Senaste nytt Forums Vindsurfing Konfen Vindsurfing Liten film Klagshamn

  • snaffe

    Medlem
    19 augusti, 2015 vid 15:47

    Gött! Saknar tiden då det lades ut en massa amatörfilmer här på surfzone. Behöver inte vara något superambitiöst för det ska va kul. Riktiga B-rullar är kul det med.

  • erree

    Medlem
    19 augusti, 2015 vid 20:02

    @snaffe 735222 wrote:

    Gött! Saknar tiden då det lades ut en massa amatörfilmer här på surfzone. Behöver inte vara något superambitiöst för det ska va kul. Riktiga B-rullar är kul det med.

    Jag gillar att göra och redigera b-rullar, här kommer en från förrigår där jag provseglar ett hemmabygge.Håller med dig helt, mer b-videos åt folket https://www.youtube.com/watch?v=7nnlSN8RItE&feature=youtu.be

  • spinl

    Medlem
    19 augusti, 2015 vid 20:26

    Håller med ovanstående. Svårt att göra dåliga klipp med vindsurfing 😀

  • bjorn-daniels

    Medlem
    20 augusti, 2015 vid 05:17

    Hemklippt är gött!

    Erree- Hur funkar brädan? Ser ju grymt ut på filmen.

  • canoya

    Medlem
    20 augusti, 2015 vid 06:15

    @erree 735224 wrote:

    Håller med dig helt, mer b-videos åt folket

    Det var väl inget “b” med den videon?!? Sol, bra vind, vågor och schysst segling. Dessutom ser det ju cool ut i dubbel bemärkelse att sanden är så vit att det ser ut som snö 🙂

    Tummen upp!

  • cosmosurfer

    Medlem
    20 augusti, 2015 vid 07:50

    Härligt, tack för den! Vacker film med blommor, färger och känsla. Fångat stämningen i Klagshamn.

  • erree

    Medlem
    20 augusti, 2015 vid 14:01

    Canoya – Tackar! B i bemärkelsen att jag inte är nåt proffs o langar filmer i Movie maker (som dock är underskattat).

    Bjorn – Brädan har överstigit alla mina förväntningar, nästan till den grad att jag inte vill segla “konventionella” brädor mer. Det kanske låter pretentiöst, men det är en annorlunda och cool upplevelse, speciellt med fenplaceringen vad gäller toe-in, närhet till railen men även i relation till bakfoten. Man kan slajda ut tailen hur lätt som helst till spin-out och sen bara dra tillbaka så greppar fenorna igen, det gör vågridningen nästan automatisk, cutbacken känns inte som någon annan bräda jag kört.. så coolt!

    Självklart finns det nackdelar, den behöver bra med vind för att börja röra sig, inte särskilt snabb bräda heller, sen har den lite lite volym för att vara allround. Men det snurrar redan idéer i huvudet kring nästa bygge, kanske en kompakt twin på runt 95 liter. Mycket jag tror vindsurf kan sno från vågsurfingen rent design-mässigt, definitivt mycket kvar att upptäcka inom vår sport.

    Konstruktionen verkar än så länge “peppar peppar” stark, plattlandade från ungefär två meter och det fixade brädan, men inte riktigt vågat ladda på några större hopp, det är knappast min starka sida ändå. Släppt den på stenar i GH och fått kastfall och inte en skråma, 8 lager glasfiber på railen över en tung kärna gör nog sitt. Känns också tryggt att veta att en eventuell ding kan ignoreras 😉 Vikten är väl strax över 8 kg men det tycker jag blir omärkbart när det ändå blåser på. Avsaknaden av pads är lite jobbigt vid generell segling men känns helrätt på vågen. För att vara första brädan är jag väldigt nöjd 🙂

  • gnaraloo-station

    Medlem
    20 augusti, 2015 vid 17:20

    Ja det var snarare själva stämningen av en dag i klagshamn jag försökte fånga (med mobilen) än nån jävla GoPro onani = titta på mej jag surfar 🙂

  • bjorn-daniels

    Medlem
    20 augusti, 2015 vid 18:24

    @erree 735238 wrote:

    Canoya – Tackar! B i bemärkelsen att jag inte är nåt proffs o langar filmer i Movie maker (som dock är underskattat).

    Bjorn – Brädan har överstigit alla mina förväntningar, nästan till den grad att jag inte vill segla “konventionella” brädor mer. Det kanske låter pretentiöst, men det är en annorlunda och cool upplevelse, speciellt med fenplaceringen vad gäller toe-in, närhet till railen men även i relation till bakfoten. Man kan slajda ut tailen hur lätt som helst till spin-out och sen bara dra tillbaka så greppar fenorna igen, det gör vågridningen nästan automatisk, cutbacken känns inte som någon annan bräda jag kört.. så coolt!

    Självklart finns det nackdelar, den behöver bra med vind för att börja röra sig, inte särskilt snabb bräda heller, sen har den lite lite volym för att vara allround. Men det snurrar redan idéer i huvudet kring nästa bygge, kanske en kompakt twin på runt 95 liter. Mycket jag tror vindsurf kan sno från vågsurfingen rent design-mässigt, definitivt mycket kvar att upptäcka inom vår sport.

    Konstruktionen verkar än så länge “peppar peppar” stark, plattlandade från ungefär två meter och det fixade brädan, men inte riktigt vågat ladda på några större hopp, det är knappast min starka sida ändå. Släppt den på stenar i GH och fått kastfall och inte en skråma, 8 lager glasfiber på railen över en tung kärna gör nog sitt. Känns också tryggt att veta att en eventuell ding kan ignoreras 😉 Vikten är väl strax över 8 kg men det tycker jag blir omärkbart när det ändå blåser på. Avsaknaden av pads är lite jobbigt vid generell segling men känns helrätt på vågen. För att vara första brädan är jag väldigt nöjd 🙂

    Kul du är nöjd och har planer på nya byggen, låter onekligen intressant med shapen.
    Jag tror nog inte du hoppar av brädan utan det är nog mer hältramp, dingar och ev. gasning med delaminering som är risken, men då får du ju ursäkt att bygga en ny 😉
    Kör hårt!

Logga in för att svara.

Installera Surfzone som app?

For IOS and IPAD browsers, Only option to install PWA is to use add to home screen in safari browser

Surfzones app (PWA) har installerats.

Registrera dig

Använd ditt Facebook-/Googlekonto.

Eller e-post

[RM_Form id='2']

Välkommen

Ny diskussion i forum

Senaste nytt Forums Vindsurfing Konfen Vindsurfing Liten film Klagshamn

Du måste vara inloggad för att skapa nya diskussioner.