Senaste nytt Forums Vågsurfing Longboard/shortboard hybrid

  • danielf

    Medlem
    15 augusti, 2006 vid 09:16

    Well med de måtten (22 5/16 och 2 15/16) så är den lika tjock och bred som en longboard. Jag skulle vilja kalla det för en mini-longboard. Du tar nog mycket vågor med den, men att carva och göra cutbacks med en, är jag tveksam till, men det är svårt att se, eftersom det inte finns någon bild i “profil” på den, så man har inte en aning om hur tjock är runt tailen och vilken rocker den har, fast förmodligen är den platt som en fisk.

    Tycker iofs. att +5 tkr låter lite dyrt för en polybräda, men det är klart, rätt mycket mtrl.

  • don_cavalli

    Medlem
    3 september, 2006 vid 05:07

    Ska hämta ut min 6’6″:a i början av veckan, så jag kan ta några kort på den och berätta om hur den känns på vattnet!

  • falle

    Medlem
    12 september, 2006 vid 19:18

    Vill du prova hybriden 6´6 är det bara att fråga efter den i butiken.
    Har ett demoex!
    /falle
    http://www.fahlensurf.se

  • per-larsson

    Medlem
    16 september, 2006 vid 13:36

    Det går att “carva” med betydligt större brädor än en 6.6:a.

    http://www.longboardtv.com/video/clip/427.html

  • mat

    Medlem
    18 september, 2006 vid 13:15

    Skön våg och cool site Per!

    /Mat

  • danielf

    Medlem
    18 september, 2006 vid 13:18

    Per, oftast är det enklare att carva med en större bräda, än en halvlång. 😀 (sen att filmer visa några av världens bästa….) blev riktigt sugen av klippen dock.

  • nekons

    Medlem
    18 september, 2006 vid 20:46
    DanielF wrote:
    Per, oftast är det enklare att carva med en större bräda, än en halvlång. 😀 (sen att filmer visa några av världens bästa….) blev riktigt sugen av klippen dock.

    6´6″:an (polyn) kommer förhoppningsvis testköras i Klitmöller tor-sön. Håll tummarna så vi kan komma med något slags utlåtande!

  • per-larsson

    Medlem
    2 oktober, 2006 vid 15:16

    Testade 6.6:an (Naish) idag. Fick låna ett demoex an Henrik på Fahlén surfcenter i Varberg. http://www.fahlensurf.se Inga fantastiska vågor idag så hur den fungerar när det rockar på återstår att se. Midjehöga (och under) vågor var det som bjöds. I dessa förhållanden funkade den förvånansvärt bra. Lätt att fånga vågor man, vilket ju är förväntat, och lättsvängd. Det som förvånade var att den var så lös och manöverbar. Trodde först att den feta nosen skulle ställa till det men den svängde på en femmöring. Inga problem att carva och göra cutbacks således Daniel :-). Bredden och tjockleken gjorde att det blev lite av longboardkänsla att flyta ovanpå men med manöverbarhet av en shortboard. Kort sagt en superkul bräda.

  • danielf

    Medlem
    2 oktober, 2006 vid 20:02

    Fan, jag som började gilla dig Per…saknade dig och din dialekt idag, antar att du höll dig “hemma”… 🙂

  • per-larsson

    Medlem
    2 oktober, 2006 vid 20:15

    Ja hemma blev det!

  • yann

    Medlem
    5 oktober, 2006 vid 06:49

    I samband med att Fahlén Surfcenter demar 2007 års kite och vindsurfingprylar i helgen (8/10) så finns det även möjlighet att få testa Naish Custom Polyester 6’6” och en Naish Wood 9’1″ longboard. Hör av er till mig eller droppa in i butiken för att höra efter var vi håller hus.
    demodag_08_10.jpg

  • pln

    Medlem
    5 februari, 2007 vid 17:24

    Testade Naich 6.6 hybriden idag igen. (Lånat på Fahlénsurf i Varberg) Idag bjöds på lite mer “punchiga” vågor än förra gången. Även i dessa förhållanden klarade hybriden sig bra. Lättsvängd och lätt att ta vågor med. Svår/omöjlig att ankdyka dock. Mycket flytkraft så mellansektionerna var inga problem. Som att surfa en shortboard med longboardflyt kort sagt.

    Per

Logga in för att svara.

Installera Surfzone som app?

For IOS and IPAD browsers, Only option to install PWA is to use add to home screen in safari browser

Surfzones app (PWA) har installerats.

Registrera dig

Använd ditt Facebook-/Googlekonto.

Eller e-post

[RM_Form id='2']

Välkommen

Ny diskussion i forum

Senaste nytt Forums Vågsurfing Longboard/shortboard hybrid

Du måste vara inloggad för att skapa nya diskussioner.