Senaste nytt Forums Kitesurfing Konfen Kitesurfing Magisk bräda

  • dreamer

    Medlem
    27 augusti, 2015 vid 12:20

    Har de ritningar är jag mycket intresserad av dem😀

  • tomw

    Medlem
    27 augusti, 2015 vid 21:19

    Dreamer, I att jag har försökt att kopiera den från Daniel Thomson, vill jag inte skicka ut mina ritningar. Men, det är bara outline och rocker linjen på railed jag har ritat från Web bilder. Sedan är det en shaping process där jag tittar på en bild och sedan shape-a ut den för hand. Lite som att titta på en målning av en mästare och kopiera den.

  • sailortrash

    Medlem
    28 augusti, 2015 vid 07:02

    vad är så magiskt med brädan då?

  • tomw

    Medlem
    29 augusti, 2015 vid 21:10

    Hej Trash,
    Daniel Thomson har skapat en bräda som omdefinerar kiteboard design. Denna bräda, som är en kopia på Tomo surfboards Evo är revolutionary. Jag har kitat strapless i 5 år på en Slingshot Celeritas och i 2 år med en Slingshot spacepickel. denna är snabbare, svänger med minsta input och äter choppy vatten.
    Idag var jag ute med 17 m kite och körde den back-to-back med Spacepickel och
    den var bättre än spacepickel, som är mycket större. I mer vind flyger den fram och svänger med acceleration i svängen. Förre helgen ute i 12 ms med 8an kändes som en F1 bil, medan Celeritas är en Volvo 240.
    Kommer att sälja mina Slingshot brädor.

  • sailortrash

    Medlem
    30 augusti, 2015 vid 05:43

    Nice…går den att köra våg med oxå?

    Den ser ut ut att ha ngn typ av “kanaler” på undersidan..?

  • tomw

    Medlem
    31 augusti, 2015 vid 05:30

    Har inte fått chansen att köra riktiga vågor ännu. Vejbystrand har vågor, upp till head high, men det är inte ofta. Tar den till Dakhla i Sept.
    Har djup single konkav med 2 konkav till i mitten, som blir 4 channel konkav sista 30 cm. Komplex och svårt att skapa, speciellt tailen.

  • sailortrash

    Medlem
    31 augusti, 2015 vid 06:58

    Jo, jag har sett sån shape på vissa vågbrädor och på wakeboards. Kanske ger lite extra grepp på straight line och man kan köra lite mindre fenor kanske..(då borde det gå snabbare och ge mer kontroll oxå..)

    Kul bygge, snyggt med trädäck.

  • sailortrash

    Medlem
    31 augusti, 2015 vid 07:00

    Men inte med en sådan djup kanal i mitten, nästan åt katamaranhållet. Men det är ju en beprövad snabb form för planande båtar å andra sidan, så varför inte. Spännande kombo.

Logga in för att svara.

Registrera dig

Använd ditt Facebook-/Googlekonto.

Eller e-post

[RM_Form id='2']

Välkommen

Ny diskussion i forum

Senaste nytt Forums Kitesurfing Konfen Kitesurfing Magisk bräda

Du måste vara inloggad för att skapa nya diskussioner.