Senaste nytt Forums Vindsurfing Konfen Vindsurfing Magsjuka Margarita/Coche

  • Magsjuka Margarita/Coche

    Publicerad av pataba på 13 januari, 2007 vid 09:26

    Tjena,

    Fel forum, tack jag vet men vill gärna ha hyfsat snabba svar.
    Ni som varit på Margarita / Coche, är det vanligt med magsjuka? Enligt dagens artikel i DN är det just nu ett grymt problem på el Coche i alla fall. Vill gärna veta eftersom jag åker nästa fredag…. Vad och vilka ställen ska man undvika på vid el Yaque?

    / Patrick

    goose svarade 17 år, 4 månader sedan 5 Medlemmar · 5 Svar
  • 5 Svar
  • tdk

    Medlem
    14 januari, 2007 vid 08:14

    @pataba 359286 wrote:

    Tjena,

    Fel forum, tack jag vet men vill gärna ha hyfsat snabba svar.
    Ni som varit på Margarita / Coche, är det vanligt med magsjuka? Enligt dagens artikel i DN är det just nu ett grymt problem på el Coche i alla fall. Vill gärna veta eftersom jag åker nästa fredag…. Vad och vilka ställen ska man undvika på vid el Yaque?

    / Patrick

    Det gick magsjuka på Coche förra året med. I Elyaque klarade vi oss. Det kom en tant en dag och ville trycka i alla en spruta, men jag tror inte att vi fick någon igentlig förklaring om vad det gällde..

    Duscha med stängd mun om du har klen mage. 😉 Sen sas det väl att man inte skulle äta färska grösaker på resturangerna, men jag vet inte hur illa det är..Det “vanliga” magsjuke vaccinet man tar här hemma biter inte på deras bakterier. Av oss som va nere så va det ingen som blev riktigt dålig.. Nån dag med ränneskita får man väl ha med i planerna dock..

  • evol

    Medlem
    14 januari, 2007 vid 10:00

    var där för två år sedan, i el yaque. Mer eller mindre alla fick det nån gång under semestern. Det är inte nån ide att tex försöka undvika grönsaker eller frukt, du får det ändå. Dessutom så är just frukterna och grönsakerna i världsklass som man inte vill undvika.

    Magsjukan håller i sig 1-3 dagar, de flesta får feber, spyr på natten och mår bra dan efter, kanske något vek. Några, som jag får den längre varianten. Jag fick dessutom denguefeber, kul! låg sjuk i två veckor.

    Alltså, det är inget att stressa upp sig för, lite magsjuka, ha det gott

  • *Pennywise*

    Gäst
    17 januari, 2007 vid 13:08

    kom hem idag, har inte varit magsjuk men däremot 10 andra resernärer som fick käka antibiotika… så länge man tänker på hygienen så är det nog inga problem…

  • nundy

    Medlem
    17 januari, 2007 vid 13:24

    Det är väl som i alla länder med tvivelaktig mathygien och annan bakteriekultur/virusstammar än oss – antingen petar du med maten och håller reda på vad du stoppar i dig och får ändå dirre. Eller så käkar du billigt på sköna hak och får lite dirre på köpet men slipper ha ångest över vad som kommer in eller ut ur hålrummen. Undvik bufféer dock om det finns några.

  • goose

    Medlem
    17 januari, 2007 vid 14:28

    Vi var i El Yaque i mars 2005. Min sambo kom hem med någon jäkla parasit i magen och fick enorma problem. Fick käka dundergift en period för att bli av med skiten. Annars var det bra….

Logga in för att svara.

Installera Surfzone som app?

For IOS and IPAD browsers, Only option to install PWA is to use add to home screen in safari browser

Surfzones app (PWA) har installerats.

Registrera dig

Använd ditt Facebook-/Googlekonto.

Eller e-post

[RM_Form id='2']

Välkommen

Ny diskussion i forum

Senaste nytt Forums Vindsurfing Konfen Vindsurfing Magsjuka Margarita/Coche

Du måste vara inloggad för att skapa nya diskussioner.