Senaste nytt Forums Vindsurfing Slalom, Speed & Racing Loft Blade 2007

  • Loft Blade 2007

    Publicerad av storner på 21 december, 2006 vid 15:40

    För den prylintresserade,

    Hittade en länk till The Loft 2007 preview site.

    Även detta märke lanserar ett fullcam-segel som jag tycker ser väldigt OK ut.

    Monty Spindler (ART) har ju gjort speedrekord-segel tidigare så om han inte fullständig stagnerat så borde det ju finnas en hel del fart i seglet.

    http://www.loftsails.com/2007/blade.php

    klang svarade 17 år, 1 månad sedan 9 Medlemmar · 12 Svar
  • 12 Svar
  • jester

    Medlem
    21 december, 2006 vid 15:55

    Det där seglet ser faktiskt (oxå) riktigt bra ut. Såg detta live i Holland för ett par månader sedan. Kul att även dom mindre märkena spottat upp sig dom senaste säsongerna.

  • imported_macts

    Medlem
    21 december, 2006 vid 15:55

    Såg det seglet live i Holland. Såg väldigt fint och välbyggt ut. obs. alla storlekar riggas på RDM

  • imported_macts

    Medlem
    21 december, 2006 vid 15:56

    shit Jester, där slog du mig med nåra sekunder.

    God Jul!

  • Knatte

    Gäst
    21 december, 2006 vid 16:13

    @Störner 355467 wrote:

    För den prylintresserade,

    Hittade en länk till The Loft 2007 preview site.

    Även detta märke lanserar ett fullcam-segel som jag tycker ser väldigt OK ut.

    Monty Spindler (ART) har ju gjort speedrekord-segel tidigare så om han inte fullständig stagnerat så borde det ju finnas en hel del fart i seglet.

    http://www.loftsails.com/2007/blade.php

    Monty Spindler var ju på NP-loftet på den gamla goda tiden och hade väl några segel som slog världsrekord på den tiden. Var inte han inblandad i Fred Haywoods vingmast osv. 🙂

  • getwet

    Medlem
    21 december, 2006 vid 16:25

    @MacTS 355472 wrote:

    Såg det seglet live i Holland. Såg väldigt fint och välbyggt ut. obs. alla storlekar riggas på RDM

    Nu är det ju fruktansvärt svårt att avgöra hur ett segel fungerar genom att bara titta på det. Kan bli annorlunda i det verkliga när det belastas och ska användas. Men jag kan väl påpeka att det seglet som vi såg i Holland stod otroligt bra (sällan sett så bra form utan rynkor mm) såsom det låg riggat på marken iaf. Tror att vi samtliga blev lite förbryllade faktiskt….

  • storner

    Medlem
    21 december, 2006 vid 17:50

    Monty Spindler var ju på NP-loftet på den gamla goda tiden och hade väl några segel som slog världsrekord på den tiden. Var inte han inblandad i Fred Haywoods vingmast osv. 🙂

    Jo han var nog på något sätt inblandad i Prydes vingmast etc. Men hans storhetstid var egentligen något senare och då hos ART. Thierry Beilak (stavas typ så) och Pascal Maka slog värdsrekord med ART Blade segel någon gång i början på 90-talet. Först över 40 knop!

  • imported_macts

    Medlem
    21 december, 2006 vid 18:16

    @getwet 355479 wrote:

    Nu är det ju fruktansvärt svårt att avgöra hur ett segel fungerar genom att bara titta på det. Kan bli annorlunda i det verkliga när det belastas och ska användas. Men jag kan väl påpeka att det seglet som vi såg i Holland stod otroligt bra (sällan sett så bra form utan rynkor mm) såsom det låg riggat på marken iaf. Tror att vi samtliga blev lite förbryllade faktiskt….

    Håller med, dock så såg jag killen som marknadsförde Loft köra med seglet också och det såg även fint ut då. Som sagt, kul med konkurrens!

  • swe-496

    Medlem
    21 december, 2006 vid 18:43

    Synd att de inte gör Formulastorlekar…:(
    Hade kunnat vara intressant…

  • kinetic

    Medlem
    21 december, 2006 vid 19:13

    Störner: Seglet i fråga var “Art Speed”, har själv en “kopia” på 42.91knops seglet (från -91), året efter kom kom man upp i över 44knop med en förbättring av detta segel…

  • tobhed

    Medlem
    21 december, 2006 vid 21:39

    Så här ser det ut

  • smurff

    Medlem
    3 april, 2007 vid 23:45

    @SWE 496 355511 wrote:

    Synd att de inte gör Formulastorlekar…:(
    Hade kunnat vara intressant…

    Formula storlekar kommer i mitten av sommaren skulle jag tro, iaf enligt Monty själv. De håller på och jobbar med dessa storlekar nu.

  • klang

    Medlem
    4 april, 2007 vid 07:26

    Deras speed seglare Pieter Bartlema kör väl rätt fort enligt GPSSpeed surfing, så fart är där nog i seglet.

    /Klang

Logga in för att svara.

Installera Surfzone som app?

For IOS and IPAD browsers, Only option to install PWA is to use add to home screen in safari browser

Surfzones app (PWA) har installerats.

Registrera dig

Använd ditt Facebook-/Googlekonto.

Eller e-post

[RM_Form id='2']

Välkommen

Ny diskussion i forum

Senaste nytt Forums Vindsurfing Slalom, Speed & Racing Loft Blade 2007

Du måste vara inloggad för att skapa nya diskussioner.