Senaste nytt Forums Vindsurfing Konfen Vindsurfing Liten film från Närlunda 080828!

  • jps

    Medlem
    31 augusti, 2008 vid 09:04

    Bra bra. Film är kul 🙂

    Bra jobbat!

    (Såg ut att ha varit lite mindre byigt än vi Sätrabadet. Kan det stämma att det normalt är jämnare vind vid Närlunda?)

  • svennebanan

    Medlem
    31 augusti, 2008 vid 09:35

    @JPS 495491 wrote:

    Bra bra. Film är kul 🙂

    Bra jobbat!

    (Såg ut att ha varit lite mindre byigt än vi Sätrabadet. Kan det stämma att det normalt är jämnare vind vid Närlunda?)

    Filmen verkar vara mot slutet av dagen då det lugnat ner sig. Det var betydligt jämnare då.

    Det var helt vansinnigt byigt fram till kl 18, men sen la det sig och jag fick själv 40 minuter hyfsast jämn och planande 7.1 longboardglidande, som terapi för dagens frustrerande shortboardpalaver.

    Kan det vara så att det för det mesta är rejält byigt vid +10ms i mälaren, men att det av någon anledning blir jämnare när det är lite svagare vind? Det är iaf så jag har upplevt det, men det kanske bara beror på att byigheten märks mindre när vinden är svagare.

  • larry

    Medlem
    31 augusti, 2008 vid 11:29

    Trevlig film från ett av mina favoritställen.

    Jag ska ta tillfället i akt att kommentera Närlunda lite då det var många nya ansikten på stranden som kanske inte fick en rättvis bild av stället.

    Närlunda är ett plattvattenställe som funkar bäst mellan VSV och V. Det klarar till viss del lite vrid mot nord också, så lite mot VNV kan också slinka igenom men helst inte.

    I Torsdags eftermiddag var den VNV-NV och då har det blivit för mycke nord för närlunda och man borde egentligen åka till Rasta. Det går fortfarande segla på Närlunda men det blir extremt byigt. Visst är det lite byigt även på väst också men inte i närheten av hur det var i torsdags. Jag tror att det var lite bättre tidigare på dan, men mellan 15:30 och 18:30 när jag var där var det inte optimalt, men jag hade rätt kul med min 5.4a ändå.

    Ku att vi var så många där och körde i alla fall.

    Vi ses där en annan dag på väst.

    //L

    Nägra gamla pix………
    [IMG]http://goto.glocalnet.net/SIDEWAVE/060513%20Surf%20pa%20Narlunda%20riggning.JPG[/IMG]

    [IMG]http://goto.glocalnet.net/SIDEWAVE/060513%20Surf%20pa%20Narlunda%20steffojibe.JPG[/IMG]

    [IMG]http://goto.glocalnet.net/SIDEWAVE/060513%20Surf%20pa%20Narlunda%20larry360.JPG[/IMG]

  • rizze

    Medlem
    31 augusti, 2008 vid 18:58

    Jag körde från ca 18,00 – 19,30 och det är då det är filmat.
    Det är jag som kör i större delen av filmen. Och jag planade på riktigt fint med 5,4 segel. 🙂
    Visst var det lite byigt ibland och det var som sagt lite för mycket nord. Men närlunda är ett riktigt bra ställe!

    Lägger in några bilder från en bra dag i närlunda förra sommaren:

    20080204212124qm7.jpg

    20080204212202vk4.jpg

    20080204212249lp9.jpg

Logga in för att svara.

Registrera dig

Använd ditt Facebook-/Googlekonto.

Eller e-post

[RM_Form id='2']

Välkommen

Ny diskussion i forum

Senaste nytt Forums Vindsurfing Konfen Vindsurfing Liten film från Närlunda 080828!

Du måste vara inloggad för att skapa nya diskussioner.