Senaste nytt Forums Kitesurfing Konfen Kitesurfing Liten Review av Slingshot Turbine 17m 2013

  • Liten Review av Slingshot Turbine 17m 2013

    Publicerad av topy på 13 juni, 2013 vid 18:00

    Fick chansen att testa en Turbine av senaste modell i rätt och varierande vindförhållanden för ca: en månad sedan i Lundåkra.
    Som de flesta vet gör Slingshot välbeprövade kites så vi behöver inte gå in på detaljer som kvalitet, bom, stabilitet och så vidare.
    Det finns även en review på:

    http://www.thekiteboarder.com/2013/04/2013-17m-slingshot-turbine-light-wind-kite-review/

    Som bekräftar även min erfarenhet med kiten.
    Jag har kitat i många år och även kört ett flertal stora kites (17-18kvm) tidigare.
    Om 2013 modellen skiljer sig så mycket som sägs i reviewn från 2012 vet jag inte.
    Vad ska man säga om kiten då.. Ja, att man kan ha grymt roligt med bra tryck, höjdtagning och skönt häng i hoppen i bara 5-6 m/s. Gränsen är runt 4m/s Då går det att hålla höjden utan att behöva jobba med kiten men om man sedan gör ett trick så tappar man lite höjd.

    Tyvärr kommer det många dagar som det bara blåser runt 5-6m/s. Denna dag skulle det blåsa runt 7-8 men prognosen hade fel.. igen. Måna kämpade med sina 12:or för att hålla höjden medan man själv kund hoppa bra med gött häng i hoppen så att man hinner med lite av varje i luften.
    Själva kiten känns inte märkvärdig utan som vilken mindre kite som helst. Dessutom är depowern bättre på nya stora kites vilket innebär att man inte behöver oroa sig för att bli överriggad om vinden tilltar.
    På eftermiddagen avtog vinden och man var själv ute.
    MVH Tomas / Helsingborg

    hank81 svarade 10 år, 10 månader sedan 5 Medlemmar · 4 Svar
  • 4 Svar
  • lombok

    Medlem
    21 juni, 2013 vid 20:58

    Nice! Ska bli roligt att testa lite lättvindskite också.

  • skanepaul

    Medlem
    23 juni, 2013 vid 07:58

    Kör själv 2012an, sjukt nöjd!

    En liknande kite borde finnas i var mans quiver nuförtiden, köp, träna nya trick hooked, unhooked och ha skoj!! 🙂

  • andrea

    Medlem
    28 juni, 2013 vid 19:47

    Jag har också testat den och med en sådan missar man inte många kitedagar 🙂
    Tyvärr finns det allt för många dagar på sommaren då det blåser precis på gränsen.
    Skön kite som inte alls känns så stor.

  • hank81

    Medlem
    29 juni, 2013 vid 13:20

    Någon som kan styra upp en demo i stockholm

Logga in för att svara.

Installera Surfzone som app?

For IOS and IPAD browsers, Only option to install PWA is to use add to home screen in safari browser

Surfzones app (PWA) har installerats.

Registrera dig

Använd ditt Facebook-/Googlekonto.

Eller e-post

[RM_Form id='2']

Välkommen

Ny diskussion i forum

Senaste nytt Forums Kitesurfing Konfen Kitesurfing Liten Review av Slingshot Turbine 17m 2013

Du måste vara inloggad för att skapa nya diskussioner.