Senaste nytt Forums Vindsurfing Konfen Vindsurfing Lördag, Stockholm.

  • anonym-anvandare

    Medlem
    1 oktober, 2005 vid 18:05

    Fituna, jag visste väl det. Åkte till Björkvik, pga antydningar om ostvrid plus mer vind norröver. Kom vid 12 och det verkade funka med 6.0-6.5 fram till ca 12.30 sen krävdes större segelytor… Hur länge kunde man köra 5.0 i Fituna?

  • militaren

    Medlem
    1 oktober, 2005 vid 18:33

    Rapport från Torö: under dagen funkade det tidvis med 7.8 och 116L. vid 1600 tiden började öka och runt 1700 och framåt blåste det på rejält och 6.0 skulle vara lagom. Torö bjöd också på fina ramper.

  • electric

    Medlem
    1 oktober, 2005 vid 18:59

    Svaret på frågan “Hur länge kunde man köra 5.0 i Fituna?” är att man kunde köra 4.5 (som jag gjorde) tills det blev mörkt (jag körde till 18.30). Skillnaden mot eftermiddagen var bara att man fick köra lite längre ut – men där blåste det i princip ändå mer än tidigare på dagen (jag var faktiskt överriggad ibland trots mitt 4.5!).

  • irieman

    Medlem
    1 oktober, 2005 vid 21:10

    Shit! Felval alltså…… Jag trodde på Björkvik och det såg bra ut när jag kom 11.30 men se’n kom det aldrig riktigt igång igen, provade med 6.2 och 100-liters men fick bara nå’n planing, liter senare bytte jag till 8.1 och slalom men det gick inte heller. Skulle åkt till Fituna alltså…… FAN!

    Irie Man

  • andreas-t

    Medlem
    2 oktober, 2005 vid 05:34

    På Värtan (Näsby Park) gick det att köra ~6 kvm hela dagen, från kl. 11 fram till kl. 18. (Tja, det gick att köra 9.8 också, för Formulafolket). En av säsongens bättre Näsby Parksdagar, trots att vindriktningen inte var optimal, lite för mycket ren syd. Fint med solen framåt seneftermiddagen!

  • anonym-anvandare

    Medlem
    2 oktober, 2005 vid 08:54

    Kapellskär sög riktigt kraftigt i lördags,

  • argulander

    Medlem
    2 oktober, 2005 vid 09:12

    För jäkligt, fast på jobbet hela helgen, och nästa vecka som jag är ledig ska det inte blåsa. Intressant med rapporterna från Björkvik, där det tydligen inte vart något vidare. Bekräftar känslan av att Fituna är mycket vindsäkrare. MVH Klas

  • anonym-anvandare

    Medlem
    2 oktober, 2005 vid 09:48

    Körde ute på Värmdö 1 mil norrut från Björkvik mellan 11-14. 105 liter och 6.7, stundtals överriggat. sketasköj!

  • pete

    Medlem
    2 oktober, 2005 vid 10:09

    Intressant! Körde på Gålö/Oxnö från 14:00-18:00. Det var nästan pålandsvind (S-SSO) så det lyfte lite nära land. 99 liter & 6.7-segel & 75 kg kropp, inte helt optimalt, planade emellanåt, efter klockan 17 ökade det så då var det helt ok. KONTENTA/LÄRDOM: Fituna adderar åtskilliga m/s (3-4 m/s?) vid sydligt, även när det inte är sjöbrisdominerad vind!

Sida 2 av 2

Logga in för att svara.

Installera Surfzone som app?

For IOS and IPAD browsers, Only option to install PWA is to use add to home screen in safari browser

Surfzones app (PWA) har installerats.

Registrera dig

Använd ditt Facebook-/Googlekonto.

Eller e-post

[RM_Form id='2']

Välkommen

Ny diskussion i forum

Senaste nytt Forums Vindsurfing Konfen Vindsurfing Lördag, Stockholm.

Du måste vara inloggad för att skapa nya diskussioner.