Senaste nytt Forums Vindsurfing Konfen Vindsurfing Loft O2 Freeride 2006

  • pos

    Medlem
    29 juni, 2007 vid 16:18

    @frasselinho 393498 wrote:

    Är lite sugen på ett 5,3
    Nån som seglat det eller andra storlekar, i så fall – vad är betyget?!

    //Frasse

    Jag kör med ett 6,6 O2 till 105 liters bräda. Kvaliltén är sådär. Sömmen i maststrumpan sprack efter ett år. Men å andra sidan är det skönt att segla med det.

  • theloft

    Medlem
    30 juni, 2007 vid 19:53

    Hejsvejs!
    Loft O2 är ett superskönt freeride segel med ett riktigt bra vindregister. Det har både bra bottendrag samt släpper fint i toppen när du börjar bli överriggad.
    Det har ofta toppnoteringar på just hanterbarhet och vindregister i surftidningar i Europa och USA. Dock så har inte Engelska Windsurf testat några Loft i År (Tror att det beror på att the Loft inte annonserar där i år 😉 )
    Däremot var 2005 och 2006 års modell testade förra året med mycket gott betyg. Loft O2 7,4m2 hade tom inga minus kommentarer utan bara “we can’t fault this design” typ!

    Länk till tester!

    http://www.loftsails.com/kam_pages/1/e/181.php

    Jag har ännu inte fått in några reklamationer på 2006 års segel annat än kommentarer ang riggnings detaljer såsom att det kan ha tagit tid att hitta rätt läge vid användande av styvare mast än vad som är specat för seglet dessa problem har dock löst sig genom lite mer nedhal eller annat trim.

    Jag tror inte att Loft O2 har klenare maststrumpa än övriga segel i samma kategori. Dock så kan ju sådana här saker inträffa men det är ju ett garantiärende, fel kan ju alltid uppstå vid fabrik. The Loft är ju designade för att tåla ordentligt med nedhal! Har man fått problem kan man ju vända sig dit man köpt seglet för att få det åtgärdat.

    Det kan ju nämnas att Loft O2 är ett “cutting edge” segel byggt för att gå fort! Har 4 carbontublattor + Xply förstärkning på utsatta ställen. Loft O2 är ingen slitvarg som lämpar sig bäst till surfskolor tex. Det finns det andra segel som lämpar sig bättre till.

    Har du fler frågor ang The Loft är du mer än välkommen att höra av dig till mig. info@eddiessurfshop.se
    mvh
    Eddie Z, Eddies Surfshop återförsäljare av Loftsails

Logga in för att svara.

Installera Surfzone som app?

For IOS and IPAD browsers, Only option to install PWA is to use add to home screen in safari browser

Surfzones app (PWA) har installerats.

Registrera dig

Använd ditt Facebook-/Googlekonto.

Eller e-post

[RM_Form id='2']

Välkommen

Ny diskussion i forum

Senaste nytt Forums Vindsurfing Konfen Vindsurfing Loft O2 Freeride 2006

Du måste vara inloggad för att skapa nya diskussioner.