• pelle-surf

    Medlem
    16 augusti, 2013 vid 06:37

    Downloop vid vändning har jag kört ganska mycket i sommar och är inga problem. Har slipat lite på backrollen, vilken man kan utföra på lite olika sätt, höjd, snurrhastighet, kroppen mer upprätt eller horisontell. Testade att lägga till kiteloopen och första gången roterade jag nog för sakta med för dålig höjd, rycktes ner i vind med ryggen emot. Vid senare försök minns jag bara att jag satsade på mer höjd och snabbare snurr, och jag fick en jävla höjd vid loopen, kom nog rätt runt men rycktes kraftigt ner i vind och facekrachade, tror att jag drog bommen för länge och att kiten loopade 1 1/2 varv och krachade. Problemet blir att man upplever att det går så fort och att man har ryggen emot så att man inte ser kiten och vad som blir fel,
    Polaren har mycket bättre känsla och gör det snyggt, har bra höjd, roterar långsamt, men däremot kommer loopen efter att han snurrat, alltså precis när han tar i vattnet.

Sida 2 av 2

Logga in för att svara.

Installera Surfzone som app?

For IOS and IPAD browsers, Only option to install PWA is to use add to home screen in safari browser

Surfzones app (PWA) har installerats.

Registrera dig

Använd ditt Facebook-/Googlekonto.

Eller e-post

[RM_Form id='2']

Välkommen

Ny diskussion i forum

Du måste vara inloggad för att skapa nya diskussioner.