Senaste nytt Forums Kitesurfing Konfen Kitesurfing luva ett måste?

  • luva ett måste?

    Publicerad av surfmc på 29 april, 2005 vid 06:47

    Hur är det i vattnet nu? Är det ett måste med luva? Är det en garanterad förkylning att köra utan luva? Jag har underställ till våtdräkten.

    surfmc svarade 19 år, 1 månad sedan 10 Medlemmar · 13 Svar
  • 13 Svar
  • anonym-anvandare

    Medlem
    29 april, 2005 vid 06:51

    I måndags var vi ute. Då hade jag ingen luva. Men handskar tycker jag är ett måste. Jag fryser mycket om dem. Sätt på dem innan du fryser. Skor var inte heller måste. Men det är kanske lite skönare.
    /DJ

  • anonym-anvandare

    Medlem
    29 april, 2005 vid 07:02

    Jag har 3 mm Zkinz dräkt, ingen luva 2mm handskar och 4mm boots… det går kanon, luva e till för fryskycklingar! grin.gif

  • pjoter

    Medlem
    29 april, 2005 vid 07:21

    beror ju lite på om du e hårfager eller en flintis. de sistnämnda lär väl behöva luva året runt. antingen fryser dom eller så bränner dom sönder skallen. smirk.gif

  • luuddee

    Medlem
    29 april, 2005 vid 08:22

    hahah huva behöver.man aldrig om man kommer från trelleborg iaf.. o där har man inget hår heller

  • pjoter

    Medlem
    29 april, 2005 vid 14:41

    näh men där e dom väl lite tuffare än i resten av landet också?

  • gogga

    Medlem
    29 april, 2005 vid 15:35

    de har Döhner-kebab i trelleborg… det säger allt! Man blir ju inte lite avundsjuk

  • backe

    Medlem
    30 april, 2005 vid 05:42

    Det spelar ju en jävla roll var i Sverige man ska köra. När jag va i Skåne förra helgen va det ju fesjonket i vannet, här i Östersjön e det pisskollt.

    Men faktum är ju att huvan gör grymmt stor skillnad, man tappar ju mycket värme via skallen, 70% eller va det är.
    Sen att man ser ut som en gimp får man ju leva med tills det blir varmare…

  • antiques

    Medlem
    30 april, 2005 vid 06:57

    Man ser ju ut som en vakumförpackad bulldogg i fejan med huva!

  • walle

    Medlem
    30 april, 2005 vid 07:43

    Svar till:


    Man ser ju ut som en vakumförpackad bulldogg i fejan med huva!

    [/ QUOTE ]
    Jag lovar, brudarna tycker det e as snyggt!

  • biorno

    Medlem
    30 april, 2005 vid 08:41

    Man kan ju alltid dra sin Gath hjälm över huvan och då ser det ju lika snyggt ut som på sommaren !

  • anonym-anvandare

    Medlem
    30 april, 2005 vid 08:42

    Svar till:


    hahah huva behöver.man aldrig om man kommer från trelleborg iaf.. o där har man inget hår heller

    [/ QUOTE ]

    NEj, smörjer in flintisen med fett från dönerkebaben värmer gott och lukten gör flicksen vilda

  • mrmille

    Medlem
    30 april, 2005 vid 08:56

    det är gött med hood, framför allt om det blåser en del.

    medans du är på g kan du skaffa ett par vingar till mössan, sätta fast lite blixtdekaler på våtdräkten och skaffa en cape.

    TO THE BATMOBILE!

  • surfmc

    Medlem
    30 april, 2005 vid 15:22

    Jag var i Björkäng och körde på fredagen, jag och en polare som båda endast äger en kite var, storlek 17. Folk körde med 12-14 när vi kom och det var lite läskigt att testa kiten på stranden när vinden tog tag i den och man flög upp en bit. Det lugnade sig lite och vi gick ut i vattnet, luvan behövdes absolut inte däremot hanskar var skönt att ha.

Logga in för att svara.

Installera Surfzone som app?

For IOS and IPAD browsers, Only option to install PWA is to use add to home screen in safari browser

Surfzones app (PWA) har installerats.

Registrera dig

Använd ditt Facebook-/Googlekonto.

Eller e-post

[RM_Form id='2']

Välkommen

Ny diskussion i forum

Senaste nytt Forums Kitesurfing Konfen Kitesurfing luva ett måste?

Du måste vara inloggad för att skapa nya diskussioner.