Senaste nytt Forums Vindsurfing Konfen Vindsurfing Lundåkra imorgon vid sydost?? Eller Klagshamn..

  • Lundåkra imorgon vid sydost?? Eller Klagshamn..

    Publicerad av klas-tss på 31 juli, 2008 vid 16:12

    Hej,
    Är hemma i Skåne och hälsar på. Till helgen blir det västliga vindar, då blir det Landskrona och Borstahusen som gäller. Men imorgon är det fortfarande sydost!!

    Har inte varit i Lundåkra på 10 år. Hur fungerar det på sydost (vindsurfing)?? Vart lägger man i bäst då. Hittade på spotguiden ett nytt ställe, JP Lundåkra?? Lite mer söderut i bukten, men då står det mest på Kiteforumet. Iläggningen jag använde för 10 år sedan var utanför hamnen i norra delen på bukten, på södra sidan om hamnen. Spotguiden hänvisar till iläggning på nordsidan? Är det precis vid vindsurfingklubben (finns den kvar). Finns det några förbud jag bör känna till i bukten.

    Har läst mycket om Klagshamn, men det är många mil ner dit, om inte Lunåkra fungerar bra i sydost, är klagshamn bästa alternativen på västra sidan av Skåne??

    Vill ut på vattnet, så tacksam för bra synpunkter!!

    //Klas

    ufo svarade 15 år, 9 månader sedan 4 Medlemmar · 3 Svar
  • 3 Svar
  • swe227

    Medlem
    31 juli, 2008 vid 17:51

    Vad tror ni som vet om bris förstärkning av vinden i Klagshamn imorgon fre?

  • pederboy

    Medlem
    31 juli, 2008 vid 19:50

    Har kört lite de senaste veckorna i Klagshamn.
    Likt som de senaste gångerna ligger det bra med sydost vind nere på söderslätt och då har “brisen” orkat igång.
    Har kört stor freestyle och 5.2-6.0.

    /Peder

  • ufo

    Medlem
    31 juli, 2008 vid 22:39

    @Klas TSS 486075 wrote:

    Hej,
    Är hemma i Skåne och hälsar på. Till helgen blir det västliga vindar, då blir det Landskrona och Borstahusen som gäller. Men imorgon är det fortfarande sydost!!

    Har inte varit i Lundåkra på 10 år. Hur fungerar det på sydost (vindsurfing)?? Vart lägger man i bäst då. Hittade på spotguiden ett nytt ställe, JP Lundåkra?? Lite mer söderut i bukten, men då står det mest på Kiteforumet. Iläggningen jag använde för 10 år sedan var utanför hamnen i norra delen på bukten, på södra sidan om hamnen. Spotguiden hänvisar till iläggning på nordsidan? Är det precis vid vindsurfingklubben (finns den kvar). Finns det några förbud jag bör känna till i bukten.

    Har läst mycket om Klagshamn, men det är många mil ner dit, om inte Lunåkra fungerar bra i sydost, är klagshamn bästa alternativen på västra sidan av Skåne??

    Vill ut på vattnet, så tacksam för bra synpunkter!!

    //Klas

    Lundåkra är ok på sydost, det är mest kitare som håller till där numera. JP är långgrunt och fungerar normalt bara för kite. Du får säkert gå bortåt en km för att hitta vatten som är mer än knädjupt. Dessutom är vägen ner till stranden avstängd numera.
    Surfklubben finns kvar och ligger inne i lundåkrahamnen på den norra sidan. Vill man slippa segla ut ur hamnen så finns det riggytor söder om hamnen där kitearna håller till. Några förbud känner jag inte till, men det har dykt upp sjögräs emellanåt så det kan va bra ha med sjögräsfena.

Logga in för att svara.

Installera Surfzone som app?

For IOS and IPAD browsers, Only option to install PWA is to use add to home screen in safari browser

Surfzones app (PWA) har installerats.

Registrera dig

Använd ditt Facebook-/Googlekonto.

Eller e-post

[RM_Form id='2']

Välkommen

Ny diskussion i forum

Senaste nytt Forums Vindsurfing Konfen Vindsurfing Lundåkra imorgon vid sydost?? Eller Klagshamn..

Du måste vara inloggad för att skapa nya diskussioner.