Senaste nytt Forums Vindsurfing Konfen Vindsurfing Major problems med videoredigering! Hjälp snälla!!!!!!!!

  • Major problems med videoredigering! Hjälp snälla!!!!!!!!

    Publicerad av q-lobo på 23 september, 2002 vid 20:07

    Tjena.
    Har införskaffat ett firewirekort till burken och har satt igång att lära mig redigeringsprogrammet premiere 6.5.

    Först lite specifikationer innan problemet kommer till skrift.

    Jag filmar med en sony dv kamera (dcr-trv900e pal), burken jag arbetar med är en athlon 1400 hz med 640 ram och 100 gigs hårddisk. grafik kort geeforce2.
    Firewirekortet heter IEEE 1394 PCI Host adapter.

    Problemet som jag har är att när jag under “capture” mode håller på att lägga in informationen på datorn från videokameran tappar ca 1 frame / 60 frames. detta problem gör mig galen när det särskilt sker i ett hopp eller en annan manöver.

    trots att jag försökt ändra inställningarna i programmet och även filmat i prog.scan. format så kvarstår problemet!
    jag vet inte ifall jag missat någon vital ruta som jag egentligen skulle ha kryssat i eller om det helt enkelt är kortet som inte klarar av att ta emot all information???

    Är det någon som vet eller som har bra koll på premiere och sonykameror????

    Tacksam för svar

    /Q

    q-lobo svarade 21 år, 7 månader sedan 3 Medlemmar · 10 Svar
  • 10 Svar
  • johan

    Medlem
    24 september, 2002 vid 11:25

    Tjena.
    Jag håller själv på med videored och firewire, utan att sumpa frames vid capture.
    Jag har snäppet sämre PC än du, så där ligger antagligen inte problemet.
    Det som du inte har nämt som är bland de viktigaste är HD konfigurationen och
    speeden på din HD. Har du möjlighet att använda SCSI disk så är det bra, menom inte så är det att rekomendera att ha mål disken på separat IDE kanal.
    Om denna möjlighet saknas så är det ändå bra att separera mål disken från den disken som Windows och Premiere snurrar på. Det duger inte med partitionering av samma fysiska disk.
    Ett annat tips är att se till att måldisken defragmenteras vid behov.
    Jag är ingen expert på detta område, men du kan skicka ett mail om det inte löser sig.

    Johan

  • q-lobo

    Medlem
    24 september, 2002 vid 13:36

    det kan jag inte säga att jag själv e, men jag skall testa och byta målfil….
    tack för hjälpen…

    (så länge)

    /Q

  • anonym-anvandare

    Medlem
    24 september, 2002 vid 15:42

    Kör Vegas VIDEO istället den funkar kanon, med In/out FW !
    Det är lite trixigt med premiere och FW !
    /Mvh Lars S

  • anonym-anvandare

    Medlem
    24 september, 2002 vid 17:55

    Jag använde ett program som heter Scenalyzer för att läsa in från kameran till datorn. Det är toppen, inga tappade framar. Du kan hämta en testversion på http://www.scenalyzer.com

    /Håkan

  • q-lobo

    Medlem
    24 september, 2002 vid 20:14

    har hört att avid är värstingen på marknaden!?
    är det någon som kan backa det???

    /Q

  • q-lobo

    Medlem
    26 september, 2002 vid 17:49

    jo nu har ju problem nummer 2 dykt upp.
    efter att ha löst capturemode med min dator (det fungerade att byta disk) så har jag klipp och klistrat till förbannelse. transitions och gliders har flygit över bildskärmen i en fart som är sällan skådad.
    till detta måste tilläggas att sömnen har legat på en sisådär 3-4 timmar per dygn under den senaste veckan.

    hade över en polare som är ett geni på att knacka html och java som slängde upp en tempsida för att jag skulle kunna lägga upp mitt senaste verk som skulle få spielberg att häpna.

    och så till problemet…

    när jag har lagt på musiken till filmen och renderat klippet och sparat så prövar jag i wmp (windos media player) och allt fungerar galant. laugh.gif
    i tron om att allt är ok slänger jag upp filen på nätet där mina hungriga polare väntar på att få se skapelsen.

    men det funkar inte.

    jag testade själv och laddade ner min egen fil för att kolla men helt plötsligt kan inte wmp läsa filen????????? confused.gif
    så jag har bytt från mp3 till wav till mpeg 1 2 och 3 sparat som avi, konverterat till webb i alla olika konstellationer som finns möjliga i premiere 6.5 men den vägrar tamefan att funka.

    nasa + andra behöriga organisationer är inkopplade men som vi alla vet är byråkrati en seg process.

    så min fråga till er är: hur fan får jag musik och film att fungera tillsammans för webben???

    Q

  • anonym-anvandare

    Medlem
    27 september, 2002 vid 17:40

    tycker lite synd om dig med tanke på att du kör med ett så hopplöst vidored program. Adobe är mera tänkt som ett proffs red mjukvara där man med olika mer eller mindre (i ditt fall) bra komponenter sk instick (dyrt skit om man betalar) bygger ihop ett fullständigt videored program. Adobe klarar ex ej av MPEG II alt III eller IV nativt och även I är så dålig att alla gratisprogram har bättre kvalitet.

    Det bästa som du kunde göra är att byta till lättanvända program som ex Ulead Videostudio som har inbygg konverterare till både Realaudio, QuickTime, WFM format och övriga.
    Red möjligheter duger säkert till det du behöver med lite ljud dubb och klippa klistra.
    En sak till installera aldrig VfW dirvrutiner om du inte har Win 95 eller 98 första. Dessa är tröga långsamma och ett totalt misslyckande. Kör med 98 sec ed Alt XP och WDM drivrutiner så borde inte capture vara problem. Då även min 750 MHz klarar detta utan problem har dock 512 Mb RAM i maskinen (troligen skulle du behöva mer om du fortsätter med Adobe produkter)

  • johan

    Medlem
    27 september, 2002 vid 19:31

    Jag använder Premiere 6, och jag har inga problem alls. Och det där med klarar inte ? har du inte hört talas om plugins. Jag vet inget som något annat pgm klarar som inte jag kan göra med Premiere. Jag håller dock med dig om att skall man bara på “amatör nivå” fixa med digital film finns det billigare och enklare alternativ.
    Jag har faktiskt testat på ett och annat pgm och jag kör ändå Premiere.

    Johan

  • anonym-anvandare

    Medlem
    28 september, 2002 vid 08:41

    Vad Johan säger är bitvist sannt men som han antyder är han ej proffs. Problemet med Adobe är deras instick moduler (för dom som ej kan svenska Plugin). Dessa uppgraderas sällan ex fins ingen bra för varken divX open divX msdivX och så vidare. De nyare vido red program hämtar de olika codex som är installerade i Win. Med andra ord kör du i samma program (skal hela tiden vilket spar tid och RAM nerver).Samt du har nya uppdateringar varje dag om man tycker att detta är roligt. Jag tror att för 99% av pojkarna och filckorna här är Premiere 6 bara problem och ett mycket komplicerat sätt att gjöra en enkel sak.

  • q-lobo

    Medlem
    29 september, 2002 vid 13:21

    unlead är ett ok program men som sagt, premiera är bra när man vill red. på en djupare nivå. har tankat ner bibeln så jag får väl sätta mig och läsa den grundligt…..

Logga in för att svara.

Installera Surfzone som app?

For IOS and IPAD browsers, Only option to install PWA is to use add to home screen in safari browser

Surfzones app (PWA) har installerats.

Registrera dig

Använd ditt Facebook-/Googlekonto.

Eller e-post

[RM_Form id='2']

Välkommen

Ny diskussion i forum

Senaste nytt Forums Vindsurfing Konfen Vindsurfing Major problems med videoredigering! Hjälp snälla!!!!!!!!

Du måste vara inloggad för att skapa nya diskussioner.