635703 wrote:
    9 min lång, världens sämsta musik (hoppa fram 6 min och då var det istället porrfilmsmusik) och sne horisont på fösta klippet.. finns inte en chans att jag kollar den, sorry

    Davids, käkar du bara taggtråd och sura rönnbär eller?

    Kom med lite konstruktiv kritik så kanske du får se fler bra filmer framöver istället för att kapa allt och alla. Allt du har gjort genom åren har inte varit direkt lysande heller.

    /Björn

  • lejonsson

    Medlem
    15 oktober, 2010 vid 15:00

    Tvärt om, Gillar musiken. Speciellt första delen. Lokal musik. Annars låter ju alla videor lika!!Inledningen var bra med kameran i vattenbrynet. Det jag inte gillar är när det blir för långt. Det blev det. Korta ner till 2-3 minuter. Ser fram emot nästa film

  • davids

    Medlem
    15 oktober, 2010 vid 15:11
    Beamon;635738 wrote:
    Davids, käkar du bara taggtråd och sura rönnbär eller?

    Kom med lite konstruktiv kritik så kanske du får se fler bra filmer framöver istället för att kapa allt och alla. Allt du har gjort genom åren har inte varit direkt lysande heller.

    /Björn

    9 min lång = Gör det kortare
    världens sämsta musik = Lägg lite bättre musik
    sne horisont = Se till att inte film med kameran i 45 graders vinkel

    Det var väl inte så svårt att räkna ut? Dessutom har du fel.. Allt jag gjort genom alla år, nånsin, har varit helt lysande, borderline genialt..

  • m3lk3r

    Medlem
    15 oktober, 2010 vid 15:24

    Najnajnaj, porrfilms musik har ALDRIG så hög bpm. Trummorna i porrfilmsmusik är oftast obefintliga.

  • acemattias

    Medlem
    15 oktober, 2010 vid 16:27

    Jag gillar materialet med den ar alderles for lang.

    Kilpp bort allt du inte tycker ar helt nodvandigt att ha med, sedan tvingar du dig att klippa bort lika mycket till.

    Du kan ju anvanda slow-mo, sa anvand dig av speep-up oxo.

    Ett annat tips som fler kan ta at sig av ar att inte ha med hela latar om dom inte ar riktigt bra, tag bara med dem basta delen av musiken, typ forsta minuten, byt sedan till en ny lat.

  • stebe

    Medlem
    15 oktober, 2010 vid 18:50

    En del snygga slowmo sekvenser. Är det 60fps på gopro kameran?

  • pepa

    Medlem
    15 oktober, 2010 vid 20:49

    Ser ut som ett gött ställe det där! Bättre än snöstorms-Ume. Stebe ja det finns iaf 60 fps-läge på GoPro.

  • telekiter

    Medlem
    16 oktober, 2010 vid 09:39

    Är det filmat vid Harry Nass Centret?

    Hur/vad finns det för kiting där (vågor, plattvatten, chop???). Hur är det för övirgt med kitingen där?

    Jag har varit i Hurgada två ggr och det är rätt “enkelt” (välordnat) där, hur är det med Dahab?

    Harry Nass har ju massa reklam i tidningen kiteworld så därför funderar jag på om det är ett bra alternativ att testa nästa gång istället för Hurgada.

    /Urban.

  • above_the_law

    Medlem
    17 oktober, 2010 vid 11:02
    Telekiter;635855 wrote:
    Är det filmat vid Harry Nass Centret?

    Hur/vad finns det för kiting där (vågor, plattvatten, chop???). Hur är det för övirgt med kitingen där?

    Jag har varit i Hurgada två ggr och det är rätt “enkelt” (välordnat) där, hur är det med Dahab?

    Harry Nass har ju massa reklam i tidningen kiteworld så därför funderar jag på om det är ett bra alternativ att testa nästa gång istället för Hurgada.

    /Urban.

    Dahab för ca 5 år sedan var i a f kanoooon med ett center (mest windsurfing) en grund men tillräckligt stor vattenpöl för att köra kite på absolut “plattfisk”, en lagun, samt små vågor utanför landtungan/sandreveln, ingen organisation (vilket ju bara är bra…dvs nästan inga att trängas med…), anarki, bomber;-) och no stress…

  • above_the_law

    Medlem
    17 oktober, 2010 vid 11:18

    Keep on posting dude:-)!
    Var ju bara att spola lite när det blev lite långt. Nemas problemas…

    Gillar “super slow motion” på brädan fast även det lite lång sekvens.
    Kan absolut användas på rätt ställen för att höja känslan i kite/surf-film eftersom ögat helt enkelt inte uppfattar en bråkdel av det som vi KÄNNER när vi står på brädan! Särskilt användbart när man ska visa ett trick för en oinvigd, som inte vet vad de ska kolla efter.

    Davies:
    Är du en man eller kvinna?
    Man börjar ju fan undra, för du verkar ju ha indianer i passet eller druckit dålig “plonk”mest hela tiden;-)…
    When did you have sex last time dude/dudess? Do something about it or keep your negative crap for your self meanwhile…

    Cheers!

  • proddan

    Medlem
    20 oktober, 2010 vid 20:11

    Hahahah smaken är som baken ser jag 🙂 iaf jag är ingen pro åkare ville bara visa hur det är i Dahab. Ok den är kanske lite för lång men WTF give cred for trying..

    Good winds guys 🙂

  • proddan

    Medlem
    20 oktober, 2010 vid 20:17

    Jo en sak till Juni i Dahab lagoon min 25+knop VARJE dag några dagar 35+ förutom en dag då det var nästan 50C i solen o nada surf. Men fan va härligt ställe jag hade lagunen för mig själv nästan kändes det som

Logga in för att svara.

Installera Surfzone som app?

For IOS and IPAD browsers, Only option to install PWA is to use add to home screen in safari browser

Surfzones app (PWA) har installerats.

Registrera dig

Använd ditt Facebook-/Googlekonto.

Eller e-post

[RM_Form id='2']

Välkommen

Ny diskussion i forum

Senaste nytt Forums Kitesurfing Konfen Kitesurfing Liten film från Dahab :)

Du måste vara inloggad för att skapa nya diskussioner.