Senaste nytt Forums Vindsurfing Konfen Vindsurfing Lovande prognos för Kämpinge tor+fre

  • s19

    Medlem
    10 oktober, 2013 vid 21:08

    Klart att det oftast tyvärr är att föredra sjögräsfena där… Hoppas de utvecklar bra till flerfeningarna med! Oftast verkar de vara för raka så tången inte släpper.

    Svårt att se i den vinkeln kanske men det är ju inte långt borta att den sitter där, lite underrotation bara… Lite bly där bak i kallingarna så hade den nog suttit! 😉 Ser ut som en ganska mjuk och behaglig landning annars.
    Men generellt för att lära sig bakåtar tror jag är att hålla fast i bommen tills den slits ur händerna…oftast ser man många som släpper precis i slutet rent instinktivt, även om den ser ut att kunna landas. För mig var det att inte släppa som var grejen när jag lärde mig och plötsligt satt den.. Sen finns du ju andra aspekter med…

    Ser ut att bli lite fight club imorgon. kan tyvärr inte… Om inte nån annan har en unge med sig?! 😉
    Fast lördagen blir det surf. Antingen där över eller om det blir närmre hemma så troligen i Ljunghusen!

  • jonteasu

    Medlem
    11 oktober, 2013 vid 08:24

    Jag kör med Maui Ultra Fins X-Quad set. Funkar skit bra. Har använt i Habo Ljung på hösten till och med. Finns helt klart en del sjögräsfenor på marknaden som inte klarar ordentligt med sjögräs.

    Tror du har rätt där. Anledningen är nog att man blir lite förvånad över att man landar (jag blir i alla fall det). Hade ett tag när jag laddade bakåtar jag överroterade hela tiden, slog mig och pajade segel. Så försöker ta det lite lugnare med rotationen. Kanske fegare lite väl mycket dock. Men ska laddas bakåt på alla chanser jag får nu i två dagar!

Sida 3 av 3

Logga in för att svara.

Installera Surfzone som app?

For IOS and IPAD browsers, Only option to install PWA is to use add to home screen in safari browser

Surfzones app (PWA) har installerats.

Registrera dig

Använd ditt Facebook-/Googlekonto.

Eller e-post

[RM_Form id='2']

Välkommen

Ny diskussion i forum

Senaste nytt Forums Vindsurfing Konfen Vindsurfing Lovande prognos för Kämpinge tor+fre

Du måste vara inloggad för att skapa nya diskussioner.