• Publicerad av anonym-anvandare på 28 maj, 2002 vid 09:04

    nån som har erfarenhet av Malaga(“frengfriola”, ingen aning om jag stavade rätt nu). ska dit om en vecka med tjejen, måste ju göra nåt annat än att grilla vid poolen. Ska man ta med egna grejjor eller finns det nåt ställe som rekommenderas med hyffsade hyrpriser ??
    surfs ON !

    anonym-anvandare svarade 21 år, 10 månader sedan 3 Medlemmar · 7 Svar
  • 7 Svar
  • anonym-anvandare

    Medlem
    30 maj, 2002 vid 13:53

    Min enda erfarenhet från Malaga är att köra vilse i staden med folkabuss utan koppling… kul var det!

  • anonym-anvandare

    Medlem
    30 maj, 2002 vid 14:04

    låter nice. Vilse är bra t o m mycket bra…

  • anonym-anvandare

    Medlem
    4 juni, 2002 vid 08:50

    Att köra vilse i Malaga utan koppling är inte kul, men du slapp ju iallafall köra!!!! Det ända du skulle göra var att läsa kartan:)

  • surfskutt

    Medlem
    8 juni, 2002 vid 22:50

    Tror att du menar fuengerola eller nåt i den stilen. Om du är i dem trakterna så är det inte mer än ca 2 timmars bilresa (beroende på bilköerna) till Tarifa. På Tarifa blåser det nästan jämnt och brukar vara shcyssta vågor. De har även uthyrning där. Och en härlig strand att ligga och lata sig på smile.gif

  • anonym-anvandare

    Medlem
    10 juni, 2002 vid 11:42

    Tarifa är bra, många surfare och när jag var där fanns några olika uthyrare och en del ok strandkäk. Plus är att
    man ser afrika, en extra dimension. Annars rekommenderas lite kultur vid staden Granada/Palats alhambra(mycket sevärt).
    http://www.tarifaspinout.com

  • getwet

    Medlem
    10 juni, 2002 vid 17:51

    Troligen har du väl redan åkt till Fuengirola men jag skriver några rader ändå, just för att varna er andra.
    Spanska solkusten är helt död för oss surfare, det är först när man kommer till Tarifa som det blir vind, och det beroende på termik. Fuengirola som ligger straxt söder om
    Malaga är en enda stor pensionärs by, mest folk från England. Därifrån är det ca 1 1/2 till 2 timmars resa ned till Tarifa, om köerna inte är alltför långa, vilket dom alltid är på morgnar och efm.
    Men, det kan vara socialt listigt att bo några dagar i Fuengirola och besöka Marbella och Puerto Banus på kvällarna, ett trevligt ställe för våra kvinnliga medresenärer, som kanske inte önskar sig en sandblästring på Tarifa varje dag!

  • anonym-anvandare

    Medlem
    15 juni, 2002 vid 22:55

    har just kommit hem från fuengirola. Efter lite pladder för flickvännen om fin utsikt etc bar det iväg. väl framme blåste mer än satan ! Efter att snubbarna på mistalcentret försökt skrämma upp mig om att vindriktningen var sån att om inte vattenstarten satt klockrent kunde jag hamna på kanarieöarna bestämde jag mig för att hyra grejjor. har aldrig varit på kanarieöarna…vattenstarten sitter ju inte heller helt klockrent ännu men man måste ju öva. Jag var helt sämst på beachen, men jag får väl skylla på att jag aldrig kört 3,7 segel i denna vind mm mm… I Fuengirola gick det inte att hyra ett skit. De tre första dagarna var perfekta för surfing och jag låg på beachen och var tokförbannad !! ADIOS

Logga in för att svara.

Installera Surfzone som app?

For IOS and IPAD browsers, Only option to install PWA is to use add to home screen in safari browser

Surfzones app (PWA) har installerats.

Registrera dig

Använd ditt Facebook-/Googlekonto.

Eller e-post

[RM_Form id='2']

Välkommen

Ny diskussion i forum

Du måste vara inloggad för att skapa nya diskussioner.