Senaste nytt Forums Kitesurfing Konfen Kitesurfing Lundåkrabukten till naturreservat

  • simoneburgess

    Medlem
    1 juni, 2007 vid 10:09

    SÅh, vem orkar axla ansvaret att starta en förening för Kitesurfing i Skåne? Föreningsfrihet i sverige, bara at skicka in lite papper med minst fem medlemmar på, sen finns det cred att hämta.

  • hengo

    Medlem
    1 juni, 2007 vid 12:42

    jag känner på mig att larssa är den rätte mannen att styra upp ett förbund : : )

  • hovang

    Medlem
    1 juni, 2007 vid 13:19

    @yeeah 387522 wrote:

    mmm fan de verkar knappt ha varit i området o sett hur det ser ut där
    dock ser det ut som om JP kanske kan klara sig iallafall i de inre omr. har lite svårt att se att kite på de djupare vattnen kan störa fisk eller fågelliv i ngn större utsträckning, klart lättare att förstå förbud mot “motortrafik”. LAndskrona kommun och kävlinge verkar båda tycka att beträdnadsförbuden är för hårda. Vi kanske skulle ta o skriva till dem? Nu om ngn gång gäller väl att vi inte kör ner till stranden
    /Jakob

    Den kartan såg annorlunda ut än den jag hittade.. här verkar JP klara sig

  • texmurphy

    Medlem
    1 juni, 2007 vid 14:06
    Cöffs;387444 wrote:
    Undrar vad det står i utlysningen av kommunala tjänster? typ:

    “Som person ska du vara bitter och absolut inte kunna unna någon annan en trevlig tillvaro, du ska helt enkelt tycka om att göra världen ett tråkigare ställe att leva på”.

    Missunsamheten är Sweden(tm) och går långt utanför kommunernas grå väggar….

  • pepa

    Medlem
    1 juni, 2007 vid 14:54

    Skövla regnskogen så mycket du vill men fan dig om du skrämmer ett par fåglar med kajten.

  • hugeo

    Medlem
    1 juni, 2007 vid 17:09

    skiter i alla förbud

  • hbgsurfer

    Medlem
    1 juni, 2007 vid 20:33

    Skööönt

  • eddip

    Medlem
    2 juni, 2007 vid 08:43

    Det finns ett förslag för södra delen av Lommabukten också:

    http://www.m.lst.se/index.cfm?page=7EB88E5B-A2A4-BEEF-0893F27AE8F7FD1C&markwords=lommabukten

  • johanw

    Medlem
    4 juni, 2007 vid 09:10

    där går de inte o åka ändå..

  • bboatb

    Medlem
    4 juni, 2007 vid 10:24

    Det gäller juh för polisen att prioritera vad som ska gå först…känns som detta kommer väldigt långt ner på deras lista. Men de lyckas alltid förvåna mig så man ska väl aldrig känna sig helt säker. Fågelskådarna är desto farligare….har varit med om att de kollat upp mitt reg nummer osv..hehe.

  • eddip

    Medlem
    4 juni, 2007 vid 18:34
    BboatB;388249 wrote:
    Det gäller juh för polisen att prioritera vad som ska gå först…känns som detta kommer väldigt långt ner på deras lista. Men de lyckas alltid förvåna mig så man ska väl aldrig känna sig helt säker. Fågelskådarna är desto farligare….har varit med om att de kollat upp mitt reg nummer osv..hehe.

    Precis som du skriver, polisen bryr sig knappast i 9 fall av 10 men privatpoliserna i form av Naturlobbyn är desto mer aktiva med att påtala bestämmelser, notera reg nummer, videofilma överträdelser och kontakta polisen och Länsstyrelsen. Så nästa gång du ser någon som videofilmar så tro inte det är för att lägga ut dina trix på Youtube…

Sida 2 av 2

Logga in för att svara.

Installera Surfzone som app?

For IOS and IPAD browsers, Only option to install PWA is to use add to home screen in safari browser

Surfzones app (PWA) har installerats.

Registrera dig

Använd ditt Facebook-/Googlekonto.

Eller e-post

[RM_Form id='2']

Välkommen

Ny diskussion i forum

Senaste nytt Forums Kitesurfing Konfen Kitesurfing Lundåkrabukten till naturreservat

Du måste vara inloggad för att skapa nya diskussioner.