Senaste nytt Forums Vindsurfing Slalom, Speed & Racing Många svenskar som speedar

  • swe223

    Medlem
    5 januari, 2006 vid 09:20

    Kul att se att vi ligger i topp 🙂 Konstigt att inte fler tyskar använder GPS-Speedsurfing. Tyskarna brukar det ju skämtas om en hel del när det gäller speedsurfing, (racemustach,neondräkt,osv). Dom har väl helt enkelt inte hittat siten ännu. Kanske beror på att den inte finns på tyska?
    //Nicklas

  • stang

    Medlem
    5 januari, 2006 vid 15:26

    Mmm förmodligen, de verkar inte vara kompatibla med så många språk förutom sitt eget!

  • getwet

    Medlem
    5 januari, 2006 vid 17:49
    Jester wrote:
    Hejs!

    Kolla här:

    http://www.gps-speedsurfing.com/gps.asp?mnu=forum&smnu=1&val=1287

    3:a sett till antalet registrerade användare. Inte illa! Nu får vi se till att vi klättrar högre upp i rankingen i år oxå!

    Det där med rankingen blir svårt, dom åker ju så attans fort därnere på Strand Horst, Sandy Point, Sotavento och allt vad det nu heter…….

    Tror du att det går att få ihop en gruppresebiljett kraftigsomattanrabatt för 34 pers till Strand Horst???? 😉

    Det är ruggigt kul att se så många svenska flaggor på speedsurfing, trots ett fåtal surfare i jämförelsevis med andra länder som Frankrike och Tyskland exempelvis. Jag tror inte att det dröjer så länge tills vi har någon uppe bland de 20-30 bästa, men det lär nog tyvärr inte bli på svenskt vatten.
    Och om några år kanske det ser ännu bättre ut, samt att förhoppningsvis har det dykt upp någon ung svensk “Bringan” som kan köra skiten ur oss gamla gubbar och vara med på den internationella banan!

  • jester

    Medlem
    5 januari, 2006 vid 18:49

    Det jag sett från Strand Horst har inte imponerat allt för mycket, faktiskt. OK, lite bättre än dom flesta ställen i Sverige, men inte som Sandy Point, vissa andra hamnar i Holland osv..

  • the_novice

    Medlem
    5 januari, 2006 vid 19:23

    Har för mig att jag läst ngt om att det är mycket sjögräs på botten som hjälper till att dämpa vågorna, och dessutom är det väl en längre sträcka att speeda på jmf med vad vi kan hitta här?

    Jag lever iaf lite i tron om att våra förhållanden är rätt usla och att man egentligen är mycket bättre än vad gps resultaten hitills visar…. 😉

  • jester

    Medlem
    5 januari, 2006 vid 19:35
    The_Novice wrote:
    Har för mig att jag läst ngt om att det är mycket sjögräs på botten som hjälper till att dämpa vågorna, och dessutom är det väl en längre sträcka att speeda på jmf med vad vi kan hitta här?

    Jag lever iaf lite i tron om att våra förhållanden är rätt usla och att man egentligen är mycket bättre än vad gps resultaten hitills visar…. 😉

    Längre? nej. TT funkar bra på längre sträckor, och Haga är oxå bra på långa sträckor. Ju längre sträcka vi talar om desto högre upp i rankingen är ju vi svenskar. Robert S ligger ju grymt bra till på nautisk mil och på en timmes-rankingarna. Om du kollar på video där dunken speedar i Str Horst, så ser man att det är långt ifrån perfekt. Länk finns här:

    http://www.surfbullit456.com/page_1130836300000.html

    (han toppade cirkus 38.8 knop)

    Jag tror att om vi får vind i TT till våren, och det inte finns något sjögräs, kan det gå riktigt fort i TT.

    Ps

    Om ni har en modernare SonyEricsson mobiltelefon, så kan man tanka ner en fin konverterare från deras wap-sidor. Klarar bla hastigheter…

  • the_novice

    Medlem
    5 januari, 2006 vid 19:52

    TT funkar väl i princip bara riktigt bra på det grunda, resten ger ju lite fiskebäcks choppig känsla? (förutom själva farleden då som kanske har lite swell på S)
    Vilka vindriktningar kör ni på, SO?
    Tycker det blåser lite mindre på TT än på andra ställen, det är ju en del skog ivägen också på SO tex, eller är det bara ngt som jag inbillat mig…?

  • jester

    Medlem
    5 januari, 2006 vid 21:03

    Grejen är ju att det är grunt nästan överallt. Men som du säger så är det största problemet med TT att få jämn o fin vind. Har kört allt från SO till V där, och det funkar förvånansvärt bra. Men bästa dagen i höst hade vi nog SSV, har jag för mig.

Logga in för att svara.

Installera Surfzone som app?

For IOS and IPAD browsers, Only option to install PWA is to use add to home screen in safari browser

Surfzones app (PWA) har installerats.

Registrera dig

Använd ditt Facebook-/Googlekonto.

Eller e-post

[RM_Form id='2']

Välkommen

Ny diskussion i forum

Senaste nytt Forums Vindsurfing Slalom, Speed & Racing Många svenskar som speedar

Du måste vara inloggad för att skapa nya diskussioner.