Senaste nytt Forums Vindsurfing Konfen Vindsurfing Marocko i jul

  • Marocko i jul

    Publicerad av anonym-anvandare på 21 november, 2001 vid 10:48

    Jag åker till Marocko (Essaouira och Marrakesh) över jul och nyår. Någon som känner till möjligheterna till vind- och vågsurfing under denna tid? Kan man hyra grejor eller måste man kånka på sina egna prylar?

    anonym-anvandare svarade 22 år, 5 månader sedan 2 Medlemmar · 7 Svar
  • 7 Svar
  • s

    Medlem
    21 november, 2001 vid 13:50

    Vågsurfingen är skitbra men du kommer inte kunna vindsurfa. Marockanerna själva (de icke surfande) säger att de älskar november, december och januari – då är det varmt och vindstilla.

    Vindsurfinggrejor finns att hyra (fanatic/At/NP) men jag vet inte hur det är med vågsurfing.

    Kolla http://www.apelviken.nu – vi har varit där i tre somrar i rad.

    Staffan

  • anonym-anvandare

    Medlem
    22 november, 2001 vid 14:31

    Är också på väg dit. Tips på bra biluthyrare önskas.

  • s

    Medlem
    23 november, 2001 vid 16:19

    Det är bara att deala på flygplatsen.

    Det är billigare i Agadir än Marakech.

    Du skall hamna nedåt 200kr/dygn för en liten bil och runt 250-300 för en typ Renault Laguna. Kommer du under så skall du vara nöjd!

    Staffan

  • anonym-anvandare

    Medlem
    24 november, 2001 vid 06:14

    Jag har läst att charterbolagen kommer att lägga ner resorna dit!!

    Var går det att hitta info om vindsurfing i Marocko? hittar inger på SP sida!

  • anonym-anvandare

    Medlem
    24 november, 2001 vid 13:33

    jag var där vecka 5 (jan-feb) i år, hade lätt kunnat vindsurfa (4,7-5,5) 3 dagar den veckan. sidi kaoiki gick av och det funkade bra även i essaouira-bukten. sen att det bara blev en dag vindsurfing pga allt roligt samt lite strul med öppethållningen på fanatic-centret är en annan sak. en vecka är alldeles för kort..

  • s

    Medlem
    25 november, 2001 vid 14:44

    Det går att hitta på Varberg Vindsurfingklubbs sida: http://www.apelviken.nu (tillhör VVK, inte SP!!!)
    Gå in på våra klubbsidor och in på Reseberättelser så hittar du en berättelse om Marocko och en dagbok.

    Det finns vissa resebolag som lägger ner trafiken till Marocko pga att kunderna inte vill åka dit. Det berörs vi inte av så mycket ändå för de flesta charterbolag åker inte på sommarhalvåret då det är bäst vindsurfing. Åk därför reguljärt, kostar ca 4.800kr t.o.r.. Brittish Ariways kör fortfarnde, så även Air France mfl.
    Marocko är dessutom väldigt västerländska och vänligt inställda till USA så jag ser ingen risk med att åka dit trots världsläget.

    Staffan

  • anonym-anvandare

    Medlem
    25 november, 2001 vid 16:10

    Tackar!!
    mycket bra reseberättelse.

Logga in för att svara.

Installera Surfzone som app?

For IOS and IPAD browsers, Only option to install PWA is to use add to home screen in safari browser

Surfzones app (PWA) har installerats.

Registrera dig

Använd ditt Facebook-/Googlekonto.

Eller e-post

[RM_Form id='2']

Välkommen

Ny diskussion i forum

Senaste nytt Forums Vindsurfing Konfen Vindsurfing Marocko i jul

Du måste vara inloggad för att skapa nya diskussioner.