Senaste nytt Forums Övriga Surfbussen madrass?

  • madrass?

    Publicerad av alexullared på 24 juli, 2006 vid 09:28

    skulle behöva köpa ny madrass till bussen att sova på. var får man tag i det billigast någonstans? ska vara 105 bred men sedan skall den delas upp i tre delar. Borde ju finnas någon som säljer till husvagnar och sånt??
    eller ska man gå till jysk och köpa en och skära sönder den?
    vill inte ha en för tjock madrass för har ganska lågt i tak!

    mag svarade 17 år, 9 månader sedan 6 Medlemmar · 7 Svar
  • 7 Svar
  • svenne

    Medlem
    24 juli, 2006 vid 09:38

    Jysk är billiga.

  • dunedin

    Medlem
    25 juli, 2006 vid 11:02

    Åk till en beg butik och köp en gamal soffa… släng allt utom soff kuddarna! borde inte kosta mer än 300 spänn.. så gjorde jag i min buss! en gamal 3 sits soffa i fint skick..
    sover som en gud!

  • jeppepeppe

    Medlem
    25 juli, 2006 vid 16:31

    Har också kollat efter madrass, ock Jysk är det billigaste jag har hittat. Sk dit och handla madrass imorgon…

  • alexullared

    Medlem
    25 juli, 2006 vid 21:14

    ja jysk verkar billiga. ringde o hörde med en som säljer till båtar och sånt och där skulle det kosta runt 1200 spänn för en 105×200 cm som det handlar om i min bil. men då får man en som är lite fastare och lite tunnare, fanns typ vilken tjocklek som helst att välja på. tar mindre plats och kanske skönare, men inte värt dubbla priset tror jag.

    Får nog bli jysk en dag.

    Någon som har bra tips på vad man får tag i billigt tyg till överdrag till den? måste dela upp den i 3 delar så det gamla funkar inge vidare då..

  • jeppepeppe

    Medlem
    26 juli, 2006 vid 10:56

    Kolla hos en vanlig tygaffär, tyg är inte särskilt dyrt. Vill du ha riktigt billigt finns det många tygaffärer i Borås-trakten.

  • superg5000

    Medlem
    27 juli, 2006 vid 11:24

    Köpte min på http://www.kungsangen.com

    Hade lite tur så dom hade 20% på sina madrasser för 1 månad sen 750 kr för en 120×200 madrass, grymt skön men lite väl tjock kanske. Annars kunde man få en formskuren om man vill också men då blev det dyrare.

  • mag

    Medlem
    2 augusti, 2006 vid 12:20

    Jag fick ont i ryggen av Jysk-madrassen så jag måste ha ett ThermaRest (uppblåsbart liggunderlag) under denna för att kunna resa mig dagen efter surf.
    /Magnus

Logga in för att svara.

Installera Surfzone som app?

For IOS and IPAD browsers, Only option to install PWA is to use add to home screen in safari browser

Surfzones app (PWA) har installerats.

Registrera dig

Använd ditt Facebook-/Googlekonto.

Eller e-post

[RM_Form id='2']

Välkommen

Ny diskussion i forum

Senaste nytt Forums Övriga Surfbussen madrass?

Du måste vara inloggad för att skapa nya diskussioner.