• mån 29 nov

    Publicerad av n på 29 november, 1999 vid 20:07

    Var ute på Erstaviken, i Nacka mellan Saltis och Tyresö. När jag kom dit låg en båt och slog emot bryggan så vi ringde sjöräddningen. När jag kom tillbaka efter att ha hämtat mindre segel så låg båten på botten med masten böjd över bryggan. Jag fick hjälpa till och hoppa i för att hämta en annan tamp för en annan båt som höll på att slås sönder.

    Sen kunde jag komma ut och tampas med vinden själv. Det var lite jobb med den byiga vinden, och så lite utrstningstrul som när man har sönder en hängselelina och sånt. Det var ett himla jobb att komma i en för lång hängseletamp. Annars gick det fort som fan och jag flög som en vante.

    Jag är annars asnöjd med 6mm Maui Magic dojorna. Handskarna är lite för små så jag fick tina upp fingrarna av och på. Nästa gång kör jag med Gore-Tex-vantarna!

    Synd att inte nån annan i trakterna uppskattar bland de bästa workouten man kan få i naturen sä här års.

    -n-

    n svarade 24 år, 5 månader sedan 3 Medlemmar · 3 Svar
  • 3 Svar
  • robin

    Medlem
    29 november, 1999 vid 23:01

    Vad körde du för storlek på segel och bräda?

    /Robin

  • krille

    Medlem
    30 november, 1999 vid 09:12

    Tjena Niklas!
    Jag och Johan var ute hela dagen på Dalarö och tampades med vinden vi åxå, denna dag kommer man att minnas för evigt, fullt tryck i 4.25:an och
    70 liters kinetic som bitvis kändes åt helvete för stort, och detta dagen efter 1:a advent!!!!!
    Hang Loose
    /Krille

  • n

    Medlem
    30 november, 1999 vid 17:19

    Jag kom dit med 4.7 som minst och åkte hem för att hämta minsta brädan, 4.1at och 3.5at. Det visade sig dock att en polares 4.0a låg i 3.5säcken. Jag kom i alla fall ut på 4.1 och en CLS-kopia av AHDs 254 med runt 75 liter.

    Perfekt med 4.1 seglet, som gjorde att jag var tvungen att hålla mig närmare land där det blåste mindre, hade nog varit en 87-litersbräda för att kompensera för de byiga vindarna. Mitt ute i viken hade 3.5at vart perfekt, men då hade polarna inte sett skymten av mig, vilket skulle vart lite trist. Och man vill ju varma fingertopparna var tjugonde minut och vila lite.

    -n-

Logga in för att svara.

Installera Surfzone som app?

For IOS and IPAD browsers, Only option to install PWA is to use add to home screen in safari browser

Surfzones app (PWA) har installerats.

Registrera dig

Använd ditt Facebook-/Googlekonto.

Eller e-post

[RM_Form id='2']

Välkommen

Ny diskussion i forum

Du måste vara inloggad för att skapa nya diskussioner.