Senaste nytt Forums Vindsurfing Konfen Vindsurfing Marocko eller Guincho…eller… närmsta veckan???

  • Marocko eller Guincho…eller… närmsta veckan???

    Publicerad av frippe75 på 30 juni, 2009 vid 16:20

    OK.

    Vart drar man 7-9 dagar???

    Flygpriser:
    Lissabon 3200:-
    Marocko 6800:- ´+ brädavgift som varierar
    Pozo/GC 1800:- +800 med VING

    Prognosen talar för Marocko dit vi alltid åker den här tiden men iom flygpriset för bara 9 dagar så funderar man.. Har ju varit i guincho på sommaren men aldrig surfat…. Pozo är ofta för mycket vind och lite vågor men…. Hur är 2.2meter med period på 8… vindsvall??

    lars_k svarade 14 år, 10 månader sedan 5 Medlemmar · 9 Svar
  • 9 Svar
  • impact

    Medlem
    1 juli, 2009 vid 06:38

    Jag älskar Marocko och har tillbringat fem sommrar där men med dagens flygpriser och en allmänt jobbig resa så hade jag idag valt Pozo. Efter att ha blivit bekvämare med åren med krav på mat mm så faller tyvärr Marocko bort.

    go Pozo go!

    Mattias

  • frippe75

    Medlem
    1 juli, 2009 vid 06:42
    Impact;556358 wrote:
    Jag älskar Marocko och har tillbringat fem sommrar där men med dagens flygpriser och en allmänt jobbig resa så hade jag idag valt Pozo. Efter att ha blivit bekvämare med åren med krav på mat mm så faller tyvärr Marocko bort.

    go Pozo go!

    Mattias

    HAHA! Att maten inte är den bästa vet även jag efter 5 år på plats men jag tänkte lite på saker runt surfet 🙂 Pozo har jag inte kört sedan 00 och det var typ juli. Ganska stökigt vill jag minnas. Frågan var lite hurvida en 2.2-2.4 meters vågprognos med en period på 6-7 ser ut på vattnet?

    Men visst skickade jag med alldeles för mycket info i postningen 🙂

    Sitter fortfarande hemma i soffan och har inte kommit iväg idag heller…

  • svenne

    Medlem
    6 juli, 2009 vid 14:26

    Vinden kom tillbaka till Guincho idag. Kom hit och bli spolad med oss andra!

  • frippe75

    Medlem
    6 juli, 2009 vid 16:55

    Kul för er… Men själv blir jag hemma och snickrar på altanen istället… Planen gick inte i lås… Surfresa härmed flyttad till hösten 🙁

    Se nu till att inte konsumera mera saltvatten än bira dock..

  • surfslusken

    Medlem
    7 juli, 2009 vid 10:29

    Eller varför inte Sealine Beach söder om Al Wackra här i Qatar? Där brukar jag hänga på mina lediga fredagar. 1-1,5 timme är de man står ut med i hettan ink tröstlösa försök att svalka sej i de 32 gradiga vattnet. Ingen vind, inga vågor, inga damer (eller folk i övrigt) ingen pilsner eller brännvin, inget o kolla på när man snorklar, osv osv. O nu börjar tydligen manetsäsongen så man inte kan gå i vattnet alls!

    Qatar, nästa års charter succe?????

  • svenne

    Medlem
    7 juli, 2009 vid 11:50

    Hur f*n fick du in kameran på anstalten?

  • lars_k

    Medlem
    7 juli, 2009 vid 12:32
    Svenne;557554 wrote:
    Hur f*n fick du in kameran på anstalten?

    Det finns “kaviteter” på kroppen där man kan gömma saker…

  • surfslusken

    Medlem
    7 juli, 2009 vid 13:03
    Lars_K;557566 wrote:
    Det finns “kaviteter” på kroppen där man kan gömma saker…

    Men som tur e behöver inte dagens kameror fylla upp mkt av dessa “kaviteter”.
    Va nog värre för internerna som smuggla in kameror på Hasselbladarens tid.

  • lars_k

    Medlem
    8 juli, 2009 vid 05:33
    surfslusken;557571 wrote:
    Va nog värre för internerna som smuggla in kameror på Hasselbladarens tid.

    Ja, fast mest imponerande var nog ändå astronauten som smugglade med sej en Hasselbladare och lyckades hålla den fixerad i de kraftiga vibrationer som uppstod när månraketen startade!

Logga in för att svara.

Installera Surfzone som app?

For IOS and IPAD browsers, Only option to install PWA is to use add to home screen in safari browser

Surfzones app (PWA) har installerats.

Registrera dig

Använd ditt Facebook-/Googlekonto.

Eller e-post

[RM_Form id='2']

Välkommen

Ny diskussion i forum

Senaste nytt Forums Vindsurfing Konfen Vindsurfing Marocko eller Guincho…eller… närmsta veckan???

Du måste vara inloggad för att skapa nya diskussioner.