Senaste nytt Forums Vindsurfing Konfen Vindsurfing Makalös dag i björkvik

  • Makalös dag i björkvik

    Publicerad av mexi_ på 14 augusti, 2008 vid 19:31

    Det är ju helt otroligt sol, semester och 4.5. Det är ju otroligt sällan att det stämmer så bra!

    Van vid att köra 6.7 och fisa runt tills det droppar vid 17 så tog jag inte ens med 4.5 till stranden, 5.0 borde väl räcka.

    Väl ute på vattnet så var 5.0 sjukt för mycket, åkte hem i våtdräkten och hämtade 4.5 som jag körde med i 3,5 timmar stundvis rejält överriggad.
    En hel del sköna dyningar rullade och van vid chophopp med 6.7 så blev hoppen helt andra med en del riktigt höga.

    Har aldrig varit med om så många som stod på stranden och väntade på vinden (att den skulle minska alltså:-) eftersom de inte tagit med sina minsta segel och brädor.

    Efter middag och ett glas vin så är det så j-la svårt att sluta att le!

    Någon som tagit några kort….?

    irieman svarade 15 år, 9 månader sedan 3 Medlemmar · 2 Svar
  • 2 Svar
  • anilson

    Medlem
    14 augusti, 2008 vid 19:33

    http://www.castor.nu/surf_htm/index.htm
    var där sent (efter middag och ingen semester) så jag tror inte du är med

  • irieman

    Medlem
    14 augusti, 2008 vid 22:42

    @mexi_ 490431 wrote:

    Det är ju helt otroligt sol, semester och 4.5. Det är ju otroligt sällan att det stämmer så bra!

    Van vid att köra 6.7 och fisa runt tills det droppar vid 17 så tog jag inte ens med 4.5 till stranden, 5.0 borde väl räcka.

    Väl ute på vattnet så var 5.0 sjukt för mycket, åkte hem i våtdräkten och hämtade 4.5 som jag körde med i 3,5 timmar stundvis rejält överriggad.
    En hel del sköna dyningar rullade och van vid chophopp med 6.7 så blev hoppen helt andra med en del riktigt höga.

    Har aldrig varit med om så många som stod på stranden och väntade på vinden (att den skulle minska alltså:-) eftersom de inte tagit med sina minsta segel och brädor.

    Efter middag och ett glas vin så är det så j-la svårt att sluta att le!

    Någon som tagit några kort….?

    Jäpp, Björkvik var grymt idag, har aldrig sett så stora chop där som idag och stället är ju ändå känt för att vara grymt choppigt. Hade som tur va’ 4.7:an med mig även fast 4.2 kanske hade funkat bättre. Tog tyvärr inte med mig vågbrädan. 100 liter var för stort! Men det var skoj ändå!

    Irie Man

Logga in för att svara.

Installera Surfzone som app?

For IOS and IPAD browsers, Only option to install PWA is to use add to home screen in safari browser

Surfzones app (PWA) har installerats.

Registrera dig

Använd ditt Facebook-/Googlekonto.

Eller e-post

[RM_Form id='2']

Välkommen

Ny diskussion i forum

Senaste nytt Forums Vindsurfing Konfen Vindsurfing Makalös dag i björkvik

Du måste vara inloggad för att skapa nya diskussioner.