Longboard/shortboard hybrid

Detta ämne har 12 svar, 9 deltagare, och uppdaterades senast för 16 år, 1 månad sedan av pln.

• Författare
     tobbe71
    Medlem

Är det nån som har provat Naish Custom Polyester 6’6” (Hybrid)? Hur funkar den i Sverige?

För att se brädan gå till http://www.naishsurfing.com/06_naishsurfing.html och välj shortboards->custom polyester 6’6”

DanielF
    Medlem

Well med de måtten (22 5/16 och 2 15/16) så är den lika tjock och bred som en longboard. Jag skulle vilja kalla det för en mini-longboard. Du tar nog mycket vågor med den, men att carva och göra cutbacks med en, är jag tveksam till, men det är svårt att se, eftersom det inte finns någon bild i “profil” på den, så man har inte en aning om hur tjock är runt tailen och vilken rocker den har, fast förmodligen är den platt som en fisk.

Tycker iofs. att +5 tkr låter lite dyrt för en polybräda, men det är klart, rätt mycket mtrl.

Don_Cavalli
    Deltagare

Ska hämta ut min 6’6″:a i början av veckan, så jag kan ta några kort på den och berätta om hur den känns på vattnet!

Falle
    Medlem

Vill du prova hybriden 6´6 är det bara att fråga efter den i butiken.
    Har ett demoex!
    /falle
    http://www.fahlensurf.se

Det går att “carva” med betydligt större brädor än en 6.6:a.

http://www.longboardtv.com/video/clip/427.html

Mat
    Deltagare

Skön våg och cool site Per!

/Mat

DanielF
    Medlem

Per, oftast är det enklare att carva med en större bräda, än en halvlång. 😀 (sen att filmer visa några av världens bästa….) blev riktigt sugen av klippen dock.

nekons
    Medlem
    DanielF wrote:
    Per, oftast är det enklare att carva med en större bräda, än en halvlång. 😀 (sen att filmer visa några av världens bästa….) blev riktigt sugen av klippen dock.

6´6″:an (polyn) kommer förhoppningsvis testköras i Klitmöller tor-sön. Håll tummarna så vi kan komma med något slags utlåtande!

Testade 6.6:an (Naish) idag. Fick låna ett demoex an Henrik på Fahlén surfcenter i Varberg. http://www.fahlensurf.se Inga fantastiska vågor idag så hur den fungerar när det rockar på återstår att se. Midjehöga (och under) vågor var det som bjöds. I dessa förhållanden funkade den förvånansvärt bra. Lätt att fånga vågor man, vilket ju är förväntat, och lättsvängd. Det som förvånade var att den var så lös och manöverbar. Trodde först att den feta nosen skulle ställa till det men den svängde på en femmöring. Inga problem att carva och göra cutbacks således Daniel :-). Bredden och tjockleken gjorde att det blev lite av longboardkänsla att flyta ovanpå men med manöverbarhet av en shortboard. Kort sagt en superkul bräda.

DanielF
    Medlem

Fan, jag som började gilla dig Per…saknade dig och din dialekt idag, antar att du höll dig “hemma”… 🙂

Ja hemma blev det!

Yann
    Medlem

I samband med att Fahlén Surfcenter demar 2007 års kite och vindsurfingprylar i helgen (8/10) så finns det även möjlighet att få testa Naish Custom Polyester 6’6” och en Naish Wood 9’1″ longboard. Hör av er till mig eller droppa in i butiken för att höra efter var vi håller hus.
    demodag_08_10.jpg

pln
    Medlem

Testade Naich 6.6 hybriden idag igen. (Lånat på Fahlénsurf i Varberg) Idag bjöds på lite mer “punchiga” vågor än förra gången. Även i dessa förhållanden klarade hybriden sig bra. Lättsvängd och lätt att ta vågor med. Svår/omöjlig att ankdyka dock. Mycket flytkraft så mellansektionerna var inga problem. Som att surfa en shortboard med longboardflyt kort sagt.

Per

Visar 13 inlägg - 1 till 13 (av 13 totalt)

Du måste vara inloggad för att svara på detta ämne.

svara

Sveriges största community för vindsurfing, kitesurfing, vågsurfing och SUP sedan 1998
©2023 Surfzone - Share the Stoke

Logga in med användarnamn och lösenord

eller    

Forgot your details?

Create Account