Senaste nytt Forums Vindsurfing Konfen Vindsurfing Livslängd PIN-system?

  • cobainwindsurfer

    Medlem
    3 juni, 2015 vid 21:24

    @Walle_gbg 409864 wrote:

    Jag kör med Neil Pryde mastfot och Local Spirit förlängare med PIN-koppling. Jag valde Neil Pryde mastfoten för att jag hörde flera som hade haft haverier på sina Local Spirit mastfötter. Att jag köpte Local Spirit förlängare, 2 st i olika längder, beror på snålhet. Va fan kan gå fel – det är ett alu-rör med några hål i?
    Med båda förlängarna har jag drabbats av att PIN-kopplingen har släppt. Min analys är att detta verkar ske när det är mycket dragkraft samtidigt med rotation. De gånger detta har hänt har jag tack och lov varit på grunt vatten och snurrat segel (vilket inte alls är min grej…). Det sitter ju dock i bakhuvudet när man kör i typ Apel. Inte kul att tappa brädan i brytet där inte.

    Varning alltså – inte mot PIN-systemet, men mot vissa konstruktioner och kanske mot kombinationer av olika märken. Och jag är nu än mer skeptisk mot Local Spirit grejjor.

    Och här kommer exempel på det: Verkar inte ha så stor betydelse hur bra gummit är, om själva infästningen av pinnen i plasten spricker som den gjorde idag på min local spirit pin mastfot… blåste apa i hovås och jag hade 6.5:an, tur att det inte var så långt att simma. Vad hjälpte det att gummit var fräscht och i bra skick…. Neil Prydes mastfot för PIN, det ska hålla alltså…

Sida 3 av 3

Logga in för att svara.

Installera Surfzone som app?

For IOS and IPAD browsers, Only option to install PWA is to use add to home screen in safari browser

Surfzones app (PWA) har installerats.

Registrera dig

Använd ditt Facebook-/Googlekonto.

Eller e-post

[RM_Form id='2']

Välkommen

Ny diskussion i forum

Senaste nytt Forums Vindsurfing Konfen Vindsurfing Livslängd PIN-system?

Du måste vara inloggad för att skapa nya diskussioner.