• Publicerad av anonym-anvandare på 28 januari, 2003 vid 07:49

    Arbetsresa på gång i september till Mallorca. Någon som vet vindstatistik på hösten och liknande av intresse? Jag har sökt på konfen och hittat några inlägg som varit nyttiga men skulle gärna veta lite mer om möjligt.
    /Seasurf

    calle_b svarade 21 år, 3 månader sedan 5 Medlemmar · 5 Svar
  • 5 Svar
  • anonym-anvandare

    Medlem
    31 januari, 2003 vid 06:53

    Är Mallorca så ruttet så ingen ens ids berätta om eländet?
    Det finns ju i alla fall vatten runt ön så någon borde ju ha varit tvungen att hänga med äldre generationen på någon sätt innan man själv fick välja resmål.
    /Seasurf

  • stinger

    Medlem
    31 januari, 2003 vid 07:06

    Har hört att Cala Mesquida i Nordöstra “hörnet” av ön ska vara bra men vindstatistik och liknande vet jag inget om. Jag var i Cala d’or i somras och där fanns en uthyrning i en liten vik, relativt nya Starboard grejor av nybörjartyp (GO eller liknande) fanns att hyra. Det blåste tyvärr ingenting den veckan jag var där.

  • joce

    Medlem
    31 januari, 2003 vid 07:16

    Jag var där runt 93-94 uppe i puerto pollenca, som ligger i en bukt precis norr om alcudia. Där var det rätt många som körde då iaf… Jag tyckte det såg så kul ut att när jag kom hem så införskaffade jag en utrustning och på den vägen är det. Däremot har jag inte en aning om vindstatistik…
    Hmm, kanske inte var så mycket till svar men ändå=)
    Joce

  • getwet

    Medlem
    31 januari, 2003 vid 08:52

    Vet att det för ca 3-4 år sedan fanns en svensk tjej med egen hemsida som windsurfade och studerade på Mallorca. Tyvärr har jag inte kvar adressen….Men jag mailade henne och vi hade en konversation om hur seglingen var där. Enligt henne så var det inte mycket att skryta med men ibland kunde det bli något. Men det är absolut inget Tarifa eller GC, Fuerte. Misstänker att det är som här hos oss i Sverige, blir det så blir det!

  • calle_b

    Medlem
    31 januari, 2003 vid 11:10

    hej!

    Jag var där i December i år och det hände inte särskilt mycket.
    Av 7 dagar var 2 seglingsbara. (runt 5.0)
    Jag höll til vid Palma och det är väl kanske inte det bästa
    stället att hänga på för seglingssugna.
    Det verkar vara som de flesta säger:
    Åk dit, men bered dej på att vänta. (el. nåt i den stilen)

    Ha d gott

Logga in för att svara.

Installera Surfzone som app?

For IOS and IPAD browsers, Only option to install PWA is to use add to home screen in safari browser

Surfzones app (PWA) har installerats.

Registrera dig

Använd ditt Facebook-/Googlekonto.

Eller e-post

[RM_Form id='2']

Välkommen

Ny diskussion i forum

Du måste vara inloggad för att skapa nya diskussioner.