Senaste nytt Forums Liten rulle från 1992

• Liten rulle från 1992

Publicerad av vinta_kestrel på 9 januari, 2004 vid 23:33

Vi snackade om program för filmeditering här i veckan och eftersom jag f.n. håller på att rippa en hel del VHS och inte har provat på Microsoft’s Movie Maker 2 så laddade jag hem det och gjorde ett litet försök för att se vad som gick att göra. 1 timme senare blev resultatet relativt ok. Det finns en del videoeffekter som t.ex. gammal film, slowmo/fastmo, färgändringar etc., olika toningar, titlar och credits etc.

För de som har lust att producera något snabbt och enkelt, eller vet med sig att de kommer kollra bort sig i proffsprogram – testa det! Det är skitenkelt, riktigt bra GUI och har ett enkelt flöde från start till slutprodukt. Visst lämnar det en hel del att önska (t.ex. kan man inte fade’a in/ut musikspåret mer än i början och slut, vilket leder till att man måste lägga in samma musikspår flera gånger och försöka tajma det så bra det går, vilket inte blir bra. Det finns bara två ljudspår och ett videospår. Den verkar pausa video ett antal frames efter en transition, vilket är jäkligt störande. Etc. etc.). Men som ett program att leka med och lära sig editeringens grunder är det ypperligt. Surfa in på Movie Maker’s hemsida och klicka på “Downloads” på högersidan för att ladda hem version 2 (som är överlägsen den som följer med Windows XP som default och som inte går att använda alls anser jag)

Åsså var det filmen då. Brorsan blir säkert pissed för att jag lägger ut det här, men det får jag ta smile.gif Det är ju från 1992 och han var då 16 (och jag 24) och ganska ny på vindsurfing. Brädan hade knappt nån noserocker som synes. Det var ju 1992 wink.gif Det syns förresten om inte annat på vår kära mammas läckra ljusblå byxor och vita glasögon och läckra frilla wink.gif

Här är’n (OBS! Inget särskilt, inga coola moves, utan bara ett kort test av ovanstående programvara!): 4.5MB film från Bornholm 1992

gurra1978 svarade 20 år, 10 månader sedan 2 Medlemmar · 1 Svar
  • 1 Svar
  • gurra1978

Medlem
    10 januari, 2004 vid 00:15

grin.gif Skön rulle. Jag gillar fägen på våtdräkten, det är bara en tidsfråga innan de färgerna blir mode igen. OOPPSS, det har det redan blivit. Tiden går fort.

Logga in för att svara.

Installera Surfzone som app?
PNFPB Install PWA using share icon

Installera Surfzone appen genom att använda funktionen "Lägg till på hemskärmen" i Webbläsaren. På din iPhone/iPad, klicka på "dela" ikonen i webbläsaren och välj "Lägg till på hemskärmen".

PNFPB Install PWA using share icon

Installera Surfzone appen genom att använda funktionen "Lägg till på hemskärmen" i Webbläsaren. På din iPhone/iPad, klicka på "dela" ikonen i webbläsaren och välj "Lägg till på hemskärmen".

Surfzones app (PWA) har installerats.

Push notification permission blocked in browser settings. Reset the notification settings for website/PWA

Registrera dig

Använd ditt Facebook-/Googlekonto.

Eller e-post

[RM_Form id='2']

Välkommen

Ny diskussion i forum

Senaste nytt Forums Liten rulle från 1992

Du måste vara inloggad för att skapa nya diskussioner.