Senaste nytt Forums Kitesurfing Konfen Kitesurfing Locals from Varberg? Info please.

  • Locals from Varberg? Info please.

    Publicerad av floen på 16 juli, 2013 vid 11:31

    Hallo allemann. Etter å kurset meg i Thorsminde Dk (forøvrig finfin spot) er jeg klar for å komme meg videre. Erfaringer fra snøkiting i noen år. På vann kommer jeg opp og klarer “nesten” alltid å holde høyde hehe
    Ikke klarert for “dypt vann” 🙂

    Trenger info. Tenkt meg ned til Varbergtraktene nå i sommer/høst. Hva er den beste “nybørjarspoten”?
    Tenker god plass, langgrundt og forståelsesfulle kollegaer dvs god stemning.

    Sitter inne med litt info om snøkitespoter. Stiller gjerne som infokilde hvis noen vil prøve seg i Lillehammertraktene på ski/snowboard til vinteren. Bra saker!

    Noen som kan hjelpe? Tenkte meg evnt til Bjørkængen allerede til helgen. Ivrig? Ja!

    Hilsen
    Jan-Erik
    Lillehammer, Norge

    floen svarade 10 år, 9 månader sedan 7 Medlemmar · 11 Svar
  • 11 Svar
  • nn4an_mike

    Medlem
    16 juli, 2013 vid 19:19

    hej. ja, björkäng är det bästa stället för nybörjare. lycka till !

  • dameli

    Medlem
    18 juli, 2013 vid 11:35

    Apelviken där hänger de flesta i olika nivåer, Sen har du Läjet efter denna kommer nog Björkäng som är en bra nybörjarspot därefter har du Ringsegård nere i Falkenberg, det ligger dock en massa fina mer avskilda spotar hela vägen där i mellan utan folk.

  • debkausf

    Medlem
    18 juli, 2013 vid 15:25

    Inga noobies i läjet o apelviken!! Björkäng är mycket bättre för beginners.

  • dameli

    Medlem
    19 juli, 2013 vid 06:21

    @debkåusf 713117 wrote:

    Inga noobies i läjet o apelviken!! Björkäng är mycket bättre för beginners.

    Vad snackar du om, det är alltid ett gäng med nybörjare i Apelviken!

    Däremot kan man kraftigt ifrågasätta om kitare bör köra där med tanke på hur illa de beter sig när surfers kör sina vågsurfkurser för nybörjare! Respektlöst!

  • debkausf

    Medlem
    19 juli, 2013 vid 10:49

    jag menar precis vad jag skriver
    @dameli 713144 wrote:

    Vad snackar du om, det är alltid ett gäng med nybörjare i Apelviken!

    Däremot kan man kraftigt ifrågasätta om kitare bör köra där med tanke på hur illa de beter sig när surfers kör sina vågsurfkurser för nybörjare! Respektlöst!

  • r1k

    Medlem
    19 juli, 2013 vid 12:42

    @debkåusf 713163 wrote:

    jag menar precis vad jag skriver

    Och jag instämmer.

  • dameli

    Medlem
    20 juli, 2013 vid 18:43

    @r1k 713172 wrote:

    Och jag instämmer.

    SO?

    Verkligheten ser onekligen annorlunda ut vare sig ni gillar det eller ej

  • r1k

    Medlem
    22 juli, 2013 vid 09:45

    @dameli 713217 wrote:

    SO?

    Verkligheten ser onekligen annorlunda ut vare sig ni gillar det eller ej

    Det är bättre för nybörjare att hålla till i Björkäng.

    Vad vill du ha sagt?

  • eliasp

    Medlem
    1 augusti, 2013 vid 21:41

    Seriöst, dameli. Skicka inte naabs under högsommaren till apelviken eller läjet där det delvis råder förbud. Det är illa nog som det är nu. Dessutom så är ju vi som redan kan kita intressade av att kunna fortsätta med detta istället för att kryssa mellan alla rookies. Som igår, kitade jag i apelviken två timmar. På dessa två timmar kunde jag kroka ur säkert tre gånger. Om du inte förstår vad jag menar nu så hoppas jag att du kör björkäng ett tag till.

  • pellelind

    Medlem
    1 augusti, 2013 vid 21:56

    @EliasP 713717 wrote:

    Seriöst, dameli. Skicka inte naabs under högsommaren till apelviken eller läjet där det delvis råder förbud. Det är illa nog som det är nu. Dessutom så är ju vi som redan kan kita intressade av att kunna fortsätta med detta istället för att kryssa mellan alla rookies. Som igår, kitade jag i apelviken två timmar. På dessa två timmar kunde jag kroka ur säkert tre gånger. Om du inte förstår vad jag menar nu så hoppas jag att du kör björkäng ett tag till.

    Kan inte hålla med mer. Snart inte kitebart i Varberg längre. All respekt till nybörjare och det är sjukt kul med nya utövare, men det finns inget utrymme till mer rookies i apelviken eller läjet.

  • floen

    Medlem
    5 augusti, 2013 vid 12:06

    Takk takk allemann. Sitter nå på Bjørkængs Havsbad og skuer utover det fredelige vindstille hav. Hvor har dere gjort av vinden? 🙂
    Dette ser riktig bra ut ellers. Sykler rundt til de andre nevnte spotter for å se meg rundt. I morgen tirsdag er det vel litt vind skal en tro yr.no. Kanskje det blir en liten “session” før hjemreisen. Blir på Bjørkængs denne gang. Ingen fare skal ikke ta opp ukontrollert plass på de andre spotene (denne gangen nei hehe). Tror generellt på å inkludere mest mulig. Vi er ikke mange og vi er nok best tjent i å ta vare på hverandre. Hjemme, borte etc..
    Hang loose gutta/jenter!!!
    JanErik

Logga in för att svara.

Installera Surfzone som app?

For IOS and IPAD browsers, Only option to install PWA is to use add to home screen in safari browser

Surfzones app (PWA) har installerats.

Registrera dig

Använd ditt Facebook-/Googlekonto.

Eller e-post

[RM_Form id='2']

Välkommen

Ny diskussion i forum

Senaste nytt Forums Kitesurfing Konfen Kitesurfing Locals from Varberg? Info please.

Du måste vara inloggad för att skapa nya diskussioner.