Senaste nytt Forums Vindsurfing Konfen Vindsurfing Loopmaster mastfot – bra eller dålig?

  • Loopmaster mastfot – bra eller dålig?

    Publicerad av bananen på 18 oktober, 2006 vid 08:31

    Köpte ny mastfot på vindsurfing.se. Eftersom standard prylarna var slut fick jag istället en “Loopmaster” (på bild nedan). Den är gjord “i ett stycke”, så den ser ganska robut ut och jag tror den har potential att hålla bättre än vanliga.

    Min fundering är dock om den funkar för mig – jag vill köra den på våg/freestajl brädan. Det känns som om det kommer bli lite meckigt att vända rätt på brädan, eftersom den inte kan rotera nedanför jointen… Speciellt om man hamnar i brytande vågor och vill komma iväg snabbt.

    Är det någon som har erfarenhet av denna produkt?

    [IMG]http://i22.ebayimg.com/06/i/08/a4/4f/9d_1_b.JPG[/IMG]

    bonasurf svarade 17 år, 7 månader sedan 8 Medlemmar · 9 Svar
  • 9 Svar
  • canoya

    Medlem
    18 oktober, 2006 vid 08:50

    Ingen av de mastfötter jag har roterar under själva leden, och det har inte varit nåt som jag tycker har varit nåt problem med.

  • calle_b

    Medlem
    18 oktober, 2006 vid 08:51

    Tyvärr. Ingen erfarenhet, men när vi ändå är inne på vindsurfing.se-prylar och då just mastfötter, vill jag rekommendera deras RDM-cup+förlängare. Har hållit väldigt fint. Cup är förmodligen mer säkert än Pin-systemet, samt smidigare att dra på och ur eftersom sand och annat jox inte spelar lika stor roll. Jag är inte en sån som loopar, men hoppar högt när det vill sig, och blir spolad när det inte vill sig, och prylarna håller…. good shit.

    Så om det finns cup-system, kör det.

    /Calle – med utrymme för diskussion Cup vs Pin i fristajl – väjv.

  • snaffe

    Medlem
    18 oktober, 2006 vid 09:03

    Har dålig erfarenhet av deras förlängare. Den jag köpte höll inte fast tampen, när du dragit seglet vilket är riktigt uselt. Fungerade bättre med en tjockare tamp än orginalet men den var betydligt klumpigare att använda. Var dum nog att jag inte tog kontakt med dem efter inköpet så jag kan inte gnälla på Vindsurfing.se, däremot är förlängaren skit.

  • manno

    Medlem
    18 oktober, 2006 vid 10:11

    beror väl på hur styv den är, är den sladdrig känns ju det i svängar/hopp. Verkar intressant och färgglad

  • ola_p

    Medlem
    18 oktober, 2006 vid 10:32

    det tråkiga är ju att man inte kan byta själva jointen när den börjar ge sig…

  • swe-64-johan

    Medlem
    18 oktober, 2006 vid 17:04
    snaffe wrote:
    Har dålig erfarenhet av deras förlängare. Den jag köpte höll inte fast tampen, när du dragit seglet vilket är riktigt uselt. Fungerade bättre med en tjockare tamp än orginalet men den var betydligt klumpigare att använda. Var dum nog att jag inte tog kontakt med dem efter inköpet så jag kan inte gnälla på Vindsurfing.se, däremot är förlängaren skit.

    Beklagar detta, dessvärre skickade fabriken av misstag med linor som var avsedda för pin-systemet även till en del cup-förlängare som kräver 0,5 mm tjockare lina -vi har försökt rätta till det problemet och bytt ut linor, men vi verkar dessvärre missat det i ditt fall.

    mvh
    Johan /vindsurfing.se

  • calle_b

    Medlem
    18 oktober, 2006 vid 18:14

    och i mitt… 😉 Nu har jag iofs löst det på egen hand… kör tjockare och drar tampen “fel”, men det funkar utmärkt ändå förutom att tampen ibland överlappar sig själv.

  • snaffe

    Medlem
    18 oktober, 2006 vid 18:36

    Till förlängaren jag har behöver man en riktigt tjock tamp och det hela blir inte alls bra, men som sagt jag bryr mig inte, har gått över till chinook förlängare som jag tycker är riktigt bra.

  • bonasurf

    Medlem
    19 oktober, 2006 vid 11:10

    Foten är fin fin.
    Jag köpte den mastfoten i sydafrika för några år sedan och körde ett bra tag på den. Den är riktigt bra faktiskt. eventuellt väger den lite mer men har inte jämfört med andra märken. Om man seglar våg så tycker jag att den dämpar lite mer än de med de små jointarna. Enkel och solid och billigare än de flesta andra fötter var den där nere iaf.
    I vågförhållande behöver du inte oroa dig för att den är kass tvärtom. Kan inte svara för freestyle piruetter dock men har svårt att tänka mig att den roterar sämre än andra pinfötter.

Logga in för att svara.

Installera Surfzone som app?

For IOS and IPAD browsers, Only option to install PWA is to use add to home screen in safari browser

Surfzones app (PWA) har installerats.

Registrera dig

Använd ditt Facebook-/Googlekonto.

Eller e-post

[RM_Form id='2']

Välkommen

Ny diskussion i forum

Senaste nytt Forums Vindsurfing Konfen Vindsurfing Loopmaster mastfot – bra eller dålig?

Du måste vara inloggad för att skapa nya diskussioner.