Senaste nytt Forums Vindsurfing Konfen Vindsurfing Lovande prognos för Kämpinge tor+fre

  • Lovande prognos för Kämpinge tor+fre

    Publicerad av jseeberg på 2 oktober, 2013 vid 19:14

    Har slängt ett getöga på lite olika vädersites för kommande torsdag o fredag.
    Prognoserna ser riktigt trevliga ut för Kämpinge. Mer eller mindre oförändrade de senaste dagarna…

    Siktar på att vara på plats torsdag sen em/kväll plus större delen av fredag.

    /Jörg

    jonteasu svarade 10 år, 6 månader sedan 14 Medlemmar · 32 Svar
  • 32 Svar
  • oscarlj

    Medlem
    2 oktober, 2013 vid 19:47

    Samma här!

    Första gången jag testar kämpinge. Kommer det bli en bra vinkel och det är inte en supersvår vågspot för en som fortfarande inte är grym i vågor?

  • s19

    Medlem
    2 oktober, 2013 vid 21:39

    Torsdagen ser lite tveksam ut.. Prioriterade fredagen så kommer vara nere vid 15.30 ser det ut som nu! Fast om här finns en annan föräldraledig surfare som kan tänka sig surfa i Kämpinge så kan jag hela dagarna! ;)Kan bli en finfin fredag eftermiddag/kväll! Ser ut som 4,7?! 🙂

  • kapten-k

    Medlem
    2 oktober, 2013 vid 21:43

    Jag e på.. kan tor em och fredag fm och em,

  • s19

    Medlem
    2 oktober, 2013 vid 22:00

    Hahaha Kapten klänning! Din gamle Katt! Passar du Tim en stund på stranden så är jag med en sväng på dagen med! 😉 Du måste komma med ut i vågorna nu! Minns du hur en våg kan se ut?! 😉 Har en bräda du kan låna om du inte har! 😉

  • snej

    Medlem
    3 oktober, 2013 vid 07:05

    Tror det blir för klent i dag.. men i morrn!!

  • tomasn

    Medlem
    3 oktober, 2013 vid 08:11

    Är det vid vattenskidklubben man går i eller?

  • robin

    Medlem
    3 oktober, 2013 vid 08:37

    Jag klurar på om det är värt resan från Göteborg jämfört med att stanna i Olofsbo (typ halvvägs). Olofsbo kommer nog ha mer vind men sämre vågor misstänker jag.

    Hur bra är Kämpinge? DMI lovar tvåmetersvågor och 5.3, jämfört med Olofsbo som nog ger enmeters hoppramper och 4.7. Jag är i stort behov av vågor, därav tanken på att lägga sex timmar och 800 spänn på att resa för lite surf…

  • jonteasu

    Medlem
    3 oktober, 2013 vid 10:27

    @Robin 716835 wrote:

    Jag klurar på om det är värt resan från Göteborg jämfört med att stanna i Olofsbo (typ halvvägs). Olofsbo kommer nog ha mer vind men sämre vågor misstänker jag.

    Hur bra är Kämpinge? DMI lovar tvåmetersvågor och 5.3, jämfört med Olofsbo som nog ger enmeters hoppramper och 4.7. Jag är i stort behov av vågor, därav tanken på att lägga sex timmar och 800 spänn på att resa för lite surf…

    Knappt vindsurfat i Kämpinge, men tror inte det blir så grymma vågor på denna prognosen. Min erfarenhet är att det brukar krävas mer vind på de flesta spotsen på sydkusten jämfört med t.ex Ringenäs/Vilshärad innan det blir några schyssta vågor. Säkert någon annan som brukar surfa i Kämpinge som har bättre koll dock. Om du väljer Olofsbo så får du gärna ge en rapport på hur det blev där.

    Kommer dra till Kämpinge både ikväll och imorgon förmiddag i alla fall. Men bor ju i Lund.

  • henrikj

    Medlem
    3 oktober, 2013 vid 10:38

    SÅ bra att det är värt att åka från Göteborg blir det knappast i Kämpinge. Definitivt inte på 5.3 vind i alla fall. Imorgon fm ser det ju ut att kunna bli 4.2 iofs, men hade knappast åkt så långt ens för de förhållandena.

  • mysticpearl

    Medlem
    3 oktober, 2013 vid 11:29

    jag är på plats i kämpinge, det är 4.7-5.3, inga stora vågor just nu men borde väl byggas upp mot kvällen.

  • henrikj

    Medlem
    3 oktober, 2013 vid 12:59

    Tack för rapport, siktar på att vara där kl. 17.

  • hglifberg

    Medlem
    3 oktober, 2013 vid 18:33

    Parkerade vid kanalen idag på sen eftermiddagen. Såg några vindsurfare längre upp på stranden är det bättre där? 17-18 var väl lite mer än midjehöjd på vågorna körde 5.3 funkade i byarna för mig som är nybörjare.

  • jseeberg

    Medlem
    3 oktober, 2013 vid 19:09

    Ganska bra drag i mitt 5.7 under tor kväll. Lite för bra i byarna kändes det som, men härligt ändå. Morgondagen lovar gott. Siktar på att vara på plats ca 9 fredag å framåt tills kroppen inte klarar mer.
    Tror det blir många på vattnet imorgon.

  • jonteasu

    Medlem
    4 oktober, 2013 vid 05:47

    Bra drag i 5.2:an igår kväll. Inte direkt några vågor att snacka om, men det gick att rida lite grann och ladda framåtloopar. Det börjar dock bli kallt! Får ta på mig skor idag.

    http://youtu.be/s0yFNvzA16w

  • henrikj

    Medlem
    4 oktober, 2013 vid 12:52

    Fantastiskt bra idag, och i sol. 4.7 med kanontryck och 90 graders vinkel (nästan) på litet drygt meterstora vågor i brytet. Lätt den bästa dagen jag har haft i Kämpinge. Alla andra som var där verkade också tycka det var riktigt kul.

Sida 1 av 3

Logga in för att svara.

Installera Surfzone som app?

For IOS and IPAD browsers, Only option to install PWA is to use add to home screen in safari browser

Surfzones app (PWA) har installerats.

Registrera dig

Använd ditt Facebook-/Googlekonto.

Eller e-post

[RM_Form id='2']

Välkommen

Ny diskussion i forum

Senaste nytt Forums Vindsurfing Konfen Vindsurfing Lovande prognos för Kämpinge tor+fre

Du måste vara inloggad för att skapa nya diskussioner.